Toon posts:

WNAP210 access point Netgear

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een WNAP210 access point van Netgear met firmware 2.0.12
Ik maak connectie met deze access point middels een Netgear RangeMax Wireless-N USB Adapter WN111v2 met de laatste drivers van kb.netgear.com

Volgens de Netgear Smart Wizard tool draai ik op G ipv N snelheid. Ik heb volledig signaal, maar dan op 54 megabit.

Nu heb ik al uren met de Netgear helpdesk aan de lijn gehangen en gemaild om de instellingen en dergelijke te controleren, maar uiteindelijk krijg ik het volgende antwoord:
Geachte heer ten Hove,

Uw download snelheid van Ziggo is 50Mbps. De draadloze download snelheid kan tot 25 Mbps zijn want de draadloze snelheid is altijd 2 keer lager dan de snelheid via de draad. Deze regel is geldig ook als u een N standard router heeft. De draadloze verbinding gebruikt maar 1 kanaal en via de kabel, gebruikt de verbinding 8 kanalen - dat zijn de 8 kleine kabels in de UTP kabel.

U ziet 54Mbps bij de smart wizard van de usb adapter. De N standard USB adapter is backward-compatible met de oude G standard. Als de draadloze snelheid lager is dan 54Mbps (nu is deze 25Mbps), is deze aansluiting automatisch herkend als G standard. De G standard ondersteund tot 54Mbps.

Met vriendelijke groeten,
Stanislav Ilev
Netgear Support
Iemand enig idee wat ik hier mee moet? Hier heb ik nog nooit van gehoord...

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Je gebruikt WPA2 met alleen AES encryptie?

"What is the maximum data transfer rate supported by WN111v2?

WN111v2 can achieve up to 300Mbps when connecting to a RangeMax NEXT wireless router WNR854T. In order for WN111v2 to reach the maximum performance with RangeMax NEXT wireless router, either no security or WPA2-PSK [AES] should be used when connecting to a WNR854T."

Dit geldt natuurlijk ook voor andere routers dan de WNR854T.

[ Voor 95% gewijzigd door Nivk op 02-09-2010 14:07 . Reden: Andere routers.. ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:06:
Nu heb ik al uren met de Netgear helpdesk aan de lijn gehangen en gemaild om de instellingen en dergelijke te controleren, maar uiteindelijk krijg ik het volgende antwoord:

[...]

Iemand enig idee wat ik hier mee moet? Hier heb ik nog nooit van gehoord...
Ik heb nog nooit zoveel onzinnge bullshit gelezen van een helpdesk, geen wonder dat je er uren mee zit.
Staat je router niet per ongluk op b/g only of zoiets ?

De maximale snelheid van wireless G is ongeveer 25 Mbit / sec maar je hebt N hardware. dit allemaal staat compleet los van de snelheid van ziggo

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 02-09-2010 14:11 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik inderdaad alleen WPA2-PSK [AES]

De router staat op N ingesteld

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 15:05 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Onder QOS heb je niet toevallig WMM uitgezet?

Verwijderd

Topicstarter
Nivk schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:15:
Onder QOS heb je niet toevallig WMM uitgezet?
WMM staat standaard uit, maar heb ik nu aan gezet.

EN DIT WERKT!! nooit gedacht dat deze QoS setting zou uitmaken en die "helpdesk" al helemaal niet.

De Netgear tool geeft nu aan dat ik op 130 Mbps zit en ik haal zeker de 50 megabit van Ziggo nu _/-\o_

nog lang geen 300 Mbps, maar hier kan ik mee leven.

/edit

met Channel Width op 40Mhz kom ik nu tot 300 mbps! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
wel is jammer dat als ik bestanden kopieer van mijn vaste PC naar de draadloze N PC dit niet sneller gaat dan 1,5 megabyte per seconde, terwijl als ik direct er na of er voor bestanden download van bijvoorbeeld: http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin
ik tot 5 á 6 megabyte per seconde kom..
Pagina: 1