Hallo,
Ik heb een WNAP210 access point van Netgear met firmware 2.0.12
Ik maak connectie met deze access point middels een Netgear RangeMax Wireless-N USB Adapter WN111v2 met de laatste drivers van kb.netgear.com
Volgens de Netgear Smart Wizard tool draai ik op G ipv N snelheid. Ik heb volledig signaal, maar dan op 54 megabit.
Nu heb ik al uren met de Netgear helpdesk aan de lijn gehangen en gemaild om de instellingen en dergelijke te controleren, maar uiteindelijk krijg ik het volgende antwoord:
Ik heb een WNAP210 access point van Netgear met firmware 2.0.12
Ik maak connectie met deze access point middels een Netgear RangeMax Wireless-N USB Adapter WN111v2 met de laatste drivers van kb.netgear.com
Volgens de Netgear Smart Wizard tool draai ik op G ipv N snelheid. Ik heb volledig signaal, maar dan op 54 megabit.
Nu heb ik al uren met de Netgear helpdesk aan de lijn gehangen en gemaild om de instellingen en dergelijke te controleren, maar uiteindelijk krijg ik het volgende antwoord:
Iemand enig idee wat ik hier mee moet? Hier heb ik nog nooit van gehoord...Geachte heer ten Hove,
Uw download snelheid van Ziggo is 50Mbps. De draadloze download snelheid kan tot 25 Mbps zijn want de draadloze snelheid is altijd 2 keer lager dan de snelheid via de draad. Deze regel is geldig ook als u een N standard router heeft. De draadloze verbinding gebruikt maar 1 kanaal en via de kabel, gebruikt de verbinding 8 kanalen - dat zijn de 8 kleine kabels in de UTP kabel.
U ziet 54Mbps bij de smart wizard van de usb adapter. De N standard USB adapter is backward-compatible met de oude G standard. Als de draadloze snelheid lager is dan 54Mbps (nu is deze 25Mbps), is deze aansluiting automatisch herkend als G standard. De G standard ondersteund tot 54Mbps.
Met vriendelijke groeten,
Stanislav Ilev
Netgear Support