Problemen met Kyocera printers

Pagina: 1
Acties:
  • 2.177 views

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Ik zit met problemen met een aantal Kyocers printers in een netwerk, de helpdesk van Kyocera heeft geen idee wat het probleem is, vandaar dat ik het hier maar eens probeer.

Situatie:

Netwerk met Windows 2003 SBS server, die ook dienst doet als print server, cliënts draaien voornamelijk op XP, maar ook een aantal op Vista.
Hierop zijn 4 Kyocera printers geïnstalleerd, 1 x TaskAlfa 400ci, 2 x FS-4020DN en 1 x FS-1128MFP.
Deze printers staan op verschillende plaatsen binnen het netwerk.
Alles is aangesloten op 2 3COM Baseline 2226 Plus switches.

Problemen:

Het Command Centre (webinterface) van de printers is vaak niet te bereiken, krijg dan de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven.
Scannen naar e-mail gaat 9 van de 10 keer goed, maar ik krijg regelmatig een time out error.
Bij het printen gaan de printers soms ineens offline, dit komt echter zelden voor.

Printen gaat over het algemeen verder zonder problemen.

Netwerk kabels zijn al vervangen, ik heb geprobeerd de netwerk interface van de printer in te stellen op 10 Mbps i.p.v. 100 Mbps, andere poorten op switch geprobeerd, maar dit maakt allemaal geen verschil.

Wanneer ik een ping doe naar de printers zie ik regelmatig het volgende:

Antwoord van x.x.x.x: bytes=32 tijd=10 ms TTL=255
Antwoord van x.x.x.x: bytes=32 tijd<1 ms TTL=64

Op het moment dat de response tijd zakt naar 1 ms, kan ik ineens wel inloggen op de web interface, ook wanneer ik ga printen kan ik ineens wel op de web interface inloggen, het lijkt er dus op, dat wanneer er netwerk verkeer naar de printer gaat, de printer het wel goed doet.

Iemand nog suggesties?

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-10 13:52

allure

Titaan fase 2/3

Niet heel toevallig een sleep-timer actief ofzo?

• vinniel83
Volgens Kyocera maakt het niet uit of de printer in slaap modus is, de web interface zou altijd bereikbaar moeten zijn.

We hebben andere netwerken in beheer met dezelfde printers en daar hebben we deze problemen niet.

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

In dat soort gevallen moet je gaan sniffen. Post de relevante regels hier.
Kijk ook op de switches of mischien de poort flapt.

[ Voor 26% gewijzigd door Twisted op 02-09-2010 14:39 ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
Probleem inmiddels achterhaald, er waren een aantal andere apparaten in het netwerk die dezelfde IP adressen als de printers kregen toegekend, IP adressen aangepast, probleem opgelost.

Topic mag dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 14:08

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

vinniel83 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:44:
Ik zit met problemen met een aantal Kyocers printers in een netwerk, de helpdesk van Kyocera heeft geen idee wat het probleem is, vandaar dat ik het hier maar eens probeer.

Situatie:

Netwerk met Windows 2003 SBS server, die ook dienst doet als print server, cliënts draaien voornamelijk op XP, maar ook een aantal op Vista.
Hierop zijn 4 Kyocera printers geïnstalleerd, 1 x TaskAlfa 400ci, 2 x FS-4020DN en 1 x FS-1128MFP.
Deze printers staan op verschillende plaatsen binnen het netwerk.
Alles is aangesloten op 2 3COM Baseline 2226 Plus switches.

Problemen:

Het Command Centre (webinterface) van de printers is vaak niet te bereiken, krijg dan de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven.
Scannen naar e-mail gaat 9 van de 10 keer goed, maar ik krijg regelmatig een time out error.
Bij het printen gaan de printers soms ineens offline, dit komt echter zelden voor.

Printen gaat over het algemeen verder zonder problemen.

Netwerk kabels zijn al vervangen, ik heb geprobeerd de netwerk interface van de printer in te stellen op 10 Mbps i.p.v. 100 Mbps, andere poorten op switch geprobeerd, maar dit maakt allemaal geen verschil.

Wanneer ik een ping doe naar de printers zie ik regelmatig het volgende:

Op het moment dat de response tijd zakt naar 1 ms, kan ik ineens wel inloggen op de web interface, ook wanneer ik ga printen kan ik ineens wel op de web interface inloggen, het lijkt er dus op, dat wanneer er netwerk verkeer naar de printer gaat, de printer het wel goed doet.

Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16-10 14:08

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Ik heb (Prive) ook een 3Com Baseline 2226Plus switch, vorig jaar had ik problemen met de switch. Het ging niet goed met een printer en scanner. Een kennis wist de oplossing door achter op de switch 2226 het resetknopje in te drukken. Alles weer in fabrieksinstellingen dacht hij, Vlan's en niets werkte meer. Toen vroeg deze kennis om de CD voor Discovery en het opnieuw installeren van de software, toen begonnen de problemen 7(8)7 !! IK HEB MIJN HELE HUIS OP ZIJN KOP GEZET VOOR DE CD'S, MAAR NERGENS MEER TE VINDEN. Ben op zoek gegaan op internet, waar het lijkt dat de software erop staat, maar niets werkt. We komen ook niet meer in de interface en de Vlan's kunnen we ook niet opnieuw instellen. Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk dat U op mijn kosten een kopie maakt van Uw CD's en die naar mij opstuurt of per .ZIP op de mail misschien ?? U zou mij er een groot plezier mee doen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-10 22:04
Het is niet de bedoeling dat je zo'n oud topic weer omhoog haalt met een vraag over een ander onderwerp...

Om je toch even te helpen. Ik heb zojuist binnen 1 minuut op de HP / Procurve site de software gevonden die je zoekt https://h10145.www1.hp.co...sId=4237290&lang=en&cc=us.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.