[Apple TV] nieuwe Apple TV en kopen in buitenland

Pagina: 1
Acties:

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Helaas is de nieuwe Apple TV (voorlopig?) nog niet beschikbaar in Nederland.
Aangezien het voor mij wel de ideale oplossing is om mijn muziek en video te streamen (vanaf iMac) wil ik hem toch zeker aanschaffen ondanks dat er geen content beschikbaar zal zijn (who cares als je alles zelf kan streamen?)
Wat zijn naar jullie ervaring de beste plekken/manieren om dit te doen? Gelukkig zal Duitsland het wel krijgen dus wellicht goeie shops in Duitsland? (ik woon overigens in Enschede, dus een ritje over de grens behoort ook tot de mogelijkheden)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Als je zo in Duitsland zit kun je hem over vier weken toch daar kopen? Elke Apple-reseller zal ze wel gaan verkopen. Waar die zitten kun je vinden op apple.de. De iPad had ik ook in Duitsland gekocht, gewoon bij een Mediamarkt (gevonden op de Apple site).

• SImmenga
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-01 19:36
Ja, ik denk ook dat dat de makkelijkste optie is. Heb nog wel even gekeken hoeveel het kost als je 'm vanuit de VS laat overkomen; via Borderlinx ben je dan €129,15 kwijt. Voor dat bedrag heb je 'm dan wel op de deurmat liggen.

• nikao
Splendid_dj schreef op donderdag 02 september 2010 @ 20:03:
Ja, ik denk ook dat dat de makkelijkste optie is. Heb nog wel even gekeken hoeveel het kost als je 'm vanuit de VS laat overkomen; via Borderlinx ben je dan €129,15 kwijt. Voor dat bedrag heb je 'm dan wel op de deurmat liggen.
toch maar voor duitsland gegaan... voor 8 euro meer dan via Borderlinx weliswaar, maar ook dan ligt ie wel op de deurmat ;)

Draait er nu eigenlijk wel of niet 'echt' iOS op zodat we apps op de tv kunnen verwachten?
Dit was voor mij wel de tegenvaller en ook de verrassing eigenlijk dat hier niet over gesproken werd. Of wordt het met de nieuwe AirPlay mogelijk om ook andere apps te streamen dan alleen itunes?
Bijv. games streamen naar tv zodat je iPad/iPhone echt een control wordt zou best cool zijn

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:25
nikao schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:32:
[...]

toch maar voor duitsland gegaan... voor 8 euro meer dan via Borderlinx weliswaar, maar ook dan ligt ie wel op de deurmat ;)

Draait er nu eigenlijk wel of niet 'echt' iOS op zodat we apps op de tv kunnen verwachten?
Dit was voor mij wel de tegenvaller en ook de verrassing eigenlijk dat hier niet over gesproken werd. Of wordt het met de nieuwe AirPlay mogelijk om ook andere apps te streamen dan alleen itunes?
Bijv. games streamen naar tv zodat je iPad/iPhone echt een control wordt zou best cool zijn
Waarschijnlijk staat er wel een embedded iOS op. Echter voor alleen de functie's die beschikbaar zijn voor de Apple TV.
Reken er maar niet op, als in de toekomst wel kan alleen maar mooi natuurlijk. Denk wel dat Apple hiermee echt weer de plank mis mee slaat.

Als je een MINI naast de TV neerzet. Oke deze zijn nu wel een stuk duurder. Maar dan heb je wel volledige beschikking over je eigen lib. als je netwerk niet hellemaal lekker is zal streamen wel kunnen maar met horten en stoten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een Mini van 800 euro vs een AppleTV van 120 is natuurlijk wel 'iets' duurder.

Ik heb 'n AppleTV (de oude, uit de US), en die vind ik z'n geld (net) waard voor wat-ie doet: een verlengstuk zijn van iTunes en iPhoto, niets meer en niets minder. De nieuwe, met de prijs van de helft, vind ik z'n geld al meer waard. Maar als je verwacht dat het een media player is zoals de AC Ryan dingetjes waarmee je je MKV/AVI/VIDEO_TS rips kan afspelen, dan zit je volledig verkeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 03-09-2010 22:22 ]

• nikao
is het dan echt zo'n moeite om die downloads te converteren naar het juiste formaat?

Verwijderd

nikao schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 08:39:
is het dan echt zo'n moeite om die downloads te converteren naar het juiste formaat?
Wel als het telkens iets anders is, dan weer .iso dan weer Video_TS dan weer .mkv of een .m2ts.
En dan ook nog is wachten tot het omzetten klaar is + als je hem aan iemand anders wilt geven je weer het origineel bewaren of hem terug converteren omdat die persoon niet genoeg verstand heeft in het geval hij niet op de pc/media center afspeelt.

Kost allemaal teveel tijd en moeite.
Met mijn huidige AppleTV (met XBMC) gooi ik gewoon alles op mijn externe HD. plug hem in de AppleTV en klaar, ik kan alles kijken. Dat is toch een stuk fijner als eerst bedenken dat je hem nog om moet zetten terwijl je daar eigenlijk geen tijd voor hebt omdat je voor het slapen gaan nog snel een filmpje wilde kijken.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:19
nikao schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 08:39:
Ja, dat is echt zon moeite, heb nu een popcornhour, interface is shit, maar het ding speelt alles af wat ik download. Nu zou ik best op een apple tv willen overstappen als ik direct kan streamen en daarvoor betaal (bv netflix). Helaas is dat in nl niet verkrijgbaar. Ik wil wel een abbo van ongeveer 10 eu en dan onbeperkt series/films streamen, mag nog wel iets meer kosten. Niet per aflevering van een serie 99 cent betalen, dan ben ik aan het einde van het jaar failliet.

Verwijderd

Vraagje.

Ik heb Apple TV meegenomen uit Amerika. Nu zit hier natuurlijk een Amerikaanse stekker aan. Weet iemand of ik gewoon een netsnoer met Nederlandse stekker er aan kan gooien? Of moet ik iets van een transformator kopen.

(ja had ik ook daar komen vragen maar nooit bij stil gestaan dat er een andere stekker op zit :S)

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2011 @ 13:02:
Vraagje.

Ik heb Apple TV meegenomen uit Amerika. Nu zit hier natuurlijk een Amerikaanse stekker aan. Weet iemand of ik gewoon een netsnoer met Nederlandse stekker er aan kan gooien? Of moet ik iets van een transformator kopen.

(ja had ik ook daar komen vragen maar nooit bij stil gestaan dat er een andere stekker op zit :S)
Gewoon een NL stekker erin en hij werkt prima.

Verwijderd

Weet iemand of je met de software aTV Flash (Black) een externe harde schijf aan je AppleTV kunt zetten? Er staat dat het kan met de oude AppleTV maar met de v2 kan ik het niet terug vinden

Verwijderd

Gewoon een NL stekker erin en hij werkt prima.
Zeker? Geen transformator ertussen omdat hij anders klapt? :S
Pagina: 1