Toon posts:

[Exchange 2007] NDRs filteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs is de mailserver van ons op een blacklist terecht gekomen. Dit kwam doordat we NDRs naar buiten stuurden. Alle spammailtjes die bij ons binnen kwamen op niet bestaande adressen werden daardoor beantwoord met een NDR.

Vanwege dit voorval heb ik NDRs op de "Remote domains" uitgezet. Nu krijg ik echter de klacht dat het "vaak" gebeurd dat er een mailtje wordt gestuurd met een typfout in het adres en dat de afzender niet weet dat zijn/haar mail niet is aangekomen.

Onze mailserver zit achter een TrendMicro gateway. Deze filtert o.a. alle mails en markeert mogelijke spam mails met "Spam:" aan het begin van het onderwerp van een mailtje.

Ik heb geprobeerd de volgende transport rule op te zetten in Exchange:

code:
1
2
3
Apply rule to messages
When a Subject contains Undeliverable: Spam:
silently drop the message

Wanneer ik NDRs naar buiten toe aan zet en deze rule activeer, komen alle NDRs gewoon binnen. Ook wanneer het onderwerp bijvoorbeeld is: "Undeliverable: Spam:Testmail‏"

Als ik dit op Google zoek, krijg ik niet echt het resultaat wat ik zou willen.

Weten jullie hier raad mee??

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:51
Niet direct een antwoord op je vraag, wel wat te googlen om je problemen te verminderen:
- Recipient filtering inschakelen (Filter recipients who are not in Active Directory)
- Tarpitting inschakelen
- SPF record aanmaken

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Verwijderd

Topicstarter
SteeringWheel schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:34:
Niet direct een antwoord op je vraag, wel wat te googlen om je problemen te verminderen:
- Recipient filtering inschakelen (Filter recipients who are not in Active Directory)
- Tarpitting inschakelen
- SPF record aanmaken
Bedankt voor de tips! Zijn er nog anderen met suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oplossing gevonden! Ik heb een CatchAll-account ingericht, waar alle mails in terrecht komen, waarvan de geadresseerde (met ons domein) niet op onze mailserver voorkomt. Deze account maat onderscheid tussen spam en gewone mails.

Wanneer er een bericht binnenkomt, die niet gemarkeerd is als spam, wordt er een reply gestuurd. Dit doe ik door middel van de regel "have server reply using".

Het enige wat ik hier nog aan zou willen wijzigen is het volgende:
Het onderwerp van de mail wordt overgenomen. De automatische reply heeft netjes als onderwerp "RE: <origineel onderwerp>"
Ik zou echter ook willen dat de body wordt overgenomen. In de body zet ik nu dat het bericht niet afgeleverd kan worden, omdat het adres verkeerd is. Er onder zou ik graag het originele bericht van de afzender zetten. Weet iemand of dat mogelijk is??

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

SteeringWheel schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:34:
Kijk niet raar op als straks al je interne mailadressen op spamlijsten staan. Met die optie enabled kan nl. eenvoudig aan "directory harvesting" gedaan worden

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SteeringWheel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:51
Question Mark schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:57:
[...]
Kijk niet raar op als straks al je interne mailadressen op spamlijsten staan. Met die optie enabled kan nl. eenvoudig aan "directory harvesting" gedaan worden
Daarom moet je tarpitting ook inschakelen. Maar dan nog heb je natuurlijk wel gelijk, alleen het gaat ze heel wat tijd kosten, waar ze als het goed is geen moeite voor gaan doen ;) (http://technet.microsoft....123891%28EXCHG.80%29.aspx)

[ Voor 6% gewijzigd door SteeringWheel op 10-09-2010 14:56 ]

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Pagina: 1