Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een wat rare vraag. Ik wil de WLAN/wi-fi functie van een Nokia N95-8gb permanent uitschakelen zodat het nooit meer mogelijk is om de telefoon te verbinden met een draadloos netwerk zelfs als de gebruiker dat wel wil.
Is daar een manier voor via het stukmaken van een stuk hardware of wellicht op softwarematige wijze?

Sorry voor de wat destructieve vraag!

Bij voorbaat dank,

Evert

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 08:26
mag ik vragen waarom je een goede telefoon kapot zou willen maken??

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
Misschien zijn er voor developers wel een soort beleid-functies, zodat je dat via software kan uitzetten. Maar ik heb hier geen enkel verstand van :P Misschien help ik wel iemand op een gedachtenspinsel dus ik zet het toch maar neer :)

Verwijderd

Topicstarter
twijg92 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:16:
mag ik vragen waarom je een goede telefoon kapot zou willen maken??
Omdat degene die het apparaat gaat gebruiken vanwege bijzondere omstandigheden niet via WLAN het internet op mag. Klinkt raar, but I have my reasons :)

• twijg92
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08 08:26
haha ja klinkt raar
ik denk niet dat je dat software matig zomaar kan doen
hardware matig zou ik zo ook neit voor je weten helaas
ik ben niet zo goed met het bewust slopen van 1 klein deel van een telefoon :P
maar succes!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:29:
[...]

Omdat degene die het apparaat gaat gebruiken vanwege bijzondere omstandigheden niet via WLAN het internet op mag. Klinkt raar, but I have my reasons :)
Als het om één WLAN gaat, kan je gewoon het wachtwoord veranderen / MAC adres van telefoon blokkeren (afhankelijk van je router zou dat mogelijk kunnen zijn). Ik ben geen expert in (telefoon)hardware, maar ik denk niet dat je dit makkelijk hardware-matig op kan lossen. Software-matig gaat waarschijnlijk ook niet lukken, ben nog nooit een telefoon tegen gekomen met een dergelijke functie. :N

offtopic:
De rest van de telefoon moet zeker nog wel werken? Anders zou dit uitkomst bieden...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 22:24 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit topic hoort in Non-Windows Based Mobiles & PDA's, ik verplaats het voor je. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan er mee naar een Nokia Service Point en informeren of zij het kunnen via service software voor je foon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 22:22:
[...]

Als het om één WLAN gaat, kan je gewoon het wachtwoord veranderen / MAC adres van telefoon blokkeren (afhankelijk van je router zou dat mogelijk kunnen zijn). Ik ben geen expert in (telefoon)hardware, maar ik denk niet dat je dit makkelijk hardware-matig op kan lossen. Software-matig gaat waarschijnlijk ook niet lukken, ben nog nooit een telefoon tegen gekomen met een dergelijke functie. :N

offtopic:
De rest van de telefoon moet zeker nog wel werken? Anders zou dit uitkomst bieden...
lol

het is misschien een ideetje om via het MAC-adres een blokkering te maken; het betreft nl. slechts twee routers. Ik ga een poging wagen. thnx

@Magneto II: Nokia Service Point wordt poging 2 :)
Pagina: 1