Toon posts:

wel verbinding geen internettoegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakers,

Ik heb al verschillende dagen geen internet van ziggo in ons huis. Ook de andere bewoners hebben er last van. We krijgen de melding dat er wel verbinding is met het wireless internet maar er is geen internettoegang. Het vreemde is dat ik af en toe gisteren wel verbinding had, meestal als ik mijn usb wireless receiver even loskoppelde en weer aankoppelde. Maar ook dat werkt nu niet meer. Ik heb de router en modem al verscheidene malen gereset maar niks scschijnt te werken en ik ben dan ook ten einde raad. Een keer heb ik de melding gekregen dat er een ip-conflict was maar geen idee of dit nu is opgelost. Weet iemand hoe ik weer verbinding krijg? Mijn excuses over de gebrekkige opmaak want ik verstuur dit via mijn blackberry.

Groeten mcfranklin

Verwijderd

Als meerdere bewoners hetzelfde probleem ondervinden, ligt het bij Ziggo. Een belletje naar Ziggo plegen moet al voldoende zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Bijkomend probleem is echter dat als je ziggo belt je een klantcode dient in te voeren deze is in handen van een huisgenoot die nog een week op vakantie is:( en dan kun je volgens mij niet in gesprek komen met iemand van ziggo

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:59:
Bijkomend probleem is echter dat als je ziggo belt je een klantcode dient in te voeren deze is in handen van een huisgenoot die nog een week op vakantie is:( en dan kun je volgens mij niet in gesprek komen met iemand van ziggo
En wat nou als je dat gewoon vermeld? Je telefoon-nummer komt toch overeen? Telefoon nr->Postcode -> geidentificeerd.

Maar daarbij kun je toch gewoon je huisgenoot smsen, dan ben je met 10 minuten klaar? 8)7

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:47:
Als meerdere bewoners hetzelfde probleem ondervinden, ligt het bij Ziggo. Een belletje naar Ziggo plegen moet al voldoende zijn.
Uhmm rare redenatie? en klopt ook van geen kanten imho

Het modem kan goed normaal online zijn, en de achterliggende apparatuur fucked up......

Zoals ik zijn verhaal begrijp is er 1 uplink naar Ziggo, en is het een studentenhuis oid.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
Ja allang gedaan maar zoals het een normaal mens gewoon is weet hij vanaf het strand niet in een keer op te rakelen wat zijn klantcode van ziggo is! Groeten

• Dahwe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 00:55
Gooi je pc eens direct achter het modem, dit om de router uit te kunnen sluiten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Gewoon rustig de oorzaak uitsluiten. Ja het kan aan ziggo liggen, maar net zo goed aan de router.
Probeer het eens een dagje met een kabel naar de router ipv draadloos.

Op het moment dat je wel verbinding hebt, maar geen internet:
Kijk of je een ip hebt... zoja.. log in op de router en kijk of de router wel een wan ip heeft.

Ga opzoek naar dat ip conflict.. wellicht dat iemand in huis doodleuk een vast ip heeft ingesteld terwijl de router via dhcp ip adressen uitdeelt (gevolg.. dit soort problemen).

Oftewel testen, testen testen.

Verwijderd

Topicstarter
Er is inderdaad 1 uplink naar ziggo en er staan twee wireless routers voor elke verdieping 1!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:10:
Gewoon rustig de oorzaak uitsluiten. Ja het kan aan ziggo liggen, maar net zo goed aan de router.
Probeer het eens een dagje met een kabel naar de router ipv draadloos.

Op het moment dat je wel verbinding hebt, maar geen internet:
Kijk of je een ip hebt... zoja.. log in op de router en kijk of de router wel een wan ip heeft.

Ga opzoek naar dat ip conflict.. wellicht dat iemand in huis doodleuk een vast ip heeft ingesteld terwijl de router via dhcp ip adressen uitdeelt (gevolg.. dit soort problemen).

Oftewel testen, testen testen.
Kijk dat is een nuttige reactie. Ik ben echter wel dusdanis noob dat ik wel een beetje hulp nodig heb hoe ik op de router kan inloggen

• Dahwe
Twee routers op 1 kabelmodem? Heb geen ervaring met de Ziggo-modems, maar ik neem aan dat de 2e router aan de eerste zit of hebben die modems standaard al 2 poorten?

Hoe dan ook: ook zonder in te loggen op een van de routers kun je constateren of het probleem bij Ziggo ligt of bij je/jullie apparatuur.

Als je nou een computer (laptop = makkelijkst) direct achter het de modem hangt (je stoort hier niemand mee, want het internet werkt momenteel toch niet), dan kun je zien of je dan wel verbinding hebt.

Werkt wel -> Ziggolijn is OK, geen klantnummer meer nodig
Werkt niet -> Probleem bij Ziggo, even wachten tot je huisgenoot van het strand af is

Als het direct achter de modem wel werkt, zit er iets in de routers. Als er 2 routers aan elkaar gekoppeld zijn zou ik de "eerste" router ertussenuit halen. Die kan het dan namelijk bederven voor de gekoppelde "tweede".

Hoop dat het een beetje overkomt wat ik bedoel, maar zoals job al zei: testen, testen, testen^2

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Dahwe schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:21:
Twee routers op 1 kabelmodem? Heb geen ervaring met de Ziggo-modems, maar ik neem aan dat de 2e router aan de eerste zit of hebben die modems standaard al 2 poorten?

Hoe dan ook: ook zonder in te loggen op een van de routers kun je constateren of het probleem bij Ziggo ligt of bij je/jullie apparatuur.

Als je nou een computer (laptop = makkelijkst) direct achter het de modem hangt (je stoort hier niemand mee, want het internet werkt momenteel toch niet), dan kun je zien of je dan wel verbinding hebt.

Werkt wel -> Ziggolijn is OK, geen klantnummer meer nodig
Werkt niet -> Probleem bij Ziggo, even wachten tot je huisgenoot van het strand af is

Als het direct achter de modem wel werkt, zit er iets in de routers. Als er 2 routers aan elkaar gekoppeld zijn zou ik de "eerste" router ertussenuit halen. Die kan het dan namelijk bederven voor de gekoppelde "tweede".

Hoop dat het een beetje overkomt wat ik bedoel, maar zoals job al zei: testen, testen, testen^2
[/quote

Dat was erg nuttig! Direct achter de modem is er wel verbinding het ligt dus niet aan ziggo. Ik heb alle twee de routers nu meegekomen naar mijn kamer en bij degene waar ik van vermoed dat hij goed is heb ik nu even meegenomen naar mijn kamer. Ik heb zodoende een honderd procent bereik en hij geeft verbondenheid aan met een uitstekend signaal maar toch kan ik geen internetpagina openen omdat er beperkte toegang is. Waar kan dit aan liggen dan?]

Verwijderd

Topicstarter
@dahwe,

Direct achter de modem werkt perfect als ik echter router op de modem aansluot heb ik een honder procent signaal alleen hij geeft aan dat hij verbonden is alleen ik kan niet daadwerkelijk internet op...probleem zit dus in de router?

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:10:
Er is inderdaad 1 uplink naar ziggo en er staan twee wireless routers voor elke verdieping 1!
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:14:
Kijk dat is een nuttige reactie. Ik ben echter wel dusdanis noob dat ik wel een beetje hulp nodig heb hoe ik op de router kan inloggen

Eerst maar eens kijken of het direct op het modem wel werkt.
Dan vraag ik mij nog af wie de routers heeft ingesteld, twee routers achterelkaar ingesteld als router is vragen om problemen die ongeveer overeenkomen met wat in je startpost staat.
De 2e router moet je instellen als Acces Point. Anders zitten 2 apparaten je netwerk te regelen, dat wil je niet.
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:07:
@dahwe,

Direct achter de modem werkt perfect als ik echter router op de modem aansluot heb ik een honder procent signaal alleen hij geeft aan dat hij verbonden is alleen ik kan niet daadwerkelijk internet op...probleem zit dus in de router?
Wat voor een IP geeft de router aan je apparaat, bedraad en draadloos?

[ Voor 22% gewijzigd door Nivk op 02-09-2010 12:12 . Reden: Modem werkt.. ]

Verwijderd

Topicstarter
Een draadloos.....

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Nivk schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:10:
De 2e router moet je instellen als Acces Point. Anders zitten 2 apparaten je netwerk te regelen, dat wil je niet.
Als eerste test zou ik die 2e router eens uitzetten. Zorg er eerst maar voor dat je 1 wireless router aan je modem hebt hangen en dat dat werkt. Daarna kun je de 2e toevoegen om te kijken of die goed werkt.

De verbinding tussen je PC en het internet loopt als volgt :
PC - wireless router - ziggo modem - internet.

Als je nu dus wel wireless verbinding hebt betekent dat alleen dat je verbinding tussen de PC en de wireless router ok is. Aangezien alles werkt als je rechtstreeks op het ziggo modem aansluit werkt de verbinding tussen je ziggo modem en het internet ook. Jouw probleem zal dus tussen je router en je ziggo modem zitten. Heeft deze opstelling voorheen wel goed gewerkt of zijn er dingen aangepast, verplaatst/gereset oid ?

[removed]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:50

lier

MikroTik nerd

Post eerst een IPCONFIG /ALL (vanuit een command prompt) van een niet-werkende situatie...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Dahwe
Inderdaad, stukje voor stukje weer opbouwen. Zelf zou ik het vrij rigoreus aanpakken door die router gewoon te resetten.

- Zorg dat je de beveiligingskey ergens genoteerd hebt, ter voorkoming dat het hele huis straks nieuwe keys moet invoeren.
- Zorg dat je het IP adres en het standaardwachtwoord weet van je router. (meestal admin of 1234).
- Zorg dat je een UTP-kabel bij de hand hebt.

- Router 2 uitzetten
- Router 1 resetten, de router dus die aan het modem zit (knopje achterkant x aantal seconden ingedrukt houden)
- Wacht even tot je router opgestart is en log in.
- Standaard(inlog)wachtwoord veranderen, WLAN-beveiliging terugzetten (WPA2) en als DHCP standaard niet aanstaat deze aanzetten.

Heb je internet? (even aannemend dat je netwerkinstellingen in Windows goedstaan omdat het hele huis geen internettoegang heeft)

[ Voor 7% gewijzigd door Dahwe op 02-09-2010 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
@redwing
@lier

Ik ben echt niet zo handig met computers...hoe kom je ook al weer in die command p?

Het vreemde is als ik de router op de modem aansluit en de router direct verbind aan mijn pc middels een netwerkkabel ik wel op internet kan. Maar niet via het draadloze signaal wat toch 100 procent is (dit is toch heel erg vreemd?)

• Dahwe
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:35:
@redwing
@lier

Ik ben echt niet zo handig met computers...hoe kom je ook al weer in die command p?

Het vreemde is als ik de router op de modem aansluit en de router direct verbind aan mijn pc middels een netwerkkabel ik wel op internet kan. Maar niet via het draadloze signaal wat toch 100 procent is (dit is toch heel erg vreemd?)
commandprompt:

Windowstoets + R [enter]
cmd [enter]

Verwijderd

Topicstarter
@dahwe,

Oke, maar hoe log ik in op de router?

• Dahwe
Via de commandprompt het commando ipconfig /all te gebruiken kun je het IP-adres van je router achterhalen. Ik heb namelijk het vermoeden dat die niet bekend is bij je (geen schande als je het nooit doet).

Je krijgt een hele rij te zien met al je netwerkkaarten, dus kijk bij de goeie (afhankelijk van of je dit draadloos of bedraad doet). Daar staat ergens bij: Standaardgateway en een IP adres erachter. Bij mij is die 192.168.1.1 maar kan op de laatste cijfers wel eens verschillen.

Dat adres vul je in in je browser en dan moet je in de webconfig van je router komen als het goed is.

Beste kans/ meest failproof is om het bedraad te doen.
Dat draadloos niet werkt en bedraad wel komt wel vaker voor. Vaak zijn de redenen vrij raar of niet te achterhalen. Daarom is een reset soms sneller. Welk type router is Router 1 eigenlijk? En zijn beide routers van hetzelfde type?

[ Voor 29% gewijzigd door Dahwe op 02-09-2010 12:48 . Reden: kleine aanvulling ]

Verwijderd

Topicstarter
Halloa,

Ik post vanavond weer verder moet nu gaan werken bedankt voor jullie input

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Dahwe schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:43:
Dat draadloos niet werkt en bedraad wel komt wel vaker voor. Vaak zijn de redenen vrij raar of niet te achterhalen. Daarom is een reset soms sneller.
Houdt het maar op meestal sneller. Het is nl. een situatie die niet zou moeten voorkomen (tenzij je echt met instellingen hebt lopen prutsen). Ergens is er dus iets in de router niet goed gegaan en de beste manier om dat te verhelpen is alles ff resetten (tenzij er hardwarematig iets kapot is gegaan natuurlijk)

[removed]

Pagina: 1