Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Toen ik gister mijn pc op wou starten bleef deze ineens hangen op het moment dat je het knipperende witte streepje linksboven in beeld ziet. Vreemd is echter dat er in plaats van alleen dat knipperende streepje in het midden ook een groen rechthoekje met daarnaast een Ñ te zien is. Opnieuw opstarten of een biosreset veranderd niks aan de situatie en ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat er mis is, want ik heb geen flauw idee.

Alvast bedankt,
Mike

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Wat voor PC heb je in godsnaam :S? Want glazen bollen zijn al sinds de middel eeuwen niet meer verkrijgbaar.

Wat voor hardware heb je? Wat heb je al geprobeerd?

En kijk eerst even hier ;) Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoopte dat dat groene vierkantje en die Ñ bij iemand al gelijk een lampje deden branden, vandaar dat ik nog niet zoveel informatie eromheen had gegeven. Maar dat zal ik alsnog even doen :)

Het gaat om een zelfbouw desktop met de volgende componenten:
-Phenom II x4 940 processor
-4 gb ocz reaper gehuigen
-Gigabyte ma790x-ud3p moederbord
-gtx 260 videokaart
-630watt hiper voeding
-2x 500gb boot schijven (raid 0)
-1tb data schijf

Ik heb zelf dus al een bios-reset gedaan, alle kabels gecontroleerd en in de bios gekeken of alles herkent werd en clocks en voltages e.d. kloppen. Hier heb ik niks vreemds in opgemerkt. Het moederbord geeft geen piepjes en voor de rest heb ik ook niks opmerkelijks opgemerkt.

De pc is dus volledig werkend (de vorige dag) afgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Na voor de zesde keer alle kabels nagelopen te hebben is het probleem plotseling verholpen.
Ik zal voortaan wat langer wachten met het topic te vervuilen met mijn vraag maar ik had mijn pc vandaag erg hard nodig.

Bedankt voor de hulp:)

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:47
Er zat dan toch wel ergens een kabeltje los nemen we aan.