Toon posts:

Entourage niet als default mail programma te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben niet zo heel erg thuis in Apple, de baas hier moest en zou een Apple hebben (de rest draait Windows).
Nu gerbuikt hij Entourage 2008 en we krijgen deze niet als default mail programma.
Wat we dus willen doen is vanuit bijvoorbeeld Excel voor Mac printen en dan kiezen we voor PDF mail, op dat moment wordt het standaard "Mail" programma geopend en niet Entourage.

Ik heb in "Mail" al gezet dat Entourage het standaard pakket moet zijn, en in Entourage zelf ben ik naar preferences gegaan en daar probeer ik te klikken op "set entrourage as default mail client" maar ik kan klikken wat ik wil het wordt wel blauw op het moment dat ik erop klik maar toepassen doet die niet (de tekst blijft ook "set entourage as default mail client").
Ik heb al diskutility gedraaid en daar gekozen voor fix permissions, zonder resultaat.
Kan iemand mij nog tips geven waarom dit niet lukt?
bedankt alvast!! :)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Kan zijn dat er een oude versie of iets van Entourage in het mail-menu staat. Kies uit het dropdown menu 'selecteer' en zoek entourage op, op je mac... (maar misschien deed je dat al).

Eventueel kun je ook je 'PDF print menu' wijzigen > onderaan dat menu staat 'wijzig menu'. Nu kun je zelf Entourage hier aan toevoegen!

[ Voor 5% gewijzigd door kaassouffle op 02-09-2010 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
kaassouffle schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:55:
Kan zijn dat er een oude versie of iets van Entourage in het mail-menu staat. Kies uit het dropdown menu 'selecteer' en zoek entourage op, op je mac... (maar misschien deed je dat al).

Eventueel kun je ook je 'PDF print menu' wijzigen > onderaan dat menu staat 'wijzig menu'. Nu kun je zelf Entourage hier aan toevoegen!
He bedankt voor je antwoord. De Apple is vorige week aangeschaft en toen direct Entourage geinstalleerd. Deze staat al in het lijstje, misschien kan ik hem nog een keer met de hand toevoegen.

Ok super, dat kan ik nog proberen.
Ik kom er later even op terug, als ik achter zijn Mac heb mogen kruipen. d:)b

Verwijderd

Topicstarter
dat wordt morgen pas dat ik erachter kan. Ik laat het dus sowieso even weten!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:56
Misschien een rare vraag. Maar waarom Entourage, dat programma is nu niet echt de meest fantastische mail client... In principe moet de standaard Mail.app gewoon met een exchange server kunnen praten.

Verwijderd

Topicstarter
casparz schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:26:
Misschien een rare vraag. Maar waarom Entourage, dat programma is nu niet echt de meest fantastische mail client... In principe moet de standaard Mail.app gewoon met een exchange server kunnen praten.
We hebben hier een gedeelde calendar in een public folder. Is deze via de standaard App ook te benaderen?
want dan kunnen we altijd nog kijken die app te gebruiken.
Ook pgp desktop zou er op moeten werken om over te kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 11:40 ]

• casparz
Zou voor zover ik weet moeten werken.

Voor pgp staat hier een lijst met compatible programma's: http://www.pgp.com/products/packages/desktop_pro/
Ze noemen helaas niet Mail 4.3 (de nieuwste versie), dus dat kan je het beste even navragen. Versie 4.1 staat wel in de lijst.

Voor de calendar is dit de eerste how-to die ik kan vinden: https://ist.mit.edu/servi...ail/4x/configure-exchange
Gebruiken een zelf getekend certificaat, maar website is wel OK.

Enige nadeel dat ik zo kan bedenken is dat je niet alles in een applicatie hebt zoals outlook, maar het gebruiksgemak van de standaard mail client van Apple weegt hier denk ik wel tegenop.

Verwijderd

Topicstarter
casparz schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:02:
Zou voor zover ik weet moeten werken.

Voor pgp staat hier een lijst met compatible programma's: http://www.pgp.com/products/packages/desktop_pro/
Ze noemen helaas niet Mail 4.3 (de nieuwste versie), dus dat kan je het beste even navragen. Versie 4.1 staat wel in de lijst.

Voor de calendar is dit de eerste how-to die ik kan vinden: https://ist.mit.edu/servi...ail/4x/configure-exchange
Gebruiken een zelf getekend certificaat, maar website is wel OK.

Enige nadeel dat ik zo kan bedenken is dat je niet alles in een applicatie hebt zoals outlook, maar het gebruiksgemak van de standaard mail client van Apple weegt hier denk ik wel tegenop.
Ok bedankt!
PGP is zeer belangrijk. daarnaast hebben we nog iemand met een Mac en die gebruikt Entourage, daar heeft degene waar het nu over gaat het van gezien, en zich daar door over laten halen om een Apple te nemen. Denk dus niet dat ik Entourage eruit krijg :)

• casparz
Succes in ieder geval, het is altijd een hel om 2 "werelden" te ondersteunen...

Verwijderd

Topicstarter
casparz schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:47:
Succes in ieder geval, het is altijd een hel om 2 "werelden" te ondersteunen...
ja zeg dat!
Ik heb het tegengehouden en ook aangegeven dat ik het als beheerder niet wil hebben omdat we gewoon een Windows netwerk hebben en zoveel tools gebruiken welke gewoon niet beschikbaar zijn voor apple, daarom staat er nu vmware met Windows ernaast zodat die 2 verschillende OS kan draaien op hetzelfde moment.
Ondanks dat ik zei dat ik het liever niet heb, moest en zou die het toch doen...
en wie mag het ondersteunen... Ik loop echt de hele dag die kant op om dingen uit te leggen, oplossingen te zoeken enz enz maar zo gaat dat he, hij is de baas en wie is die ITer dan...
Ik was zojuist voor de zoveelste keer langs gelopen omdat er iets niet werkt en toen zei ik al "told you so..." vond die volgens mij niet zo leuk :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2010 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
kaassouffle schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:55:
Cool, dit is gelukt en werkt nog ook :)
Mijn dank is groot

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 11:48 ]

Pagina: 1