Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Logitech Trackball veroorzaakt Blue Screen Of Death?

Pagina: 1
Acties:

• bananenbennie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05-2021
Ik heb de laatste tijd last van de beruchte blauwe schermen. Ik draai Windows 7, vorige maand nog een clean install gedaan.

Ik zat zelf te denken aan mijn muis. Ik heb een logitech trackball die soms bevriest. Ik heb keurig de laatste driver van logitech geinstalleerd, maar dit helpt niets. Als ik dan mijn ouwe hp muis erin stop werkt die wel gewoon.

BlueScreenView geeft deze info:

Dumpfile: 090210-33093-01.dmp
Bug Check String: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Caused by driver: usbuhci.sys
Caused by adress: usbuhci.sys+48c8
File description: UHCI USB Miniport Driver

Met mijn oude muis is er dus niets aan de hand (geen BSOD) maar ik wil natuurlijk heel graag die nieuwe gebruiken. Hoe los ik dit probleem op?

• bananenbennie
hmm net weer een bsod, terwijl ik de logitech muis niet gebruikte, ik snap er echt niks meer van, vooral omdat ik al mijn drivers netjes erop heb gezet

heb hier al zo lang last van, na een clean install gaat het een paar weken goed en dan begint de ellende weer, steeds weer andere foutmeldingen ook, dit is de laaste:

090210-21921-01.dmp
2-9-2010 3:07:30
BAD_POOL_HEADER
0x00000019 0x00000020 0xb2f7e350 0xb2f7e450 0x0a200803
fltmgr.sys
fltmgr.sys+63cb

[ Voor 22% gewijzigd door bananenbennie op 02-09-2010 03:17 ]

• bananenbennie
bedankt voor de hulp mensen :|

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Wat verwacht je nou, dat je hier een log dumpt en dat mensen je dan direct toestromen om je te helpen? Je geeft ook niet echt veel informatie over de gebruikte hardware etc...

Nederlands is makkelijker als je denkt

• bananenbennie
Moederbord: MS-7046 (v1.X) http://laptok.nazwa.pl/allegro/ms7046/SPEC.pdf
Videokaart: NVIDIA GeForce 8500 GT
Processor: Intel Pentium 4 CPU 3.00 GHZ
Werkgeheugen: 3GB
HD: Samsung Spinpoint F3 1TB

}:|

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 19:37

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Als die foutmeldingen steeds anders zijn: Heb je je geheugen al op fouten getest?
Als er ergens steeds wisselende BSOD's vandaan komen is het meestal daardoor.

Verder lijkt het ook een beetje alsof je niet echt je best wil doen...

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• bananenbennie
Ik wil zeker wel mijn best doen, het probleem is alleen als je computer om de haverklap uitvalt is het erg lastig (en frustrerend) om zelf op onderzoek te gaan, ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Ik heb mijn geheugen nog niet getest, wel een tijd terug 2GB extra erbij gedaan en toen was het euvel tijdelijk opgelost. Hoe test ik dat, is daar een programma voor?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
analyseer de dumpfile eens met de debugging tools( zoektip:dumpchk)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-11 13:41

IEF

Why so serious?

bananenbennie schreef op zondag 05 september 2010 @ 02:30:
Ik wil zeker wel mijn best doen, het probleem is alleen als je computer om de haverklap uitvalt is het erg lastig (en frustrerend) om zelf op onderzoek te gaan, ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben.

Ik heb mijn geheugen nog niet getest, wel een tijd terug 2GB extra erbij gedaan en toen was het euvel tijdelijk opgelost. Hoe test ik dat, is daar een programma voor?
Memtest86+, maar volgens mij had je dat ook vast wel zelf kunnen vinden. Er zijn niet voor niets FAQs en een searchfunctie.

Overigens, dat jij gefrustreerd raakt en daarom niet genoeg informatie geeft of zelf zoekt, vind ik nogal een zwaktebod. Probeer het daarom gewoon voor te zijn, en toon wat eigen inzet door bijvoorbeeld troubleshoot FAQs door te nemen.

• bananenbennie
IEF schreef op zondag 05 september 2010 @ 02:37:
[...]

Memtest86+, maar volgens mij had je dat ook vast wel zelf kunnen vinden. Er zijn niet voor niets FAQs en een searchfunctie.

Overigens, dat jij gefrustreerd raakt en daarom niet genoeg informatie geeft of zelf zoekt, vind ik nogal een zwaktebod. Probeer het daarom gewoon voor te zijn, en toon wat eigen inzet door bijvoorbeeld troubleshoot FAQs door te nemen.
Als ik alles zelf had kunnen vinden had ik dit forum ook niet nodig gehad... En zoals ik al zei, als ie steeds vastloopt (soms al direct na opstarten) wordt het lastig zoeken he, ik heb hier ook geen extra computer staan namelijk.

Anyway ik heb dat programmaatje van je 3 uur laten lopen en hij vond 1 error. Dat is 1 teveel lijkt me?

Het beste lijkt me nu om elk geheugenkaartje (2x 1GB en 2 x 512 MB) nog eens apart te testen en kijken aan welke het zou kunnen liggen. Na hoeveel uur is zo'n test betrouwbaar eigenlijk?

Betere suggesties/tips zijn altijd welkom natuurlijk, ik ben verder niet zo thuis in deze materie :7

[ Voor 5% gewijzigd door bananenbennie op 05-09-2010 06:50 ]

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 18:04

crizyz

ne.t.weaker

Het beste lijkt me nu om elk geheugenkaartje (2x 1GB en 2 x 512 MB) nog eens apart te testen en kijken aan welke het zou kunnen liggen.
Inderdaad, gewoon 1 voor 1 uittesten.
Na hoeveel uur zo'n test echt betrouwbaar is, daar wordt nogal uiteenlopend op gereageerd hier op GoT (weet het zelf ook niet zo hoor ;) ). Wel is het zo dat hoe langer je de test draait, hoe betrouwbaarder. Als ie na 5 minuten al meldingen geeft hoef je met dat reepje niet meer verder te testen, maar zover was je zelf ook wel denk ik.
Als je redelijk zeker wilt zijn, laat je de test toch gewoon een nachtje doorlopen, je ligt dan lekker in je bedje dus maakt het dan ook niet zoveel uit als de test lang doorgaat...

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Hoeft natuurlijk niet per se je geheugen te zijn, maar dan kun je de rest van de FAQ ook eens doorlezen ;)
Succes.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
bananenbennie schreef op zondag 05 september 2010 @ 06:40:
[...]

Betere suggesties/tips zijn altijd welkom natuurlijk, ik ben verder niet zo thuis in deze materie :7
Betere suggesties? Je vind de suggestie van IEF niet goed dus? Of bedoel je 'andere' suggesties?

Memtest86+ kan je het beste drie passes laten doorlopen. Hoe lang dat duurt is van verschillende factoren afhankelijk. Het gaat niet om tijd maar om 'passes' dus.

Mocht je nog op zoek zijn naar andere suggesties. Volgens mij had ik er al één gegeven....

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-11 19:37

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Maar meer passes is beter, dus (doe ik ook) zou ik memtest gewoon een nachtje laten draaien.
Elke fout is er inderdaad één teveel.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• bananenbennie
RolfLobker schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:18:
[...]

Betere suggesties? Je vind de suggestie van IEF niet goed dus? Of bedoel je 'andere' suggesties?
ik bedoelde natuurlijk betere suggesties dan mijn eigen suggesties ;)
Pagina: 1