• koenc86
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Hallo allen!

Ik leg even mijn situatie uit:

Sinds jaar en dag heb ik een abonnement bij Hi. Vorig jaar ben ik overgestapt op een Sim-only abonnement van diezelfde provider. Per 30 september verloopt dit huidige abonnement. Enkele maanden geleden heb ik ervoor gekozen om van een aanbieding van Vodafone gebruik te maken, en heb dan ook een contract ondertekend voor 1 jaar Sim-only van Vodafone met nummerbehoud per 1 oktober.

Mijn vraag is of ik nog op deze beslissing kan terugkomen. Met andere woorden: mag ik het (nieuwe) contract wat pas per 1 oktober a.s. ingaat, nog vroegtijdig ontbinden? Wat zijn mijn mogelijkheden?

Vriendelijk dank voor jullie advies!

• soppie11
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 19:05
En je kunt Vodafone niet bellen.....omdat? Verder kan ik me indenken dat, omdat het om nummerbehoud gaat, dit niet zo gemakkelijk terug te draaien is aangezien Vodafone je nummer in feite overneemt. En als het hetzelfde gaat als met abbo's dan word dat nummerbehoud ongeveer 2 tot 3 dagen na het tekenen van je contract aangevraagd en gechecked.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 23:03
http://www.consuwijzer.nl...Informatieplicht_verkoper

Met name stuk over de bedenktijd is belangrijk lijkt me voor jou:
Bedenktijd
Koopt u een product? Dan begint de bedenktijd één dag nadat u het product hebt gekregen. Koopt u een dienst? Dan begint de bedenktijd op de dag dat u het contract hebt gesloten. Besluit u binnen de bedenktijd dat u het product niet wilt? Dan betaalt u alleen de kosten voor het terugsturen. Let op: u hebt niet bij alle aankopen een bedenktijd
Hier meer over "bedenktijd".
Hoelang is de bedenktijd?
Bij een koop of afstand is de bedenktijd zeven werkdagen. Zaterdag, zondag en feestdagen tellen dus niet mee.

Wanneer begint de bedenktijd?
Koopt u een product? Dan begint de bedenktijd één dag nadat u het product hebt gekregen. Koopt u een dienst? Dan begint de bedenktijd op de dag dat u het contract hebt gesloten.
Je schrijft dat je enkele maanden geleden al het contract hebt afgesloten, dus gaat de bedenktijd niet op voor jou. Kijk is wat er in het contract staat over opzeggen, en bel anders met de klantenservice hoe dit zit, of waar je deze informatie kan vinden. In mijn 1ste link staat ook duidelijk welke informatie de "verkoper" moet verstrekken, deze informatie is daar een onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Het is heel makkelijk;

Heb je de overstap in een winkel geregeld?
Dan kun je binnen 48 uur annuleren. Dat is de 'coulance' van Vodafone.

Via internet besteld? Dan kan 't vaak binnen 7 dagen.

Ik begrijp dat het langer geleden is, dus kun je hier niet meer onderuit.

Waarom wil je het opeens niet meer?
Had je misschien iets beter kunnen nadenken voor je je handtekening zette...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdadlp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-10 09:52
Ik heb mijn contract verlengt naar Tele2 2 maanden voordat mijn abonnement bij T-mobile voorbij was inclusief toestel.

Het toestel ontving ik direct (via Mobiel.nl). Het abonnement gaat pas over een week in. Is mijn bedenktijd nu al voorbij? Dat zou betekenen dat mijn bedenktijd voorbij is voordat ik in contact ben geweest met het product. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@sjoerdadlp. Maak even een nieuw topic aan. Dit topic is al 7 jaar oud en het is niet de bedoeling om iemand anders zijn topic te kicken en te kapen.

Lees in ieder geval voordat je een topic opent even Het algemeen beleid #quickstart door.
Pagina: 1