Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KAV 2010 maakt pc te traag

Pagina: 1
Acties:

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb een week of 3-4 geleden mijn pc opnieuw geinstalleerd wegens aanschaf SSD. Toen ook meteen van KAV 7 (dacht ik) naar KAV 2010 geupgrade, maar het bevalt voor geen meter.

De 2 grootste ergernissen zijn dat Kasperky AL mijn zoekresultaten scant, en alle bestanden die ik verplaats, zelfs op dezelfde schijf! Ik kan het echt nergens terug vinden in de instellingen, en in het rapport geeft hij als gebeurtenis aan:
Onderdeel: Systeembewaking
Programma: COM Surrogate
Object: C:\WINDOWS\system32\DLLHOST.EXE

Alle bestanden zouden al gescand moeten worden op het moment dat ze op mijn pc gezet worden, dus waarom gaat KAV ze dan nogmaals scannen als ik ze zoek of verplaats?

Het lijkt me niet slim om DLLHOST.EXE als uitzondering te zetten en bovendien weet ik niet of dat het probleem oplost. Is er iemand hier die mij kan helpen en deze onnodige scans kan stoppen?

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Dat als een uitzondering zetten is inderdaad een beetje onhandig...
Ben je zeker dat het over het scannen van bestanden gaat of is dit een soort van defensie tegen slechte acties?

Indien het puur de bestanden scant zou je het scannen van bestanden bij het lezen kunnen afzetten, kwestie van veiligheid is het dan voldoende dat ze bij het schrijven en uitvoeren worden uitgevoerd en bij een volledige scan.

Indien het defensie is denk ik dat je daar de instellingen soepeler moet maken en als dat niet helpt het uitzetten.

Zelf gebruik ik dit niet dus wat je precies kan instellen weet ik niet goed...

Verder raad ik passief scannen aan als je jouw SSD performantie wil behouden, hier bedoel ik mee dat je niet moet wachten tot iets gescand is voor het geopend of opgeslagen word.

• WingsOfFury
Ik heb alle niveau's al op de laagste instelling staan; "Oppervlakkige scan". En scan modus stond eerst op "Smart" en heb ik nu op "Bij toegang" gezet, maar dit lijkt het niet op te lossen.

En bij "Scanoptimalisatie" heb ik "Alleen nieuwe en gewijzigde bestanden scannen" aangevinkt staan, maar zoekresultaten worden toch niet als nieuwe bestanden gezien, hoop ik?

De bestanden staan trouwens allemaal op mijn andere schijven, niet op mijn SSD.

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
Ben je er zeker van dat elk bestand gescand wordt bij het zoeken?
Heb je dus voor elke operatie een bericht in de log? Geeft Process Monitor die activiteit ook aan?
WingsOfFury schreef op donderdag 02 september 2010 @ 01:08:
En scan modus stond eerst op "Smart" en heb ik nu op "Bij toegang" gezet
"Bij toegang" gaat hij het juist doen bij het opvragen, dan kan je beter "Smart" of iets anders doen.
WingsOfFury schreef op donderdag 02 september 2010 @ 01:08:
maar zoekresultaten worden toch niet als nieuwe bestanden gezien, hoop ik?
Klopt.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
Gooi 2011 er eens overheen, had hetzelfde probleem met 2010 en niet meer met 2011, dat gaat met behoud van licentie..
KIS 2011 : http://products.kaspersky...11/kis11.0.0.232nl_nl.exe
KAV 2011: http://products.kaspersky...11/kav11.0.0.232nl_nl.exe

Systeem Specs

• WingsOfFury
Occy74 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 01:21:
Gooi 2011 er eens overheen, had hetzelfde probleem met 2010 en niet meer met 2011, dat gaat met behoud van licentie..
KIS 2011 : http://products.kaspersky...11/kis11.0.0.232nl_nl.exe
KAV 2011: http://products.kaspersky...11/kav11.0.0.232nl_nl.exe
Bedankt! Ik wist niet dat die al uit was. Ze lanceren volgens mij altijd in augustus, maar ik had er niet aan gedacht, of hij was er nog niet in het NL toen ik mijn pc herinstalleerde. Ga het morgen meteen proberen!

• WingsOfFury
Ik heb KAV 2011 geinstalleerd en het lijkt inderdaad beter. Wat ik wel vreemd vind is dat svchost.exe al standaard bij de uitzonderingen staat :? Dat lijkt mij toch niet helemaal slim, of zitten daar nooit virussen in?

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 16:33
SVCHOST.exe (SVC *Services* Host) is een wrapper voor meerdere services in Windows, als deze verwijderd wordt dan heb je o.a. geen netwerk meer, kopieeëren werkt niet meer (grafisch) en dat soort ongein.

Kaspersky vertrouwd erop dat de services en excecutables die mogelijk geinfecteerd zijn zelf opgepakt worden.
Pagina: 1