Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: Facturen, rekeningen,... digitaal in een database?

Pagina: 1
Acties:

• marsupi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:05
Allen,

Ik ben sinds kort aan het werk, hierbij krijg ik ook mij eerste rekeningen, facturen, loonbrieven, garantiebewijzen, e.d. Zoals de meeste onder jullie hou ik die dingen allemaal zorgvuldig in een kaf bij. Nu was ik aan het denken kan dit niet anders? De dag van vandaag met al de technologie zou dit ook digitaal kunnen.

Nu was mijn vraag eigenlijk, kent er iemand software waarmee ik mijn papieren documenten kan inscannen en dan in een database kan bijhouden met wat info over het document zoals de prijs, categorie, garantie periode,... Zodat ik de papieren documenten kan nummeren en die in een kaft steken zodat ik alles sneller via de pc kan opzoeken. Indien ik dan een origineel document nodig heb kan ik dit eerst opzoeken in de database en dan snel zien in welke kaft en welke nummer het document heeft.
Een andere mogelijkheid is dat je met een klik al je garantiebewijzen hebt van al je elektrische apparaten. Of een overzicht van al je kosten aan nutsvoorzieningen. Je kan hier heel ver in gaan maar de vraag is wel programma kan je hiervoor gebruiken?

Ik ben al op zoek geweest op Google maar kan niet al te veel vinden. Ik weet niet goed welke keywords ik moet gebruiken.
Ik hoop dat iemand dit al gebruikt of eventueel een idee heeft hoe ik dit kan zoeken.

Alvast bedankt!

Ps: ik weet niet of dit topic juist geplaatst is, indien niet mag dit verplaatst worden. :-)

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Misschien veel te eenvoudig gedacht hoor, maar kan je dit niet gewoon heel simpel met Excel doen? Alle informatie die je nodig hebt (documentnr's, garantietermijn, categorieën etc. etc.) kan je hierin prima verwerken en naar hartelust organiseren/doorzoeken.

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:06
Je zou zelf een database kunnen ontwerpen in Access, dan kan je queries runnen voor bijv. Elektronica gekocht in het jaar 2010...

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11 23:07
Ik weet dat mijn vader voor het boekhouden van zijn bedrijf Snelstart gebruikt, maar daarbij moet hij wel alle facturen en rekeningen handmatig invoeren.

LinkedIn
BlackIntel

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 23:29
Denk dat je het met zoektermen als document management moet zoeken.
Hoe mooier de oplossing hoe duurder, met de juiste programmeer skills zou je ook wel zelf iets moois moeten kunnen maken, anders is wellicht open source een goede plek om te beginnen zoals OpenKM