hallo, via V&A heb ik een Nexus NX-5000 gekocht voor mijn 'nieuwe' pc. Echter de vorige eigenaar heeft de 4pin ATX eraf geknipt,dus ik heb maar 20 pin. Mijn nieuwe moederbord heeft een 24pin aansluiting. Gaat mijn pc goed werken zonder die 4pin ATX? Het moederbord is een Gigabyte H55N-USB3. Alvast bedankt.
Het is niet geheel risicoloos, als je CPU teveel energie trekt kan er het eea gaan smelten...
Welke PSU gaat het om?
Welke PSU gaat het om?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Is geen probleem, moet gewoon werken.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Kan je misschien ook uitleggen waarom?-The_Mask- schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:08:
Is geen probleem, moet gewoon werken.
ik zou even met de verkoper contact opnemen of wist je dat van te voren.
volgens mij zijn er ook converters van 20 -> 24 pins
Ja heb m een mail gestuurd voor nader uitleg. Ik wist niet dat die 4pin eraf was geknipt. In die ad stond ook in goede staat enzo had dit niet verwacht.dezejongeman schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:21:
ik zou even met de verkoper contact opnemen of wist je dat van te voren.
Zoals eerder gezegd heb je met 20 pins minder vermogen ter beschikking. Er is dan maar 1 12V pinnetje waar maar 6A doorheen mag, anders kan die doorsmelten. Met die extra 4 pins heb je nog extra voedingspinnen (onder andere voor de 12V, 3,3V en 5V ga je niet zo snel overeen) ter beschikking. Een converter van 20pins naar 24pins helpt niks, deze zorgt alleen maar voor extra weerstand en vdrops.
Omdat het altijd al heeft gewerkt bij iedereen dus waarom nu niet?n0elite schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:17:
[...]
Kan je misschien ook uitleggen waarom?
Zoveel vermogen vraagt het mobo sowieso niet en de CPU krijgt het van de 4/8 pins aansluiting, dus dat is geen probleem.frAmEd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 07:34:
Er is dan maar 1 12V pinnetje waar maar 6A doorheen mag, anders kan die doorsmelten.
In theorie misschien, in de praktijk merk je dat sowieso nooit.Een converter van 20pins naar 24pins helpt niks, deze zorgt alleen maar voor extra weerstand en vdrops.
AMD Nieuwsdiscussie
Of de connector nu op het moederbord 20 pins is, of je duwt er een converter tussen, je zit altijd op een punt waarbij alle stroom door de 20 pins connector moet gaan. Wil je echt veel gaan trekken dan kan het daar fout gaan.-The_Mask- schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:46:
In theorie misschien, in de praktijk merk je dat sowieso nooit.
Nu is de kans klein, maar het komt wel voor dat connectoren wegsmelten (extreem voorbeeld is de Tyan Tiger MP bijvoorbeeld).
Maar die had alleen maar een 20 pins ATX stekker en voor de rest niks of wel?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
ik heb ook voedingen gezien waar de laatste 4 pinnetje nog appart zitten.
dit is vaak wel gekoppeld aan elkaar maargoed, mischien ze je ze over het hoofd ?
Zoiets
dit is vaak wel gekoppeld aan elkaar maargoed, mischien ze je ze over het hoofd ?
Zoiets

Ik weet wel hoe zoiets eruit ziet hoorVerwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:24:
ik heb ook voedingen gezien waar de laatste 4 pinnetje nog appart zitten.
Zoiets [afbeelding]
Die had enkel een 20 pins ATX ja (vandaar ook een extreem voorbeeld, omdat je niet 1, maar 2 cpu's had en ook nog eens enkel een 20 pins connector). Echter, het komt ook wel voor bij borden met een 4 pins connector er naast hoor.-The_Mask- schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:20:
Maar die had alleen maar een 20 pins ATX stekker en voor de rest niks of wel?
Pagina: 1