[MBP] trackpad 'hangt' soms vast :(

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden merkte ik voor het eerst, dat het trackpad van m'n MBP vast lijkt te zitten. Het probleem uit zich door dat alles wat ik aanklik, vastgehouden wordt. Wanneer ik bijvoorbeeld in een tekstvak klik en op en neer beweeg met de cursor, blijft hij de tekst selecteren. Het is dus net alsof ik permanent een linker muisknop ingedrukt houd.
Soms gaat het vanzelf over, soms moet ik de computer opnieuw opstarten om het probleem te verhelpen. Het probleem doet zich nu wel steeds vaker voor. Nu toch zo'n 1 a 2 keer per dag. Fysiek lijkt het trackpad in orde. Ik heb niet het idee dat er iets tussen of onder zit.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? En hoe kan ik dit verhelpen? Denken jullie dat het een hardware matig probleem is, of toch software? Dat laatste kan ik me eigenlijk slecht voorstellen, maar het eerste laat zich ook moeilijk verklaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Check even of je in System Preferences > Trackpad de optie 'Drag lock' aan hebt staan. (Weet niet hoe het in het Nederlands heet.) Het is de derde optie van boven.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
'Sleepvergrendeling' staat uit.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb hetzelfde probleem met mijn MBP van vorige maand, ik kom er ook echt niet vanaf zonder een reboot te doen. Mateloos irritant. Dat drag lock had ik al gevonden, en staat hier ook uit. Het lijkt mij een softwarematig probleem, aangezien het weg is met een reboot, en de trackpad voor de rest perfect werkt. Wat heb jij voor 3rd party software geinstalleerd?

• edofso
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 14:04
Ik heb hier soms ook last van, staat het tap to click aan in je settings? als ik heb dat hij "hangt" zoals je het omschrijft dan tap ik gewoon 1 keer en dan is het over.

( tappen = tappen dus niet echt inklikken :p )

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik heb het ook sinds een maandje op mijn MB van begin 2009. Drag to lock staat uit, maar het lijkt er op of dit gewoon aan staat en dat ik dit ook overal kan doen, het gaat ook door van het ene venster naar het andere. Ben er achter gekomen dat een paar keer tappen het bij mij oplost.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Stoffel

Stoffel

Net had ik het weer, en toen ging het met een paar keer tappen ook weg. Dat lost natuurlijk niet het probleem op, want zo te horen is het niet echt een incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem ook, met een gewone MacBook uit begin 2009 (wel de unibody). Ik "klik" over het algemeen niet fysiek met de trackpad, maar "tap" dus; ik weet niet of het ook gebeurt als ik fysiek klik - het is te sporadisch...
Ik heb het idee dat het begonnen is na de update van een tijdje terug, waarin ook het inertial scrolling werd geintroduceerd. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik denk ook dat het na deze update is, daarvoor heb ik het nooit gehad.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 20:53

Don Quijote

El Magnifico

Yup op macrumors forum en apple.com is het een bekend probleem. Is inderdaad sinds de laatste update. Laten we hopen dat het snel opgelost wordt, want het maakt mijn macbook onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij doet het zich ook pas voor sinds de laatste update inderdaad. Ook bij het tappen. Ik hoop dat ze dit snel oplossen, want het is echt mateloos irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

Ik heb bij mijn MBA ook soms problemen met mijn trackpad. Niet volledig hetzelfde als jullie, maar soms reageert hij amper op mijn bewegingen. Voorlopig heb ik dit enkel op de trein voor, nog nooit thuis op het bureau.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 23:04

4POX

Everybody is wired

Ik heb dit probleem ook soms. Ik heb het sinds de Apple Magic touchpad driver update.

Mijn systeem is een MBP early 2008 machine

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Arggh. Wat een ramp. Ik heb inmiddels al meerdere PS projecten en Word documenten verknalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Heb het hier sinds de update van vorige week met een externe muis op mijn macbook white (2007 of 2008). Afgelopen week die muis er maar afaggehaald (logitech overigens) want ik werd er helemaal gek van.
Heb al een issue gefiled. Reproduceerbaar als je tijdens het bewegen van je cursor klikt.
Na een reboot weer goed.. maar voor hoe lang

Als het voorkomt:
beweeg muis, en tijdens het bewegen 1 keer klikken / tappen.
Draglock.
Weghalen: zelfde procedure, nadat je de muis tegen de muur heb gegooid en weer bijelkaar geraapt

[ Voor 24% gewijzigd door Jrz op 06-09-2010 22:56 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Jrz schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:53:
Reproduceerbaar als je tijdens het bewegen van je cursor klikt.

Als het voorkomt:
Draglock.
Weghalen: zelfde procedure, nadat je de muis tegen de muur heb gegooid en weer bijelkaar geraapt
Dit werkt bij mij inderdaad ook, ik kan het zo aanzetten en weer uit. Is er al ergens een reactie gegeven van Apple zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Stoffel schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:45:
[...]

Dit werkt bij mij inderdaad ook, ik kan het zo aanzetten en weer uit. Is er al ergens een reactie gegeven van Apple zelf?
Ik heb een bug achter gelaten op de bugsubmit tool.. Maar daar krijg je natuurlijk niets op terug.

Net maar even iets gepost voor de zekerheid:

http://discussions.apple....hreadID=2571450&stqc=true

[ Voor 14% gewijzigd door Jrz op 07-09-2010 08:57 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:57
Mijn zusje heeft sinds kort ook problemen met haar MBP 13”die net 2 maanden uit de garantie is. Hij registreert klikken niet goed, en het slepen van vensters/selecteren van tekst werkt (vrijwel) niet meer.
Het lijkt er hier alleen op dat het misschien toch hardwarematig is.

Mijn zus heeft nu al een aantal keer met Apple gebeld, maar ze doen er redelijk moeilijk over. Eerste vertellen ze dat het apparaat geen garantie meer heeft, en dat je dus pech hebt. Toen mijn zus Apple wees op het consumentenrecht vertelde de telefonist dat ze daar niet over in discussie gingen, maar hij werd opeens wel wat behulpzamer. Heeft uiteindelijk een case aangemaakt en een aantal links met mogelijke oplossingen gestuurd. Wanneer die oplossingen niet zouden werken, moest mijn zus maar langs een APR om hem ter reparatie aan te bieden. (met vermelding van case-nummer)

APR zegt echter dat het apparaat buiten de garantie is en dat zij er niets mee gaan doen, omdat zijn geen geld zullen krijgen van Apple voor de reparatie. (ze erkennen het probleem overigens wel)
Vervolgens weer gebeld met Apple, maar die blijven beweren dat ze naar de APR moet om het te laten repareren. Wordt een beetje een 'Kastje <--> Muur' verhaal op deze manier..
Ik heb haar geadviseerd om contact op te nemen met haar rechtsbijstandverzekering om daar te informeren hoe dit opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

Jrz schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:53:
Heb het hier sinds de update van vorige week met een externe muis op mijn macbook white (2007 of 2008). Afgelopen week die muis er maar afaggehaald (logitech overigens) want ik werd er helemaal gek van.
Heb al een issue gefiled. Reproduceerbaar als je tijdens het bewegen van je cursor klikt.

Als het voorkomt:
Draglock.
Mij lukt het op die manier niet om het te reproduceren, noch om het op te lossen wanneer het weer voorkomt. Lijkt dus niet overal hetzelfde te zijn. Overigens gebruik ik ook geen externe muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik gebruik nooit een muis, wel trackpad en een wacom tablet op mijn MBP. Probleem komt hier ook soms voor, maar alleen met de trackpad, de wacom geeft geen problemen. Met de trackpad is het een kwestie van rechtsklikken met 2 vingers en het is weer weg, wat het veroorzaakt weet ik niet, krijg het niet gereproduceerd maar soms gebeurt het.

Overigens ook een leuke, zijdelings gerelateerd, als ik Civ 4 speel kan ik daarna m'n MBP rebooten omdat de trackpad nog maar half werkt. Klikken en rechtklikken kan, selecteren niet en de cursor triggert ook geen mouse-overs meer. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel

Stoffel

Even een kickje, want ik heb dit probleem nog steeds. De laatste updates haal ik altijd binnen. Heeft er al iemand een reactie van Apple zelf gezien op het probleem? Het gelinkte issue op http://discussions.apple....hreadID=2571450&stqc=true blijft helaas onbeantwoord zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz

Jrz

––––––––––––

Bij mij is het nu een tijdje eigenlijk niet meer voorgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Ik heb exact hetzelfde probleem met een MPB uit 2010, echter verdween het probleem zodra ik tap to click uitzette.

Het grappige was dat ik het dus ook had met een externe muis, maar zodra ik tap to click uitzette was het probleem ook daarmee opgelost.
Pagina: 1