KroeT schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:18:
Ik ken het verschijnsel, ik wilde ooit een Raborekening openen die ik wellicht zou gaan gebruiken als hoofdrekening in plaats van mijn ABN-rekening. Een en ander zou voor mij afhangen van het gebruiksgemak van internetbankieren, ik had veel positiefs gelezen over het internetbankieren van de Rabo.
De ongelooflijke ongewassen deegsliert van de Rabo wilde mijn verzoek echter zelfs pas in behandeling nemen wanneer ik mijn salaris op de rekening zou laten storten EN een verzekering bij die natte krant zou afsluiten.
Ik ben naar volledige tevredenheid bij de ABN gebleven, waar ik
wel als klant behandeld word.
Ik heb het juist andersom gehad. Ik ben al mijn leven lang klant bij de Rabobank waar ik eigenlijk altijd prima behandeld wordt én serieus genomen, al van kinds af aan (één kantoor uitgezonderd, maargoed, gezien de historie is dat praktisch foutloos). Bleek dat ik nog een rekening bij de ABN had die mijn moeder ooit eens geopend had, ze wilden mijn ID zien. Nou, prima, dat gedaan, gaan ze na een half jaar zeuren dat ik geen stufi op die rekening gestort krijg en dat ze geld willen zien. Let wel, dit was ten tijde van het Fortisverhaal, toen ABN op het punt stond in stukken verkocht te worden. Nee, handig, zo kom je wel van je klanten af. Vroegen die grapjassen, nadat ik eerst ik weet niet hoe lang in een fancy marmeren kantoor heb mogen zitten wachten op een te gladde jongen in een pak, of ik niet bij de ABN wilde blijven in plaats van bij de Rabobank. Ja, lekker, van een bank met de beste rating in Europa die vrijwel mijn hele leven alles goed doet overstappen naar een onzekere bank die overgenomen wordt die juist alleen maar gezeik oplevert
Vervolgens hebben ze met het opheffen van mijn rekening ook nog fouten gemaakt, waardoor ze me moesten opbellen of ze hun 40 euro terug mochten hebben

Nee, ABN hoef ik echt nooit meer wat mee te maken te hebben, al zag ik wel dat ze hun kille marmeren kantoor nu wel helemaal omgebouwd hebben naar een moderne vriendelijke 'kijk ons eens warm zijn' stijl.
Trouwens, internetbankieren bij de Rabobank is inderdaad ideaal. Ik kan zonder enige moeite op een veilige manier geld overmaken naar andere mensen of tussen mijn bank- en spaarrekening met leuke rente.
Naar wat ik begrijp besta je in de VS bij gratie van de creditscore. Het is daarom inderdaad nogal schrikbarend dat het blijkbaar gunstiger is schulden te maken en die af te betalen dan te voorkomen dat je schulden hebt. Ik wil niet zeggen dat in Nederland alles ideaal is hoor, maar het is natuurlijk niet gek dat de VS zich kapotlenen.
Ook een lekker systeem trouwens voor mensen zoals ik. Ik ken mijzelf en voorkom dus schulden die afbetaald moeten worden, omdat ik simpelweg vast een keer een termijn vergeet te betalen, met alle problemen van dien. Ik kan wat nonchalant zijn met dat soort dingen, niet omdat ik het niet kan betalen ofzo. Maargoed, jezelf tegen jezelf beschermen kan je dus wel vergeten.