Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Vandaag hoorde ik een verhaal van een ouder Amerikaans echtpaar die over een week in Nederland komen wonen. Ze zijn momenteel bezig met allerlei zaken te regelen. Nu vertelden zij mij echter dat ze nergens een rekening konden openen, omdat ze geen maandelijks inkomen hebben (geen pensioen, geen aow, etc). Weet iemand of dit echt zo lastig is in Nederland om een lopende rekening te openen als je geen maandelijks inkomen hebt. Ik weet van mezelf dat ik alleen een rekening kon openen bij een andere bank als ik daar mijn studiefinanciering op zou laten storten.

Weet iemand een bank waar het geen probleem is een rekening te openen zonder een maandelijks inkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41

Asteroid9

General Failure

Ik heb laatst voor mijn vriendin ook gewoon een rekening geopend.
Zij is pas sinds kort in Nederland en had dus ook nog geen inkomen.

Dit was geen probleem bij de ABN-Amro, ik was er bij en het is een kantoor waar ik vaak kom, maar er werden helemaal geen vragen gesteld over een vast inkomen!

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mag volgens mij toch geen enkel probleem zijn? Ik heb ook gewoon meerdere rekeningen en maar op één komt stufi/salaris binnen. Het is mbt studentenkreningen vaak zo dat je alleen een rekening kan openen als je je stufi daar op laat storten, vaak is deze rekening dan ook gratis. Wil je dit niet dan open je gewoon een normale rekening en betaal je iets van twee tientjes per jaar.

Hoe willen ze trouwens gaan leven zonder enige vorm van inkomen? Als ze voldoende vermogen hebben om op in te teren zullen de banken ze maar wat graag als klant willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:49
Heu? Weet je zeker dat dit niet over een creditcard gaat? Een lopende rekening openen waar niet zo veel geld op staat boeit banken niet zoveel dacht ik toch..zolang je er maar niet op kunt rood staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42
Ik heb bij de rabobank ook een lopende rekening waar geen inkomen op komt. Enige beperking is dat ik daar niet rood mag staan.

[ Voor 26% gewijzigd door sewer op 01-09-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01
Het kan weldegelijk lastig zijn. Veel buitenlandse studenten hebben er bijvoorbeeld ook regelmatig een hele kluif aan om een rekening te openen bij een willekeurig kantoor bij een willekeurige bank. Naar een kantoor gaan die vaker met dit bijltje hakt vergemakkelijkt de zaak.

Volhardend zijn, geen kredietfacilliteiten willen, zou tot succes moeten leiden.

Over het algemeen gaat het niet om de vraag of er inkomsten op de rekening binnenkomen, maar om de vraag of er inkomsten van enige aard zijn. Vaak wordt daarom gevraagd op het aanvraagformulier. Uiteraard kan daar beter niet mee gefraudeerd worden, maar inkomsten zijn natuurlijk een breed begrip (bv uit vermogen).

De meeste buitenlanders die ik ken hebben trouwens een ABN Amro rekening.

In andere landen is/was het overigens niet veel anders. Bij Barclays in GB belde de bank zelfs naar m'n leidinggevende om een en ander te controleren...

[ Voor 27% gewijzigd door Rukapul op 01-09-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
Het ging over een normale (lopende) rekening. Creditcards zulllen ze wel al hebben, aangezien ze nu ook bepaalde zaken moeten betalen. Ze waren bij de Rabobank en de ING bank geweest voor een rekening, en bij beide banken kregen ze hetzelfde te horen. Ze hadden aangegeven dat ze iedere maand €650 euro wilde storten als maandelijks "inkomen", maar daarmee ging de bank niet akkoord. De buitenlandse studenten die ik ken hebben ook allemaal een rekening bij de ABN, dus ik zal ze morgen adviseren om daar eens langs te gaan.
Ik zal nog laten weten of het daar wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

aangezien ze nu al bij 'normale' banken zitten, kunnen ze daar misschien ook even contact mee opnemen? Veel banken hebben partners in het buitenland om mee zaken te doen, wie weet kun je zo een Nederlandse bank uitzoeken die met de thuisbank een betere band heeft?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Banken kunnen inderdaad moeilijk doen; daar ik een stevig bedrag op een (Postbank) spaarrekening had welke boven de maximale garantie ging, ben ik naar de Rabobank gegaan om een spaarrekening zonder betaalrekening te openen; ik had al een betaalrekening. Kon niet, wilde men niet, moest via zakelijk, terwijl het om een flink bedrag ging. Bij de ABN/AMRO was het juist heel makkelijk: de klant is koning en ik kreeg precies wat ik wilde.

In Engeland kreeg ik eerst ook niets; na een jaar had ik genoeg salaris om de Gold card te krijgen, maar na het aanvragen van de creditcard kreeg ik de studentenlimiet van bijna niets. Ik had geen krediethistorie en dus nam men geen risico.

Mogelijk helpt het om bankstatements mee te nemen en de bank te vragen de krediethistorie in de VS na te vragen.

Maar het kan vreemd lopen; ik heb dus een zeer goede krediethistorie in de UK (nog nooit rood gestaan, creditcard altijd gelijk afbetaald, creditcard vaak zat gebruikt etc), en toen ik terugverhuisde naar de UK vroeg ik bij VirginMedia het totaalpakket aan: internet-telefoon-TV-mobiel. Ik werd goedgekeurd voor internet-telefoon-TV, maar het mobiele deel weigerde me vanwege mijn krediethistorie...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Ervaring die ik heb met buitenlandse klasgenoten, was dat men eerst een verblijfsvergunning moest hebben voordat men een rekening kon openen.
Om dat te krijgen moesten ze aan kunnen tonen dat ze ingeschreven waren op onze school, en rond konden komen.
Daarnaast deden banken af en toe best lastig, op het moment dat er een goed nederlands sprekend persoon bij was, was het opeens geen probleem meer.

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:35

KroeT

[...]

Ik ken het verschijnsel, ik wilde ooit een Raborekening openen die ik wellicht zou gaan gebruiken als hoofdrekening in plaats van mijn ABN-rekening. Een en ander zou voor mij afhangen van het gebruiksgemak van internetbankieren, ik had veel positiefs gelezen over het internetbankieren van de Rabo.
De ongelooflijke ongewassen deegsliert van de Rabo wilde mijn verzoek echter zelfs pas in behandeling nemen wanneer ik mijn salaris op de rekening zou laten storten EN een verzekering bij die natte krant zou afsluiten.
Ik ben naar volledige tevredenheid bij de ABN gebleven, waar ik wel als klant behandeld word.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb juist bij ABN amro dit probleem gehad.

Was uit de tijd dat je niet bij alle banken kon pinnen.
Voor de zoveelste keer stond er een gigantische rij bij de postbank voor het pinnen en bij de abn was het helemaal leeg. Was toen nog student en had een partime baantje.

Meteen bij de postbank naar binnen gegaan. Zegt die vrouw tegen mn zolang je er niet vast een bepaald bedrag per maand naar overgemaakt krijgt kun je bij de abn geen rekening openen.

Ik was als een kind zo blij toen ze 4 maanden later het mogelijk maakte dat je bij alle banken kon pinnen.

edit: beetje hetzelfde verhaal als van kroet.

[ Voor 4% gewijzigd door Wii4all op 03-09-2010 13:22 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Wii4all schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:21:
IkMeteen bij de postbank naar binnen gegaan. Zegt die vrouw tegen mn zolang je er niet vast een bepaald bedrag per maand naar overgemaakt krijgt kun je bij de abn geen rekening openen.
Was je niet bijde ABN naar binnen gegaan? Zo staat het er een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een betaalrekening zonder vaste inkomsten bij de ASN, wel vaste uitgaven én ik mag er rood staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
Universiteit Maastricht opent voor niet Europese studenten een rekening bij de ING, bij aankomst moeten ze zich wel identificeren maar ze kunnen deze wel al op voorhand gebruiken. Dus ik zou hun eens daar laten informeren of de ING iets voor ze kan betekenen. Vroeger gebruikte UM overigens SNS voor deze studenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Niet online
n4m3l355 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:35:
Universiteit Maastricht opent voor niet Europese studenten een rekening bij de ING, bij aankomst moeten ze zich wel identificeren maar ze kunnen deze wel al op voorhand gebruiken. Dus ik zou hun eens daar laten informeren of de ING iets voor ze kan betekenen. Vroeger gebruikte UM overigens SNS voor deze studenten.
Dat klopt. Ik was gisteren mentor voor de exchange students in Maastricht, dus toen hoorde ik van hen dat ze bij de ING een rekening zouden krijgen. Echter is het niet meer gratis nu, maar moeten ze een aantal euro betalen per x aantal maanden.

Het echtpaar was zelf al naar de ING geweest, maar daar was het niet mogelijk voor hen als ze geen maandelijks inkomen hebben. Ik weet nog niet of ze ABN zijn geweest.
Aikon schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:37:
Ik heb een betaalrekening zonder vaste inkomsten bij de ASN, wel vaste uitgaven én ik mag er rood staan.
Dat is wellicht ook wel een goede optie. Alleen is het misschien onhandig voor hen aangezien ASN geen kantoren heeft. Zal het in ieder geval doorgeven.

[ Voor 18% gewijzigd door stin op 03-09-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ABN-AMRO kan het, althans eergisteren nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01
offtopic:
bank- en financiele zaken bespreken we meestal in WI. SG->WI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 10:13
Ik heb afgelopen jaar een lopende rekening en een spaarrekening bij de Rabobank geopend, de lopende rekening heeft nog geen cent opgestaan, de spaarrekening gebruik ik wel.

De lopende rekening is een soort verplichting bij de spaarrekening ofzo. Maar geen enkel probleem qua openen of aanvullende eisen ofzo. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik rood kan staan, ik vermoed van niet.

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Xcalibur schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:55:
De lopende rekening is een soort verplichting bij de spaarrekening ofzo.
Je moet een tegenrekening hebben, maar niet iedere bank eist dat dit bij dezelfde bank is, tenminste, niet als je veel geld erop deponeert (zie mijn eerdere post ;) ).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

gambieter schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:46:
Maar het kan vreemd lopen; ik heb dus een zeer goede krediethistorie in de UK (nog nooit rood gestaan, creditcard altijd gelijk afbetaald, creditcard vaak zat gebruikt etc), en toen ik terugverhuisde naar de UK vroeg ik bij VirginMedia het totaalpakket aan: internet-telefoon-TV-mobiel. Ik werd goedgekeurd voor internet-telefoon-TV, maar het mobiele deel weigerde me vanwege mijn krediethistorie...
Jouw krediethistorie laat dan ook exact zaken zien waar banken geen boodschap aan hebben. Je hebt namelijk nog nooit krediet op verantwoordelijke wijze gebruikt. In plaats van iedere maand keurig je volledige credit card statement te betalen, kun je beter een kleine balans houden. Als je dan netjes binnen de termijnen en meer dan de minimale bedragen betaalt vindt de bank je een fijne klant, zeker als je relatief weinig van het tot je beschikking staande krediet gebruikt.

Zo werkt het tenminste in de VS, en aan je verhaal te zien is het vergelijkbaar in de UK. Zelf zit ik aardig ruim boven de $100K per jaar, maar omdat ik zo slim ben geweest twee auto's cash aan te schaffen en me nog niet bezondigd heb aan een dure lening moet ik borg betalen voor m'n mobiele telefoon ($250, komt over een half jaar terug als ik braaf blijf betalen) en heb ik nog geen credit score opgebouwd. Boeit weinig, totdat je een keer krediet nodig hebt, bijvoorbeeld bij het aanschaffen van een huis. In Nederland ben je als starter fout met een credit card, in de VS besta je in krediettermen niet zonder. :)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

KroeT schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 13:18:
Ik ken het verschijnsel, ik wilde ooit een Raborekening openen die ik wellicht zou gaan gebruiken als hoofdrekening in plaats van mijn ABN-rekening. Een en ander zou voor mij afhangen van het gebruiksgemak van internetbankieren, ik had veel positiefs gelezen over het internetbankieren van de Rabo.
De ongelooflijke ongewassen deegsliert van de Rabo wilde mijn verzoek echter zelfs pas in behandeling nemen wanneer ik mijn salaris op de rekening zou laten storten EN een verzekering bij die natte krant zou afsluiten.
Ik ben naar volledige tevredenheid bij de ABN gebleven, waar ik wel als klant behandeld word.
Ik heb het juist andersom gehad. Ik ben al mijn leven lang klant bij de Rabobank waar ik eigenlijk altijd prima behandeld wordt én serieus genomen, al van kinds af aan (één kantoor uitgezonderd, maargoed, gezien de historie is dat praktisch foutloos). Bleek dat ik nog een rekening bij de ABN had die mijn moeder ooit eens geopend had, ze wilden mijn ID zien. Nou, prima, dat gedaan, gaan ze na een half jaar zeuren dat ik geen stufi op die rekening gestort krijg en dat ze geld willen zien. Let wel, dit was ten tijde van het Fortisverhaal, toen ABN op het punt stond in stukken verkocht te worden. Nee, handig, zo kom je wel van je klanten af. Vroegen die grapjassen, nadat ik eerst ik weet niet hoe lang in een fancy marmeren kantoor heb mogen zitten wachten op een te gladde jongen in een pak, of ik niet bij de ABN wilde blijven in plaats van bij de Rabobank. Ja, lekker, van een bank met de beste rating in Europa die vrijwel mijn hele leven alles goed doet overstappen naar een onzekere bank die overgenomen wordt die juist alleen maar gezeik oplevert _O-

Vervolgens hebben ze met het opheffen van mijn rekening ook nog fouten gemaakt, waardoor ze me moesten opbellen of ze hun 40 euro terug mochten hebben :') Nee, ABN hoef ik echt nooit meer wat mee te maken te hebben, al zag ik wel dat ze hun kille marmeren kantoor nu wel helemaal omgebouwd hebben naar een moderne vriendelijke 'kijk ons eens warm zijn' stijl.

Trouwens, internetbankieren bij de Rabobank is inderdaad ideaal. Ik kan zonder enige moeite op een veilige manier geld overmaken naar andere mensen of tussen mijn bank- en spaarrekening met leuke rente.
Hillie schreef op maandag 06 september 2010 @ 05:33:
In Nederland ben je als starter fout met een credit card, in de VS besta je in krediettermen niet zonder. :)
Naar wat ik begrijp besta je in de VS bij gratie van de creditscore. Het is daarom inderdaad nogal schrikbarend dat het blijkbaar gunstiger is schulden te maken en die af te betalen dan te voorkomen dat je schulden hebt. Ik wil niet zeggen dat in Nederland alles ideaal is hoor, maar het is natuurlijk niet gek dat de VS zich kapotlenen.

Ook een lekker systeem trouwens voor mensen zoals ik. Ik ken mijzelf en voorkom dus schulden die afbetaald moeten worden, omdat ik simpelweg vast een keer een termijn vergeet te betalen, met alle problemen van dien. Ik kan wat nonchalant zijn met dat soort dingen, niet omdat ik het niet kan betalen ofzo. Maargoed, jezelf tegen jezelf beschermen kan je dus wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb jaren terug ipv op kamers te gaan een woning gehuurd met een vriend en daarvoor gebruikten we ook een rekening die we speciaal daarvoor aangemaakt hadden. We storten daar natuurlijk zelf geld op, maar dat daar werd niet moeilijk over gedaan of dat we daar meteen voor moesten tekenen ofzo.

Postbank, dus nu heb je niet zo veel meer aan die info. Misschien doen ze moeilijker als het om buitenlanders gaat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op maandag 06 september 2010 @ 06:09:
Postbank, dus nu heb je niet zo veel meer aan die info. Misschien doen ze moeilijker als het om buitenlanders gaat.
Ja, dat is moeilijker :) De Deense vriend van mijn zusje verhuisde nogal eens van land vanwege z'n baan, maar die had soms ook de grootste moeite om ergens een rekening te krijgen. Hij kwam ook vaak van die cirkelredenaties tegen waarbij je om een rekening te openen een huisadres moest hebben, maar om je eerste huur te kunnen betalen een lokaal rekeningnummer moest opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:08

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Anoniem: 172410 schreef op maandag 06 september 2010 @ 05:59:
Naar wat ik begrijp besta je in de VS bij gratie van de creditscore. Het is daarom inderdaad nogal schrikbarend dat het blijkbaar gunstiger is schulden te maken en die af te betalen dan te voorkomen dat je schulden hebt. Ik wil niet zeggen dat in Nederland alles ideaal is hoor, maar het is natuurlijk niet gek dat de VS zich kapotlenen.

Ook een lekker systeem trouwens voor mensen zoals ik. Ik ken mijzelf en voorkom dus schulden die afbetaald moeten worden, omdat ik simpelweg vast een keer een termijn vergeet te betalen, met alle problemen van dien. Ik kan wat nonchalant zijn met dat soort dingen, niet omdat ik het niet kan betalen ofzo. Maargoed, jezelf tegen jezelf beschermen kan je dus wel vergeten.
Je bestaat als je een fatsoenlijke creditscore hebt. Overigens betekent dat niet nodeloos lenen, je kunt het ook verstandig aanpakken. Maar goed, uiteindelijk moet je wel (beperkt) investeren om een score op te kunnen bouwen. Denk aan een kleine (deel-)lening voor een auto, of een secured credit card en daarmee gewoon wat rekeningen betalen. Maar dan ook weer niet meer dan 30% van je krediet gebruiken, da's nadelig voor je score, die mede kijkt naar hoeveel krediet je hebt en hoeveel je daarvan gebruikt. Iedere maand je kaarten maxen is niet de verstandigste stap.

De mentaliteit richting lenen in de VS is anders dan in Nederland, maar vergeet niet dat in Nederland ook menig leen-Tokkie rondloopt. En dat zijn niet alleen de lenen.nl-kopen-op-afbetaling-Wehkampers, maar ook de lullo's die een te dure hypotheek nemen (DSB bijvoorbeeld) en zichzelf in de vingers snijden.

Maar goed, het probleem van een rekening kunnen openen ligt hem ook in het feit dat de eigenaar van de rekening beter traceerbaar moet zijn. Een paper trail n.a.v. de aangescherpte wetgeving, strengere normen t.a.v. betaal- en kredietfaciliteiten.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 14:47

Mx. Alba

hen/die/zij

Toen ik in Frankrijk woonde kon ik ook gewoon bij de Rabobank een rekening openen, ondanks dat er op die rekening geen (maandelijk) inkomen zou komen... Ze hebben die rekening gewoon gemarkeerd als een "slapende rekening" en dat de eigenaar ervan in het buitenland woont, was geen enkel probleem.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:11:
Toen ik in Frankrijk woonde kon ik ook gewoon bij de Rabobank een rekening openen, ondanks dat er op die rekening geen (maandelijk) inkomen zou komen... Ze hebben die rekening gewoon gemarkeerd als een "slapende rekening" en dat de eigenaar ervan in het buitenland woont, was geen enkel probleem.
Jij was dan ook een Nederlander in het buitenland met een Nederlandse bank, terwijl het hier over buitenlanders in Nederland gaat. Lijkt me een kritisch verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Maar die buitenlander woont wel in Nederland, dat is ook een cruciaal verschil. Als ze een BSN hebben (en die krijgen ze automatisch als ze zijn ingeschreven bij een gemeente) dan kunnen ze ook een rekening openen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mx. Alba schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:01:
Maar die buitenlander woont wel in Nederland, dat is ook een cruciaal verschil. Als ze een BSN hebben (en die krijgen ze automatisch als ze zijn ingeschreven bij een gemeente) dan kunnen ze ook een rekening openen...
Dat blijkt dus niet altijd even makkelijk te zijn :) Niet iedere bank doet daar zo makkelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Dan moet je dus de Rabobank maar eens proberen :)

Pagina: 1