Vraagje newsgroepen ivm met overstappen op experia box kpnIk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310777

Topicstarter
Ik heb een vraagje wat betreft het downloaden via newsservers.

Ik ben niet zo thuis in computers dus als het kan niet al te ingewikkelde woorden.
Het zal mischien ook niet zon moeilijke vraag zijn.

We hadden voorheen altijd adsl van Kpn hiermee downloaden ik rond de 150 kb/s met grabit via news.kpnplanet.nl

We hebben nu zo'n Experia box (zwart) van kpn, monteur is geweest en heeft dit aangesloten.
Nu kan ik via mijn laptop niet meer downloaden via news.kpnplanet.nl ook niet via andere namen (zoals nova...)

Als ik via de vaste computer download dowload ik met 800kb/s met news.kpnplanet.nl

Hoe kan ik dit oplossen?

Als jullie iets van mijn instellingen willen weten hoor ik het graag.

Sander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is de laptop wel verbonden met je Experiabox en niet toevallig met een access point wat niet op een ADSL-verbinding van KPN is aangesloten? Die van de buurman misschien?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee dat zeker niet.
Had ik al nageken.

Toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 06:04
Heb je iets veranderd voordat hij het niet meer deed ?
Misschien firewall of je client ?

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee ook al niet.
Gewoon alleen die box aan laten sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-05 06:04
Welke client gebruik je ? (Grabit,Sabnzbd?). Probeer je laptop eens met de kabel aan te sluiten kijken of die dan werkt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Grabit.

Dat ga ik proberen.

Topicstarter
Zojuist laptop verbonden via kabeltje met Experia box.
Dan werkt het wel gewoon. En ook gewoon met dezelfde snelheid als de vaste computer.

Enig idee wat het kan zijn?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Werkt internet wel gewoon? Heb je verbinding, krijg je een IP, kun je met je browser het WWW op? En misschien is een foutmelding die je in je downloadprogramma krijgt ook wel handig?

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Topicstarter
Internet werkt gewoon ja.
Foutmelding bij grabit: unable to connect news.kpnplanet.nl: 119

Topicstarter
Het werkt al :)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat heb je gedaan om het op te lossen dan? Ook wel prettig voor anderen die zoeken naar een oplossing :)

Als ik me trouwens GrabIt een beetje correct herinner dan staat er achter de tekst die jij geeft een reden voor het niet kunnen verbinden. Stond hier toevallig dat het maximum aantal verbindingen was bereikt? ;)

[ Voor 50% gewijzigd door CodeCaster op 02-09-2010 15:43 ]

Pagina: 1