tv ontvangen zonder coax?

Pagina: 1
Acties:

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Beste tweakers ,

ik zit met volgend probleem.( ik weet niet of dit het juiste topic is?)

Ik wil op men kamer graag een tv installeren. Maar heb geen coax kabel in men kamer.
Enkel de gewone basic stopcontacten. Nu ontvang ik men internet ook al over de stopcontacten.
Via plc. (powerline communication)

Nu mag ik geen kabel door het huis trekken van men ouders. Ook omdat het gewoon niet gaat.
Ik zit diagonaal de andere kant van het huis boven tegen over de kamer waarvan ik de kabel zou moeten trekken.

Men ouders hebben in de living al digitale tv van telenet. ( ik weet niet of dat een probleem is?)
En de kabel is in de kast al eens gesplist geweest. Omdat er vroeger in dezelfde kamer van de kast een tv stond.

Nu vroeg ik me af is er een (goedkope) oplossing zonder dat er kabels moeten getrokken worden.
of is het hopeloos....?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Denk dat digitenne een van de weinige opties is.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Voor een béétje kwaliteit televisie is een aardige bandbreedte noodzakelijk en die ga je door de lucht al amper halen. Powerline zou nog een mogelijkheid zijn, maar dan moet je één kanaal tegelijk versturen en zappen op de bron, dus met een radiofrequente afstandsbediening richting je meterkast, en een heleboel extra hardware kopen.

Ik zou uit huis gaan gewoon een kabel trekken.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• yannickmerckx
Het maakt ook niet uit of ik via men computer kijk of via een tv .Misschien dat dat een verschil kan maken?
(al vrees ik er voor :p)

En op wat voor een kostprijs zou het dan uitkomen, als het via powerline zou gaan.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je digitale televisie hebt en de decoder kan signalen van het netwerk plukken dan kun je een decoder en een setje powerline-adapters kopen.

Oh, dat kan niet:
Digitale TV gaat nog steeds via de coax kabel (en dat vergeet telenet maar al te graag te vermelden), enkel het return pad (interactiviteit enzo) gaat via de powerline of ethernet adapter. Hopelijk wist je dat
Als je (tuner-met-coax-naar-utp) (powerline) (powerline) (powerline-naar-scart/coax) moet kopen ben je een stuk verder van huis.

Maar wat voor oplossingen heb je zelf al gevonden? :)

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 01-09-2010 21:23 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• yannickmerckx
CodeCaster schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:22:
Als je digitale televisie hebt en de decoder kan signalen van het netwerk plukken dan kun je een decoder en een setje powerline-adapters kopen.

Oh, dat kan niet:

[...]

Als je (tuner-met-coax-naar-utp) (powerline) (powerline) (powerline-naar-scart/coax) moet kopen ben je een stuk verder van huis.

Maar wat voor oplossingen heb je zelf al gevonden? :)
Zelf ? heb ik deze opties ook al bezien , maar ze zijn me eigenlijk iets te duur O-) . Maar dan zal het er dus op neer komen dat er geen geschikte oplossing is voor mij. Laat het dan zo zijn :+ er zijn ergere dingen.....

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-02 12:53

SeatRider

Hips don't lie

Modbreak:Niet dus!

[ Voor 96% gewijzigd door Koffie op 01-09-2010 22:09 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Digitenne is 7,50 per maand dacht ik (of 8,50?) dat valt wel mee. Ook kun je 3 smartcards aanvragen dus als je twee vrienden vind met hetzelfde probleem kost dat je 2,50 per maand. Dat valt wel mee toch?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• yannickmerckx
Ja dat is inderdaad een interessante oplossing.

Ik ga er me eens in verdiepen.

[ Voor 80% gewijzigd door yannickmerckx op 01-09-2010 21:31 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Ik denk dat je er het meest bij gebaat bent ;)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Marzman schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:29:
Digitenne is 7,50 per maand dacht ik (of 8,50?) dat valt wel mee. Ook kun je 3 smartcards aanvragen dus als je twee vrienden vind met hetzelfde probleem kost dat je 2,50 per maand. Dat valt wel mee toch?
Digitenne gaat maar matig werken in Belgie denk ik...

• yannickmerckx
SeatRider schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:32:
[...]

Digitenne gaat maar matig werken in Belgie denk ik...
Ja maar ik woon niet zo ver van de grens met Nederland.
Ik schat een drie à vier kilometer. Is het dan nog interessant of niet?

En welke posten kan ik er allemaal mee ontvangen?

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Wellicht wel, maar ik betwijfel of je het abonnement kunt aanvragen op een Belgisch adres. Je zult er overwegend Nederlandse zenders op krijgen, en TV1 en Canvas (BRT1 en BRT2 :D ).

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

iptv

maareuh als je bijv bij ziggo zit kun je de grote nederlandse zenders via je pc kijken :)

ow belgie

digitenne 2e smartcard aanvragen via vrien in nederland ? ook nog eens bijna gratis of je deelt de kosten

of zoiets in de meterkastzetten http://www.my-iptv.com/us/eng/menu1_deluxe.php
samen met een lichte pc eeepc oid ?

[ Voor 62% gewijzigd door Fish op 01-09-2010 22:11 ]

Iperf

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Tja belgië, in dat geval niet voor digitenne, maar voor een belgische DVB-T aanbieder gaan.

Quote Wikipedia: Digitale televisie
"via de ether (DVB-T) free to air aangeboden door de VRT (Commerciële aanbieders worden vanaf 2010 verwacht.)"

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Tja, je zou Belgacom TV kunnen overwegen, maar aangezien je nu Telenet hebt, gaan je ouders dat misschien zo niet zien zitten :P Belgacom TV werkt immers via UTP.

Verder bestaan er zender/ontvangers met ingebouwde tuner. Maar naar verluid is de kwaliteit erg matig, vanwege de beperkte bandbreedte en allerhande storing.

Je zou ook nog kunnen overwegen om inderdaad DVB-T te proberen. Het zenderaanbod is wel zéér beperkt momenteel, en vaak werkt een binnenantenne niet goed.

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:54
Plaats ergens in je huis waar je een netwerkaansluiting, een tv-aansluiting en een stopcontact hebt een computer met TV tunerkaart en MythTV software.
Deze software kan live tv streamen, opnemen... en zelfs werken als compleet mediacenter.
Werkt hier fantastisch, ik kijk tv op m'n laptop via het draadloos netwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door NjitsSs op 01-09-2010 23:40 ]

Pagina: 1