Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zou graag een paar extra meningen willen over het probleem waar ik al een tijdje mee zit. Voor de organisatie van mijn verschillende mailboxen gebruik ik momenteel Thunderbird. Op zich ben ik er best tevreden over maar er zijn wat problemen aan een volwaardige mailclient.
  • Ten eerste is er de synchronisatie tussen verschillende pc's.
  • Ten tweede blokkeert de firewall in de meeste netwerken waar ik gebruik van maak, de poorten voor smtp, pop3 en imap.
Waar ik dus naar op zoek ben is een soort webversie van Thunderbird, want dit lost meteen beide problemen op.

Wat ik tot hier toe bedacht heb is een combinatie van een mailserver (postfix), fetchmail en roundcube. Hierbij controleert fetchmail de mailboxen en brengt ze over naar de lokale mailserver die dan te benaderen is via roundcube. (Analoog aan de oplossing die hier zou werken op het windowsplatform.) Zijn er nog dingen die ontbreken? Is dit een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien wat simpeler dan waar je zelf aan denkt, maar in Gmail kun je 5 mailboxen poppen die hun eigen "label" (dat is een soort map, of meer een tag zoals in dit forum eigenlijk) krijgen.

Je kan natuurlijk ook zelf een server draaien en die laten poppen. Dan kun je een oneindig aantal accounts instellen.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 01-09-2010 20:54 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:23
vpsje met daarop horde of een van de 50 andere webmail pakketten. en je bent klaar

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:09

arie_papa

Running on Ubuntu

Las laatst iets van een ziekenhuis die gemigreerd waren naar dit: http://www.open-xchange.com/

Volgens mij zowel webbased mail / agenda / enz, maar ook ondersteuning voor gebruik van Thunderbird e.d.

[ Voor 36% gewijzigd door arie_papa op 02-09-2010 08:39 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Topicstarter
- Naar Gmail had ik ook al gekeken maar het gaat om meer dan 5 mailboxen.
- Die PVS is dan toch hetzelfde als mijn huidige oplossing, maar dan in een VM?
- Die ziekenhuizen hebben blijkbaar meer geld te besteden dan ik.

Ben ondertussen begonnen met het configureren van mijn eerste gedacht en het blijkt aardig te lukken. Bedankt voor de antwoorden.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:23
JA das ook zo. Waar draai je hem nu op he moment ?

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Verwijderd

Topicstarter
Voorlopig op een Ubuntu Server 10.04 in Virtualbox om te testen en te experimenteren. Hierna zal ik waarschijnlijk eerst lokaal een oud pc'tje gebruiken alvorens ik er geld aan ga hangen om het in de cloud te draaien.

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:29:
- Naar Gmail had ik ook al gekeken maar het gaat om meer dan 5 mailboxen.
Ongeacht je gekozen oplossing kan je sowieso proberen om het aantal mailboxen te verkleinen door bv mail automatisch te laten forwarden.

Nu weet ik natuurlijk niet de exacte reden van het aantal mailboxen, maar meer dan 5 vind ik vrij veel.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

rvtk schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:14:
[...]

Ongeacht je gekozen oplossing kan je sowieso proberen om het aantal mailboxen te verkleinen door bv mail automatisch te laten forwarden.

Nu weet ik natuurlijk niet de exacte reden van het aantal mailboxen, maar meer dan 5 vind ik vrij veel.
En je kan met Google Apps 100 (of 50 geloof ik tegenwoordig) accounts aanmaken die je kan forwarden en poppen. Met 6 accounts kun je ook 25 accounts poppen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

Brons

Fail!

Ik zou Google Apps nemen. Je hebt een webinterface en je kan meerdere accounts koppelen via POP.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:49:
Wat ik tot hier toe bedacht heb is een combinatie van een mailserver (postfix), fetchmail en roundcube. Hierbij controleert fetchmail de mailboxen en brengt ze over naar de lokale mailserver die dan te benaderen is via roundcube. (Analoog aan de oplossing die hier zou werken op het windowsplatform.) Zijn er nog dingen die ontbreken? Is dit een goede oplossing?
Dit is een prima oplossing, ik doe het zelf ook ongeveer zo.
Misschien wil je nog wel spam en virusscanning toevoegen. Aangezien al je mail toch langs die ene server gaat is het wel zo makkelijk om dat ook daar te doen.

Misschien wil je nog even nadenken over het sorteren van je mail. Misschien heb je hier geen behoefte aan maar ik laat m'n mail graag uitsplitsen over verschillende folders (werk, prive, spam, etc etc).
Daartoe zijn verschillende mogelijkheiden. procmail is denk ik de bekendste maar ik ben zelf meer gecharmeerd van sieve. (sieve is geen programma maar een protocol om mailfilters mee te schrijven, er is ook een plugin voor thunderbird).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Topicstarter
Spam- en antivirusfiltering zullen er inderdaad nog aan toegevoegd worden. Het is echter de eerste keer dat ik dit probeer, dus probeer ik eerst de basis werkend krijgen alvorens de extra's erbij te gooien.

Het verdelen over mappen stond ook nog op de todolijst. Zal sieve zeker in het achterhoofd houden.
Pagina: 1