Zakelijke notebook

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 22:59
Goed,

ik begrijp dat GoT meer consument gericht is, maar er zullen hier ook vast harde werkers tussen zitten met hands on ervaring, en dat is eigenlijk precies wat ik nodig heb op dit moment.

situatieschets: voor een onderneming heb ik iig 1 (zakelijke) notebook nodig, wellicht 2 ( staat nog niet helemaal vast )

Na een office centre / wat websites te hebben bekeken, denk ik dat het een model uit deze richting gaat worden:

- HP probook ( 4520S WK407EA ) i3 , 3GB werkgeheugen etc etc
- Dell latitude E5510 ( i3 , 3GB werkgeheugen etc etc )

beide vrij vergelijkbaar, nou staat de HP probook zown 250+- EU lager geprijsd als de dell. het zijn allebei zakelijke modellen, dus ik doe nu even de aanname dat je daaruit ook mag concluderen dat het bouwtechnisch toch iets beter is dan een consumenten modelletje ( zijn ze daarom allemaal wat dikker? )

wat belangrijk is:

- accuduur, 3uur tekstverwerken/emailen/internetten ( eigenlijk alles via RDP ) moet haalbaar zijn, het liefst iets meer, aangezien een accu ook minder word.
- degelijkheid, hij moet het liefst toch wel 2-3 jaar elke dag onderweg / open en dicht / neerzetten hier en daar kunnen overleven, als 't valt is het waarschijnlijk altijd wel over, maar you get the picture.

de laptop word eigenlijk enkel een manier om in de remote omgeving in te loggen, dus lokaal zal er bijzonder weinig gebeuren, vandaar dat een i3 / 3GB werkgeheugen mij meer dan voldoende lijkt.

Ik hoop eigenlijk op gebruikerservaringen met een van beide apparaten, of Probook / latitude in het algemeen. het prijsverschil is niet erg, maar moet wel een meerwaarde bieden.

voor de volledigheid, de hp:

HP probook 4520S WK407EA 599,- ex ( is nog wel goedkoper te vinden, maar zo duur is ie bij de officecentre)

specs:

- i3 330M
- 3GB werkgeheugen
- 320GB HDD
- intel HD graphics
- resolutie 1366x768
- W7 pro
- 6 cell accu

Dell latitude E5510 ( niet standaard configuratie ) 890EU ex

- i3 350M
- 3GB werkgeheugen ( eveneens geupgrade vanaf 2GB )
- 250GB HDD
- resolutie 1600x900 ( iets luxer dan normaal )
- intel HD graphics
- W7 pro
- 6cell accu ( standaard 4 cell )

mijn vraag is dus eigenlijk, zijn er mensen die wellicht ervaringen hebben met een ( of beide _/-\o_ ) modellen, en misschien iets over de degelijkheid / bouwkwaliteit en of ervaringen kunnen zeggen? ik kan ( los van wat kleine verschillen ) het prijsverschil op dit moment niet echt 'goedpraten' / onderbouwen!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het verschil tussen een z.n. zakelijk notebook en een consumenten notebook zit hem niet zozeer in de bouwkwaliteit maar veel meer in de aftersales. Vaak zie je dat bij zakelijke notebooks meer service geleverd word waarvoor je uiteindelijk dan ook extra betaald.

Om een goede keuze te maken kan je het beste gewoon revieuws na lezen van consumenten en hun praktijkervaringen daarbij betrekken, en dit verder niets van doen heeft met zakelijk of niet zakelijk gebruik. Sterker nog dat een consumentennotebook vaak meer te verduren krijgt dan een zakelijk notebook want bedenk velen die met hun lappie in bed op een wollen deken zitten te internetten.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:31

Duinkonijn

Huh?

HP heeft nu ook zakelijke laptops in de aanbieding incombinatie met een carepack.

Als er dan wat defect gaat, komen ze het onsite repareren

De Probooks/elitebooks zijn kwalitatief strakker en inderdaad sterker dan bv. de pavilions

www.hptoday.nl :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica