Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. Weaker
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 02:34
In mijn netwerk zijn Vista, Windows XP en Windows 7 pc's gekoppeld. Ik heb een Ziggo Alles-in-1-extra abo en de Vista en XP pc's hebben snel internet (100+ Mb), maar de Windows 7 PC's blijven hangen op 15 à 30 Mb. Als ik de Windows 7 pc's (desktop en netbook, Ultimate versie) in safe mode start hebben ze wel snel internet. Ik heb de volgende zaken al geprobeerd:
- alle niet microsoft service's en andere opstart programma's uitgeschakeld, helpt niet
- TCP optimizer gedraaid met de instellingen van een aantal fora, helpt niet
- firewall en virus scanner uitgeschakeld, helpt niet
- QoS parameter aangepast, helpt niet
- nieuwste driver voor de netwerkkaart geinstalleerd, helpt niet
- TCP/IP v6 uitgeschakeld, helpt niet

Mijn conclusies tot zover:
- aan mijn netwerk ligt het niet, anders zou safe mode niet werken
- het ligt niet aan de hardware, die is voor beide pc's zeer verschillend
Ik trek de voorlopige conclusie dat het aan de instellingen of software van Windows 7 ligt?!

Wie kan mij helpen?

[ Voor 1% gewijzigd door T. Weaker op 01-09-2010 20:34 . Reden: extra info ]

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:26

JaltaH

meh

Het uitvoeren van het volgende commando in een elevated command prompt (run as administrator) wil nog wel eens werken:
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

Om de huidige TCP parameters te bekijken kun je dit gebruiken:
netsh int tcp show global

[ Voor 21% gewijzigd door JaltaH op 02-09-2010 08:04 ]

Careful. We don't want to learn from this.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

JaltaH schreef op donderdag 02 september 2010 @ 07:59:
Het uitvoeren van het volgende commando in een elevated command prompt (run as administrator) wil nog wel eens werken:
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
dit regeltje helpt inderdaad, het heeft mijn bak ook voorzien van meer snelheid.
Windows 7 snoept wat ruimte van je internet af en zo blijft er maar iets over voor je browser.

↓ volgende bericht hieronder ↓

• T. Weaker
Bedankt voor de tip, ik heb het netsh commando nog een keer geprobeerd, maar geen resultaat. Nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 17:41
Zie je bij taskmanager eventueel processen lopen die de netwerkverbinding bezig houden?
Het verschil moeten zitten tussen wat Safe mode niet laad en wat normaal wel wordt geladen.

Heb je al getest met een clean install van Windows 7 zonder de drivers van de fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. Weaker
Ik ben er gedeeltelijk achter. Het was toch de Avast anti virus software, er schijnt een bug in v5.0 te zitten. Ik vond deze info op het Avast forum. Waarschijnlijk heb ik toch niet getest met de Avast software uit, foutje. Ik zit nu op 70 Mb ipv van de 100 Mb die ik in safe mode haal. Ik ga nu een nieuwe pc installeren en met de diverse opties (o.a. TCP Optimizer) en proberen de 100 Mb te halen. Iedereen bedankt voor de tips. Als met die andere pc klaar ben en hoop ik de 100 Mb heb gehaald, zal ik hier de resultaten posten. Dan hebben anderen er wellicht ook wat aan.

• T. Weaker
Laatste update.

Ik draai nu met AVG ipv Avast. Ik heb nu tussen de 95 en 120 Mb, afhankelijk van het tijdstip op de dag. De webscanner van Avast werkte enorm vertagend. Jammer, want ik vond Avast een goed programma. Ik kon bijvoorbeeld de user-interface afschermen met een password. Maar goed het verlies in snelheid was te groot.

Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.
Pagina: 1