Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ModemInitString analoge modem

Pagina: 1
Acties:

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik heb hier een sms programma dat enkel via analoge modem kan gebruikt worden. Ik heb speciaal daarvoor vandaag deze fax-modem kaart gekocht, maar krijg het niet werkende.. Vroeger werkte het nochtans perfect, maar dat was met een andere, oude analoge modem waar ik niet meer over beschik. Het gaat namelijk om een programma uit 2003

Ik denk dat er in de loop der jaren iets moet veranderd zijn in de manier waarop pc's met een analoge modem communiceren, want de foutmelding die ik steeds krijg is 'no response from modem', en hij maakt ook niet van die vreemde geluidjes.

Een fax versturen via windows is geen probleem, ik moest eerst even het netnummer instellen en ik kreeg onmiddellijk verbinding. Spijtig genoeg kan ik in het windows fax programma nergens instellingen terugvinden om dan in het sms-programma over te nemen..

De enige opties die ik in het sms programma kan veranderen zijn ModemInitString, data bit/parity/stop bit, com poort, snelheid en prefix.

Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag!

Of als iemand een ander sms programma kent dat via telefoonlijn werkt en waarbij je zelf het sender number kan kiezen, daarmee ben ik ook geholpen

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Deze wins modems hebben geen hardware matige com poort meer , deze wordt normaal gesproken door windows geemuleerd.
Het lijkt mij niet dat het geen probleem met de initString is , maar het programma kan vermoedelijk de com poort van je modem niet vinden!

Kijk eens in "Deze computer --> eigenschappen --> Apparaat beheer --> Modem " Staat hier welke poort geemuleerd is B.V.B COM2

Heb je deze com in je programma ingesteld ?

Je kunt ook met een terminal programma (b.v.b hyperterminal ) kijken of je modem normaal reargeerd op de gebruikelijke at commandoos op de betreffende com poort.

• freekdl
Volgens apparaatbeheer is het de com 10 poort, en bij het programma gaat het maar tot 8.
Als ik 1 selecteer probeert het toch de sms te verzenden, maar bij 2-8 krijg ik de melding 'wrong port number'.
Ik had ook al geprobeerd om het .ini bestand te editen, zodat hij toch com 10 zou proberen, maar geen succes.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Volgens mij moet je hem in apparaatbeheer ook handmatig op een andere COM poort kunnen zetten :)
Bij het modem in mijn laptop (Conexant HDA D110 MDC V.92 modem) gaat dat als volgt:
Device properties, tab advanced, advanced port settings, en dan een andere selecteren.

Mocht het nou zo zijn dat je wel een andere kunt selecteren maar hij vervolgens bronfouten geeft oid, check dan even je BIOS welke apparaten er nog meer een COM poort gebruiken. Ik gok echter dat dat er niet zo heel veel zullen zijn :)

Edit: Mocht je per ongeluk een buitenlijn moeten hebben en hij wil niet helemaal als je bijvoorbeeld een 0 voor het nummer zet, maar er dan bijvoorbeeld 0,0800-8844 van. Die , geeft een pauze aan, dan heeft de telefooncentrale even tijd om te reageren mocht dat nodig zijn :)

[ Voor 21% gewijzigd door The Eagle op 02-09-2010 15:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• freekdl
The Eagle schreef op donderdag 02 september 2010 @ 15:18:
Volgens mij moet je hem in apparaatbeheer ook handmatig op een andere COM poort kunnen zetten :)
Bedankt voor die tip, ik kon inderdaad de COM poort wijzigen zoals aangegeven. Volgens apparaatbeheer waren poorten 1 en 3-9 in gebruik, maar er stond niet bij door welk toestel. In de BIOS zie ik enkel COM 1 vermeld staan, met ernaast de code [3F8/IRQ4]. Ik heb dan maar poort 2 genomen.
Het programma krijgt nu wel antwoord van de modem, maar ergens loopt er toch iets fout want op de moment dat ik verbinding krijg met de mobistar sms centrale krijg ik een bluescreen en crasht mijn pc. Ik heb geprobeerd er 0, voor te plaatsen, maar ook dat gaf hetzelfde resultaat. De windows fax-applicatie daarentegen doet het nog steeds..

Ik heb de gegevens van de bluescreen opgeslaan, evenals de minidump en heb een filmpje gemaakt van het hele gebeuren, maar ik zal dit misschien best in een nieuw topic met een gepaste titel zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door freekdl op 02-09-2010 22:48 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik denk dat je gewoon in dit topic door kun gaan hoor :) Misschien wel handig om een namechange van het topic aan te vragen dat de lading wat beter dekt.

Die 3F8 is als ik me niet vergis het hexadecimale adres van IRQ4. Kan zijn dat die ook gedeeld is en dat ie daarop griept. Zet anders in je BIOS COM1 eens op disabled en je modem op COM1.

COM1 is je interne seriele poort, dikke kans dat je daar ws niks op aangesloten hebt, ALS je al een 9 of 25 pins uitgang op je PC hebt zitten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1