Krijg Window Live Essential beta niet verwijderd.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdonline
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo,

met veel enthousiasme installeerde ik laatst de beta van Windows Live Essential.
Al snel vond ik de Windows Live Messenger zeer irritant en dus wilde ik hem verwijderen.
Nadat ik dacht alles te hebben verwijderd heb ik de standaard Windows Live gedownload en de setup gestart.
Hierbij kreeg ik een melding dat er al een recentere versie op de computer aanwezig is en de installatie werd afgebroken.
Ik heb alle Windows Live mappen in de Common FIles en AppData al verwijderd, kreeg steeds dezelfde melding.
Iemand enig idee hoe ik de beta versie van Windows Live volledig van mijn computer krijg?

Ik maak gebruik van Windows 7 64 bit

Alvast bedankt!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 08:46
Als de beta een MSI installer was dan staan er ook nog keys in Installer en uninstall mappen ergens in HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion waar een andere MSI installer aan ziet dat een andere applicatie al geinstalleerd is. De juiste keys kunnen verwijderd worden.

Andere optie: Via Process monitor (registry gedeelte) kijken welke keys worden aangesproken tijdens installatie van oudere versie.

Battle.net tag

Verwijderd

Met de gratis software RevoUninstaller kun je ook dit soort probleem verhelpen.

Website: http://www.revouninstaller.com/

• vdonline
In de map ...Windows\Currentversion\Run stond inderdaad nog iets van messenger. Deze stond wel uit, maar nu dus ook verwijderd.

Nu doet de installer het wel maar zegt hij dat messenger en movie maker al zijn geinstalleerd. Nu kan ik wel al die andere onzin programmatjes (writer, mail etc...) , maar het gaat mij alleen om messenger.

In de programma's als Revo en YourUninstaller staat nog van Windows Live als geinstalleerd product?
Iemand nog idee om alles van messenger en moviemaker er compleet af te krijgen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdonline
Iemand enig idee?