iTunes: de stille gigabyte vreter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Als ik in iTunes zelf onder iedere "Library" kijk, zoals "Music", "Movies", etc. kan je onderin het venster de totale hoeveelheid aan data er in die library zit, namelijk:
Music: 12.46GB
Movies: 6.73GB
Books: 2.3MB
Apps: zo'n 20 kleine iPod/iPad apps, waarvan de helft games, geen groter dan 100MB. Zeker minder dan 2GB dus.
In de overige mappen staat niets.

Als je dit alles zou optellen kom je op zo'n 20GB.

Echter, volgens Finder heeft de map ~/Music/iTunes/ een ruime 32GB aan data "on disk", verdeeld over een kleine 4000 bestanden.

Als ik nog eens verder kijk:
~/Music/iTunes/Mobile Applications/ bevat 600MB aan data.
~/Music/iTunes/iTunes Music/ bevat 31GB aan data.

Aangezien er een enorme hoeveelheid mappen in de /iTunes Music/ map zit is het niet 1-2-3 te controleren waar al die GB's heen gaan.

Weet iemand hier waar die 12GB aan data vandaan komt?

Ik heb een 128GB SSD in mijn macbook, die 12GB is me kostbaar

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 01-09-2010 19:15 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 16:37

SpamLame

niks

Metadata, Album art, weggegooide nummers in iTunes maar gekozen deze op de disk te laten staan.
Zelf heb ik 5GB "overhead"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
SpamLame schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:16:
Metadata, Album art, weggegooide nummers in iTunes maar gekozen deze op de disk te laten staan.
Zelf heb ik 5GB "overhead"
"weggegooide nummers in iTunes maar gekozen deze op de disk te laten staan."

Dat is een goeie. Ik ben van 40GB naar 12GB gegaan door alle niet-beluisterde muziek te verwijderen; mogelijk heb ik dit niet goed verwijderd. Hoe kan je al die overbodige nummers fisiek verwijderen?

Album art, metadata, etc staan in XML bestanjes en een apart mapje, dat niet meer dan zo'n 50MB inneemt bij mij.

edit:
Aah, ik had 9GB aan gedownloade video's onder iTunes U. Omdat ik die categorie echter niet meer gebruikte had ik 'm uitgeschakeld in preferences en was vergeten dat de video's er nog waren.

Dan nog heb ik 3GB over, maar ach, daar kan ik wel mee leven.

[ Voor 21% gewijzigd door Gamebuster op 01-09-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 16:37

SpamLame

niks

Gamebuster schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:18:
[...]

"weggegooide nummers in iTunes maar gekozen deze op de disk te laten staan."

Dat is een goeie. Ik ben van 40GB naar 12GB gegaan door alle niet-beluisterde muziek te verwijderen; mogelijk heb ik dit niet goed verwijderd. Hoe kan je al die overbodige nummers fisiek verwijderen?

Album art, metadata, etc staan in XML bestanjes en een apart mapje, dat niet meer dan zo'n 50MB inneemt bij mij.
Tja als je weet wat je weg gegooid hebt, kan je de map of afzonderlijke nummers weggooien in de verkenner/finder/console.
Als je dat niet meer zou weten moet je een vergelijking maken tussen de itunes library en wat op disk staat.
Of daar tools voor zijn weet ik niet, maar mogelijk kan je het jezelf makkelijk maken door iTunes de library te laten moven waardoor (hopelijk) de rest achterblijft.

edit: C1000 dat scheelt.

[ Voor 1% gewijzigd door SpamLame op 01-09-2010 19:27 . Reden: edit ts ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
iTunes > Library > Organize Library > Vink "Upgrade to iTunes Media organization" aan > open "~/Music/iTunes/iTunes Music/" > Verwijder alle irrelevante mappen met zijn bestanden.

iTunes opgeruimd in nog geen minuut. (met een SSD)

Mijn iTunes map neemt nu nog maar 21GB in.

Had dus eerst 32GB aan data.
9GB aan "verborgen" video's verwijderd die ik ooit had gedownload maar had verborgen omdat ik ze nooit keek.
3GB aan verwijderde/dubbele muziek verwijderd d.m.v. de bovenstaande instructies.

offtopic:
En dan gaan we nu verder met opruimen. Al 23GB opgeruimd, nu 56GB vrij op een 128GB schijf :D

[ Voor 60% gewijzigd door Gamebuster op 01-09-2010 19:43 ]