Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een CM690 II Advanced behuizing en die heeft op de bovenkant een sata bay aan de buitenkant waar een harde schijf inkan.

Nu ben ik voor een externe harde schijf aan het kijken maar ik dacht misschien kan ik gewoon die bay gebruiken met een losse harde schijf aangezien dit goedkoper is.

Ik wou vragen of dit veilig is om die schijf daar te laten liggen i.v.m. stof en dergelijke?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcist
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 15:25
Dit lijkt me totaal geen probleem aangezien er in je kast ook wel stof te vinden is. Het enige wat een klein probleem kan vormen is dat je schijf geen koeling heeft (een fan oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:58
Stof e.d. lijken me niet zo'n probleem. Maar ik zou het wel vervelend dat de harde schijf daar open en bloot ligt voor "al het andere". Lees: vloeistoffen, vallende mensen, andere vallende objecten en eventueel huisdieren.

Qua koeling zit het wel goed. Als hij in de open lucht ligt is dat al genoeg koeling. Maar ik zou het uberhaupt gewoon niet doen. Tis meer een plek waar je ff tijdelijk een schijf aan kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K_VL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:09
Lijkt me handig als je ze dan ook effectief als externe gebruikt (lees, na gebruik opbergen ;)). Net zoals Craven87 zegt: stof/koeling is het minste waar je je eigenlijk zorgen over moet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

De andere dingen waar Craven het over heeft lijken me niet zo gevaarlijk in mijn geval. De desktop staat onder een bureau in een kamer waar nagenoeg niemand behalve ik kom.

Maar mooi om te weten dat stof en koeling geen probleem zijn, nu nog even een sata/usb stukje vinden en ik han hem aan andere computers verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:09
Als een externe HDD voor jou niet nodig is, wat houd je dan tegen de schijf compleet in te bouwen? Hij ligt stabieler, wordt beter gekoeld. :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sterker nog, je kan een harddisk beter zoals bij de TS open laten liggen dan dat een harddisk in zo'n benauwd plastic externe behuizing zit waarin die schijven meestal veel te warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inbouwen is veel beter ;) want dan komt er geen stof op en word hij niet supersnel warm :D dan kan de warmte weg en als hij ingebouwd is meschien niet zo goed en kan die nog wel eens fouten gaan maken ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik in mijn vorige post zei wil ik de schijf dus ook aan andere computers kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandertje03
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:57
Ik heb ook de CM 690 II advanced. en vindt de interne hdd houders ideaal. een schijf heb je binnen 30 seconden uit je kast.

wat ik wel jammer vindt is dat de x-dock niet hot swappable is. hierdoor kun je een HDD niet geheel als oversized usb stick gebruiken.

| Asus Rampage III Gene | Intel i7 930 | Corsair Dominator GT 6GB PC3-14900 | Asus GTX580 Matrix | Intel 510 SSD 120GB | Cooler Master Silent Pro M850 | Cooler Master CM-690 II Advanced | Corsair H50 | Logitech G15 Red |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Sandertje03 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:08:
wat ik wel jammer vindt is dat de x-dock niet hot swappable is. hierdoor kun je een HDD niet geheel als oversized usb stick gebruiken.
Daar zijn wel programmaatjes voor zoals usb safely remove :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1