Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobboi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 15:38
Ik zoek een oplossing om SATA schijven, ja eigenlijk als floppy's te gebruiken, bijvoorbeeld met iets als de Sharkoon Quickport Intern 3 bay. Twee belangrijke aspecten vind ik daarbij

- individuele power buttons
- schijven rechtstreeks inplugbaar (niet eerst in een tray vastmaken)

en je vindt op de markt devices die aan geen of vaak slechts een van de twee aspecten bezitten

Kennen jullie oplossingen die wel beide aan beide vereisten voldoen? Of vinden jullie bijvoorbeeld trayloze oplossingen minder geschikt (ik kan me voorstellen dat ze meer trillen)

Verwijderd

Wat dacht je van een harddiskbracket? Het buitenste deel monteer je in de pc en de slede's kan je dan daar inschuiven, hoe meer slede's je hebt, hoe meer je kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesper86
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik zit met hetzelfde probleem, en een betere optie dan de QuickPort Intern heb ik ook niet kunnen vinden. Heel vervelend. Als er nou een betere manier was om interne schijven te managen (met aan/uit vooral) dat was er geen probleem. Kasten met veel interne 3.5" drive bays zijn er wel te vinden.

De QuickPort Intern zou ik opzich nog wel mee kunnen leven. Zo te zien werkt hij zonder bevestiging op de schijven zelf en kan je ze er zo in schuiven. En zonder on/off switch is wel mee te werken als je een goede plek heb om de schijven op te bergen wanneer ze er niet in zitten.

Wat ik me vooral afvraag is of die kleine fannetjes achter-op dat ding niet teveel geluid zullen maken, en of er uberhaupt wel iets van rubbertjes tegen trillingen van de schijven in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door jesper86 op 04-09-2010 16:20 ]