Skype voor zakelijk gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 11:19
Samen met een compagnon zijn wij van plan een webshop te starten. Wij willen graag telefonisch bereikbaar zijn en oriënteren ons nu op de mogelijkheden. Als startende onderneming wil je graag besparen waar dit kan, zonder dat dit ten koste van de kwaliteit gaat. Skype lijkt een mooie optie om een normaal nummer te nemen met minimale kosten. Is dit geschikt voor zakelijk gebruik?

Het lijkt me geen probleem om met een headset te telefoon te beantwoorden, zelfs wel makkelijk (hands-free). Eventueel kan ik een VoIP telefoon aanschaffen mocht dit niet werkbaar blijken.
Mijn compagnon woont in een andere stad. Is het ook mogelijk dat hij op bepaalde uren de telefoon connectie in gebruik heeft? Dus dat we deze lijn op meerdere plaatsen kunnen beantwoorden?
Ook is het mogelijk om een Skype link te plaatsen op de website. Dit lijkt mij handig, maar staat dit professioneel of lijkt dit amateuristisch.

Eisen: Vast nummer
-kunnen bellen naar mobiel
-bellen naar vast
-af en bellen naar buitenland (Europa, soms Amerika/Canada)
-stabiel
-normale geluidskwaliteit
-Eventueel op meerdere locaties kunnen gebruiken.

Andere opties zijn natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Skype is daar geschikt voor. Met een SkypeOut nummer en Skype credits voldoe je aan al je eisen. De geluidskwaliteit van Skype <-> Skype gesprekken is zelfs in veel gevallen beter dan een telefoongesprek.

Om het makkelijk te maken zou je een Skype DECT telefoon kunnen overwegen, bijvoorbeeld de Philips VOIP841. Dan heb je een gewone handset waarmee je gesprekken kunt opzetten en beantwoorden zonder dat er een PC aan hoeft te staan.

Skype heeft voor de zakelijke markt de mogelijkheid om een Skype manager in te stellen, waardoor je credits met meerdere mensen in je bedrijf kunt delen en van elkaar bepaalde gegevens kunt opvragen en wijzigen.

Tot slot is het geven van een Skype link helemaal niet amateuristisch. Zolang je er ook maar een gewoon nummer bij zet en niet uitsluitend via Skype te benaderen bent. Dat dit gewone nummer in feite ook Skype is, kan iemand aan de andere kant van de lijn niet horen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Inderdaad, een Skype nummer als extra is niet amateuristisch en als je bij Skype een voipin nummer regelt kunnen mensen je ook met een normale telefoon bellen. Je kan overigens ook een willekeurig andere sipprovider nemen (voordeel is dat je dan op kan stappen naar iets anders met je hardware en niet vast zit aan Skype)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.