Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mappen die worden aangemaakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje, als ik een programma heb geïnstalleerd of een programma dat al standaard op mijn laptop staat en die dan open wordt er automatisch een nieuwe map in mijn documenten gemaakt. Dit wil ik echter niet dus verwijder ik deze map (ik wil de bestanden namelijk ergens anders opslaan) maar telkens weer als ik het programma opstart wordt deze map weer automatisch gemaakt. Ik heb al overal gezocht maar ik kon geen antwoord vinden om dit uit te schakelen. Enig idee?

Hopelijk jullie wel!

Alvast bedankt!

Tom

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Dat ligt maar net aan de programma's. Als een programma geen optie geeft om bestanden ergens anders op te slaan, dan gaat dat niet lukken.

Iets meer info zou handig zijn om een goed antwoord te kunnen krijgen.
Iets meer eigen inzet tonen zou ook niet verkeerd zijn.

Daarnaast valt deze vraag voor mij onder het kopje basiskennis en zou je deze beter op het computeridee forum kunnen stellen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DeTeraarist schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:52:
Daarnaast valt deze vraag voor mij onder het kopje basiskennis en zou je deze beter op het computeridee forum kunnen stellen.
Is dat zo? Volgens mij is de TS nog helemaal niet compleet en zou het wel degelijk een issue van z'n OS (verwijzingen) kunnen zijn :)

Dus TMonkey, vertel eens wat meer... Om welk programma gaat het en wat voor map wordt er precies aangemaakt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Heb je gelijk in, ik ga er vanuit dat het een applicatie optie betreft. Dit omdat ik geen opties in Windows ken die automatisch mappen aanmaakt voor een applicatie. Ook de melding dat de map opnieuw wordt aangemaakt bij het starten van de applicatie doet mij dat denken.

Verwijderd

Topicstarter
@DeTeraarist Ik snap de opmerking niet zo goed van het ''eigen inzet tonen''. Ik heb namelijk overal gezocht en allerlei opties uitgeprobeerd maar niks werkte dus hoe kun jij mij iets vertellen over ''eigen inzet''. Is dit forum niet om vragen te stellen? Of wordt je hierop dan meteen afgerekend? Toch bedankt voor uw post (elk beetje helpt).

@BtM909 Bij allerlei programma's worden mappen aangemaakt twee voorbeelden:
Dell Webcam Central: Start ik op maakt automatisch map aan in mijn documenten ook al kan ik de foto's die ik hierop maak gewoon opslaan bij mijn afbeeldingen of ergens anders.

MindStorm (Lego): Start ik op maakt automatisch map aan in mijn documenten en ook deze bestanden kan ik weer ergens anders opslaan (dus ik hoef de bestanden niet persé in die map op te slaan die dan aangemaakt wordt)

Ook al is dit niet zo'n groot probleem, vind ik het toch fijn wanneer iemand hier een antwoord op weet omdat ik mijn PC graag op orde houd en dat er geen onnodige mappen aangemaakt hoeven te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 18:18 ]

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik kan niets over je eigen inzet vertellen, omdat jij ons dat niet vertelde. Als ik je niet wilde of kon helpen, dan had ik het topic gewoon gepasseerd. Het is dus niet dat ik je niet wil helpen, maar met de gegeven informatie konden we weinig.

Over MindStorm kan ik niet zo veel vertellen.
Bij Dell Webcam Central is het een bekend probleem, helaas is er geen optie aanwezig om dit gedrag te stoppen.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is inderdaad verschrikkelijk irritant, en ik kan zo snel niet vinden wie ermee is begonnen en waarom. Ik vind (maar dat zal dan wel mijn denkfout zijn) "My Documents" een plek voor documenten die ik daar expliciet opsla. Applicaties hebben daar niets te zoeken en mogen er van mij al helemáál niet ongevraagd directories aan gaan zitten maken.

Helaas maken Visual Studio, SQL Server Management Studio, Visio, en nog een hele trits Microsoft-programma's (en ook steeds meer niet-MS-programma's, bijvoorbeeld Starcraft II en OpenTTD) al misbruik van de map met Mijn Documenten, en worden de mappen na verwijderen gewoon opnieuw aangemaakt bij het opstarten van de applicatie.

Er is verder weinig aan te doen, want het zit in het programma geprogrammeerd. Hier bijvoorbeeld hoe het voor Visio is aan te passen, hier voor Visual Studio. Maar het is applicatiespecifiek.

Zie hier ook iemand die het er niet mee eens is.

[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 01-09-2010 18:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt voor alle reacties!
Blijkbaar is hier dus niks aan te doen.
Ik ben het volkomen met je eens codecaster het is vreselijk irritant.

Maar ja niets aan te doen dan.

Toch bedankt voor het helpen!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Mogelijk heeft dit te maken met hoe de installer gemaakt is. Waarschijnlijk is in de installer aangeven dat er een map moet bestaan in My Documents om documenten, savegames en dergelijken op te slaan.
Als de map verwijderd wordt zorgt de MSI repair functionaliteit ervoor dat de map weer teruggezet wordt.

In sommige programma's is de locatie van de map waarin wordt opgeslagen makkelijk te wijzigen in bijvoorbeeld het register. In andere programma's is dat niet mogelijk.

Met veel kennis van Orca en een installer in de vorm van een MSI kan de MSI repair functionaliteit voor de map worden uitgeschakeld.

Battle.net tag

Pagina: 1