Data halen van een gevallen externe hd

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
Mijn Externe WD hd is laatst van 50 cm gevallen. Nu maakt deze een spin/tik geluidje.
En sommige files kunnen er nu niet afgehaald worden, dus die is kapot. Maar ik wil wel mijn data behouden.

In de OM FAQ staan data recovery programmatjes. Zullen deze veel goeds doen of moet ik in de faq onder het kopje fysieke problemen kijken?

alvast bedankt!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als je enkel een paar bestanden niet kunt lezen dan zou ik zo snel mogelijk de rest er proberen af te halen (uiteraard belangrijkste bestanden eerst).
En daarna de schijf vervangen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

en software om hardwarefalen in een HD te omzeilen bestaan niet. Staat er echt belangrijke data op die je niet gebackupped hebt, dan kun je je HD naar een zaak brengen die de data handmatig van de platter trekt. Maar dat gaat wel wat duiten kosten :)

-_-

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou het sowieso eerst proberen met een interne aansluiting. Dikke kans dat de electronica die in de externe behuizing zit ook een flinke tik heeft gehad. Rechtstreeks op je moederbord aansluiten maak je een stuk meer kans :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MethodP schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:38:
In de OM FAQ staan data recovery programmatjes. Zullen deze veel goeds doen of moet ik in de faq onder het kopje fysieke problemen kijken?
Wat je moet doen is het uitproberen, zoals in de FAQ staat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

gambieter schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:46:
[...]
Wat je moet doen is het uitproberen, zoals in de FAQ staat.
Daar sluit ik mij geheel bij aan, daarnaast hebben we niet voor niets twee sticky topic's de een over data recovery en de ander over het voorkomen er van (Backup) ;) , daarnaast is dit een zeer veel besproken onderwerp, "het vallen van externe hardeschijfen". Daarom kijk eerst eens rustig rond, voordat je zomaar een topic opend.

Kom je er daarna nog niet uit voel je dan vrij contact met mij op te nemen om het topic te heropenen, waarna je zelf de topic start dient aan te passen met wat je reeds zelf hebt ondernomen.

Overigens staat er echt belangrijke data op en heb je zelf niet zo heelveel ervaring op het gebied van Pc's dan is het raadzaam eens te informeren bij een datarecoverybedrijf.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 01-09-2010 18:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.