Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoopA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-03-2023
Hallo,

Ik heb sinds een half jaar geleden ongeveer een Acer Aspire 5536G-754G32MN en heb hier eigenlijk nooit echt problemen mee gehad. Nu heb ik de laatste tijd ineens dat ik bij spellen na een paar minuten spelen een flinke framedrop van een halve minuut tot een minuut krijg, ik dacht eerst dat het aan het spel lag maar sindsdien gebeurde het met elk spel dat ik installeerde.

Na wat research kwam ik erachter dat het waarschijnlijk aan de temperatuur van de laptop ligt, toen vond ik deze site http://forum.notebookrevi...4-undervolting-guide.html en heb toen alles gedaan tot het gedeelte waar ze echt met undervolten beginnen en dit was mijn resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads3/4c7e6e0a2ea81/4c7e6e0a288d5-cpu.png

Zoals je ziet wordt mijn cpu meer dan 100 graden wat nooit goed kan zijn. Nou is mijn vraag dus hoe ik dit op kan lossen, is undervolten een goed idee of kan ik dit beter anders oplossen?

Ook heb ik een keer rmclock geopend waarmee ze hier undervolten http://forum.notebookrevi...4-undervolting-guide.html alleen stond er bij mij de advanced cpu settings niet tussen en ook herkende het programma mijn cpu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-05 13:22
Gaat de fan wel flink blazen wanneer hij zo heet is?
Zo nee dan is dat je probleem.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Vreemd. Gebeurt wel vaker dat laptops warm worden, maar 104°C is toch wel heel warm. Ik zou je laptop eens goed schoonmaken vanbinnen, misschien dat veel stof je koeling hindert.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoopA
Meekoh schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:51:
Gaat de fan wel flink blazen wanneer hij zo heet is?
Zo nee dan is dat je probleem.
Je hoort hem dan wel harder blazen als normaal maar niet echt extreem hard, ik weet ook verders niet hoe hard hij zou moeten blazen. Hoe zou ik dit kunnen oplossen als dit het probleem zou zijn?

De 104 graden die ik met dat programma gehaald heb is wel extreem en haal ik meestal volgens mij niet, maar onder het gamen zit ik toch altijd wel over de 90 graden heen. Met minder zware programma's zit hij rond de 55-60 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

Probeer eens met een ander programma dan dat ?
Misschien dedecteert het verkeerde temperaturen, zoals speedfan dat ook bij mijn PC deed.
Ik dacht "Shit, mijn HDD is aan het doorbranden, 96°C" terwijl deze koud aanvoelde...

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoopA
Mavamaarten schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:08:
Probeer eens met een ander programma dan dat ?
Misschien dedecteert het verkeerde temperaturen, zoals speedfan dat ook bij mijn PC deed.
Ik dacht "Shit, mijn HDD is aan het doorbranden, 96°C" terwijl deze koud aanvoelde...
Ik had op dat moment twee programma's om de temperatuur te meten aanstaan en ze gaven allebei hetzelfde aan, dus het lijkt me dat het wel klopt. Ook voelt mijn laptop op dat moment heel heet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 11:04
Kan zijn dat het gewoon stof is die de ventilator blokkeert? Even proper maken binnenin? (wel zorgen dat je niet geladen bent ofzoiets dus een ge-aard deel van een verwarming eerst vastnemen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372347

mischien een keer laten 'schoonblazen' door acer?? ik weet niet of ze daaraan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Tja, enigste wat ik hier op kan antwoorden is dat een laptop nu eenmaal niet geschikt is voor games en alleen bedoeld is voor het normale desktopwerk, beetje internetten en dat soort zaken. Bekijk ook maar eens de opbouw van een laptop en vergelijk dit met een echt gamesysteem, dan zal je zien waardoor die temperaturen zo hoog gaan op lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoopA
Roel1966 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:07:
Tja, enigste wat ik hier op kan antwoorden is dat een laptop nu eenmaal niet geschikt is voor games en alleen bedoeld is voor het normale desktopwerk, beetje internetten en dat soort zaken. Bekijk ook maar eens de opbouw van een laptop en vergelijk dit met een echt gamesysteem, dan zal je zien waardoor die temperaturen zo hoog gaan op lopen.
Ja dat snap ik ook wel maar ik hoef dan ook niet de allernieuwste games op de hoogste settings te kunnen spelen. Alleen heb ik op dit moment als ik bijv. gta vice city speel het probleem al. Ook wordt hij erg heet als ik met programma's als photoshop, illustrator, maya o.i.d. bezig ben, en dit zijn toch programma's die ik voor school nodig heb en ik kan niet zomaar mijn desktop meenemen naar school.

Ik zal eens proberen om hem schoon te maken en kijken of er dan verschil is.
Pagina: 1