AMD nieuwe serie vs 5770

Pagina: 1
Acties:

• Marnix72
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb al een 5770 van sapphire. Nou heb ik een dag geleden er nog één besteld om ze in crossfire te zetten. Maar op tweakers zag ik gister dat er over een maand nieuwe videokaarten uitkomen. Nou is het voor mij mogelijk om de 5770 terug te sturen (eventueel nog extra geld te betalen, voor de kosten voor de terugreis), maar ik kan hem ook gewoon houden. Wat is wijsheid? Een maand wachten en dan eventueel een videokaart kopen en in crossfire zetten met mijn oude 5770, of gewoon die 5770 die ik nu heb besteld houden en in crossfire zetten?

Mvg

Marnick

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:37

epic_gram

undercover moderator

Ik zou het niet doen, de 6xxx serie werkt niet met een 5xxx in crossfire, en ik denk niet dat een 6770 beter word dan een 5770 crossfire. Bovendien is er nog niets officieel bekend over de 67xx serie, misschien gaat hij wel tegenvallen. Wel gaat ATI de huidige serie in prijs verlagen om meer marktaandeel te krijgen.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Die nieuwe kaarten zijn niet Crossfire compatible met je 'oude' kaarten, dus dan zou je die HD 5770 die je nou hebt, ook eerst weer moeten doorverkopen. En voor zover ik weet, is er ook nog niet bar veel bekend over de HD 6xxx kaarten, dus dat is nu echt een wilde gok.

Kortom, gewoon die 2 HD 5770's houden, het zijn immers nog steeds goede kaarten ;)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:14
Wat ook kan:

Een maandje wachten en als de 6xxx serie uit is alsnog de 5770 kopen. Grote kans dat deze dan flink in prijs gedaald is.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Marnix72
@ChojinZ
Ja, daar zat ik dus aan te denken. Ik had de kaart ook gecanceled, maar kennelijk was ik te laat (20 uur na bestelling gecanceled). Dus ik heb al 10 euro verzendkosten betaald, en misschien komt daar nog 5-10 euro bij bovenop als ik zeg dat ik hem niet wil. Dus is dat het wachten waard?

Mvg

Marnick

ps... link: nieuws: Eerste benchmarks HD 6870 lekken uit

[ Voor 18% gewijzigd door Marnix72 op 01-09-2010 17:46 ]

Verwijderd

Nah man, gewoon lekker die HD5770 in crossfire nemen. Die 20% extra snellere HD6770 of twee tientjes goedkopere HD5770 is echt niet alle moeite en wachten waard. Gewoon nemen, inprikken en genieten van de games.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:26
Sowieso zullen traditioneel de eerste kaarten allemaal high-mid of high-end worden, laten we zeggen minimaal de €200,- plus sectie. Een 'opvolger' voor de 5770 zal nog wel wat langer op zich laten wachten. Dan zou ik idd ook wachten, de nieuwe serie brengt weinig nieuws met zich mee op de hogere snelheden na uiteraard. Er is geen nieuwe directx oid, het wordt dan volgens mij veel interessanter om naar een snellere HD5xxx te kijken zoals een HD5830, die zal dan flink in prijs gaan zakken. Ik kocht mijn huidige HD3870 ook voor weinig nadat de HD4850 op de markt kwam.

Als je in de pricewatch kijkt, dan zie je dat de prijs zelfs nu al aan het zakken is ;) Bij vele HD5xxx kaarten zie je nu op het laatste stukje ineens een dipje in de lijn, laten we hopen dat het dipje eventjes aanblijft :)

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 02-09-2010 07:07 ]

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

MicGlou schreef op donderdag 02 september 2010 @ 07:04:
Sowieso zullen traditioneel de eerste kaarten allemaal high-mid of high-end worden, laten we zeggen minimaal de €200,- plus sectie.
Deze serie gaat het waarschijnlijk toch anders, volgens deze site komen eerst de budget modellen, daarna de mid-end en in begin 2011 de high end (68xx) kaartjes uit, waarbij niet is uitgesloten dat het eerder word. De 6970 komt waarschijnlijk voor de kerst al. Met andere woorden, het gaat niet zo heel lang meer duren.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Marnix72
Dus, wat is jullie conclusie? Ik kan de videokaart terugsturen, met in totaal 20 euro verzendkosten (ik denk 10 heen, 10 terug). Of zal ik hem houden.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Zeker weten houden.

De prestaties gaan over die van een 6770 heen. De 5770 zal misschien na de launch van de 6xxx serie goedkoper worden, maar als je nu die kaart weer terug moet sturen dan heb je ook al 2 keer verzend kosten betaald. Dat kan dus gewoon niet uit ;)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Houden die shit for shizzle.

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
StefanvanGelder schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:57:
Zeker weten houden.

De prestaties gaan over die van een 6770 heen. De 5770 zal misschien na de launch van de 6xxx serie goedkoper worden, maar als je nu die kaart weer terug moet sturen dan heb je ook al 2 keer verzend kosten betaald. Dat kan dus gewoon niet uit ;)
Dat dus. De kans dat er ineens de helft van de prijs af gaat ofzo is vrij klein, dus is het maar de vraag of je het er uit zou kunnen halen. Dan kan je beter gewoon nu lekker die kaart er in prikken en beginnen met genieten :)

• Marnix72
Erg bedankt voor de reacties.
Ik zal jullie wijze advies opvolgen.

Mvg

Marnick

• MicGlou
StefanvanGelder schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:57:
Zeker weten houden.

Wow, jij weet al meer dan een ander? Er is nog helemaal NIETS bekend over de prestaties van een eventuele HD6770... wie zegt dat het type nummer zelfs gebruikt gaat worden? Sterker nog, behalve een vermoedelijke benchmark van een HD68xx gpu is er nog niets officieel naar buiten gebracht, jij kan dus nooit weten dat een HD5770 beter presteert dan een mogelijke HD6770. (wat ook compleet onlogisch zou zijn)

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

MicGlou schreef op donderdag 02 september 2010 @ 14:26:
jij kan dus nooit weten dat een HD5770 beter presteert dan een mogelijke HD6770. (wat ook compleet onlogisch zou zijn)
Het gaat hier ook over twee 5770's in crossfire ten opzichte van één 6770. Je kan wel degelijk uitrekenen hoeveel hij beter gaat presteren, alhoewel je dat nooit 100% zeker gaat weten, kan je wel een indicatie krijgen. Ik denk dat hij gelijk heeft.

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Inderdaad. De verwachting is dat de 6770 tussen de 30 en 40% beter zal gaan presteren dan de 5770, afhankelijk van de game of benchmark. (Dus rond de 5850)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• MicGlou
epic_fail schreef op donderdag 02 september 2010 @ 17:28:
[...]

Het gaat hier ook over twee 5770's in crossfire ten opzichte van één 6770. Je kan wel degelijk uitrekenen hoeveel hij beter gaat presteren, alhoewel je dat nooit 100% zeker gaat weten, kan je wel een indicatie krijgen. Ik denk dat hij gelijk heeft.
Ik heb gelezen dat het om crossfire gaat, maar dat is dan ook niet helemaal mijn punt. Er is nog niets officieel bekend over de HD6xxx serie, dus ook niet of het serienummer 6770 zelfs gebruikt gaat worden, ATI doet het de laatste tijd wat duidelijker, maar beide grote gpu-bakkers hebben nooit een heel erg logische nummering aangehouden om het niveau te kunnen bepalen (de prijs was altijd een veel betere indicatie). Er is bijvoorbeeld wel al bekend dat ATI flink wil gaan concurreren op prijs, de kaart zou dus wel eens heel betaalbaar kunnen gaan worden... maar dan speculeer ik ook maar wat in het rond.

Neemt niet weg dat ik ook gewoon adviseer om die 2e 5770 te kopen, want het duurt sowieso nog wel een aantal maanden voordat de HD6xxx kaarten uitkomen en goed verkrijgbaar zijn. Tegen die tijd biedt je die 2 5770 aan voor een leuke prijs, leg je wat bij en haal je een setje '6770' of een '6750' voor crossfire ;) (iig, dat zou mijn plan van aanschaf zijn als ik de TS was)

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 02-09-2010 17:47 ]

• Marnix72
Tja, ja
Ik dacht eigenlijk dat een 6000 serie compatible was met een 5770, maar als dat niet het geval is denk ik dat het verstandiger is om die 2e 5770 te kopen. Ten slotte kan je daar sowieso 1 jaar mee vooruit voor alle games.
Pagina: 1