Toon posts:

Virtual Machine, draaien games dan slomer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakys,

Ik ben al een beetje aan het experimenteren met Virtual Machines. Ik zou in de toekomst er graag Call of Duty Modern Warfare 2 op draaien. Nou stuit ik op een paar vragen; 'Zijn games, die je op je Virtual Machine draait slomer dan in het echt?' 'Ik ben bang, dat mijn game dan schokkerig word en niet goed bespeelbaar, kan dat kloppen?' ;)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:05:
Hoi Tweakys,

Ik ben al een beetje aan het experimenteren met Virtual Machines. Ik zou in de toekomst er graag Call of Duty Modern Warfare 2 op draaien. Nou stuit ik op een paar vragen; 'Zijn games, die je op je Virtual Machine draait slomer dan in het echt?' 'Ik ben bang, dat mijn game dan schokkerig word en niet goed bespeelbaar, kan dat kloppen?' ;)
Beste jongeman, heb je zelf al eens gezocht na de effecten van 3d games in vmware of virtual pc. Durf te wedden als je "games+virtual pc" doet in google dat je het antwoord op al je vragen vindt. Slomer is niet zo zeer de issue, het zit hem meer in het doorsluizen van grafische rekenkracht naar een virtuele machine dat is zo goed als niet mogelijk op het moment. Wine op linux kan het enigsinds, maargoed eer je zo ver bent weet je ook wat er nog meer voor nodig is om games überhaupt virtueel te kunnen laten draaien

@onder, lijkt me erg overdreven, ben er al ingeslaagd om theme hospital gevirtualiseert te draaien en dat loopt eerlijk gezegd als een tiet (Windows 7 host, met XP SP3 als VM op een E8400 op @3.6 met 8 Gb ram, maar de cpu is dan wel continue stressed, waarschijnlijk vanwege de grafische rendering die door de cpu gedaan wordt)

[ Voor 14% gewijzigd door loewie1984 op 01-09-2010 17:16 ]

discogs

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 22:47

M2M

medicijnman

En zelfs oude games zijn in veel gevallen niet te doen. Zonder hardware virtualisatie is cosmo cosmic adventures bijvoorbeeld niet speelbaar op een win 7 host met XP client op een Q9550.

-_-

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
M2M schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:13:
En zelfs oude games zijn in veel gevallen niet te doen. Zonder hardware virtualisatie is cosmo cosmic adventures bijvoorbeeld niet speelbaar op een win 7 host met XP client op een Q9550.
Maar Starcraft 1 doet het bij mij prima :P

maar inderdaad, zoals Loewie zegt, als je even wat had gezocht, had je gezien dat virtuele machines (op het moment) niet geschikt zijn voor moderne 3D games.

Verwijderd

Topicstarter
loewie1984 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:11:
[...]

Beste jongeman, heb je zelf al eens gezocht na de effecten van 3d games in vmware of virtual pc. Durf te wedden als je "games+virtual pc" doet in google dat je het antwoord op al je vragen vindt. Slomer is niet zo zeer de issue, het zit hem meer in het doorsluizen van grafische rekenkracht naar een virtuele machine dat is zo goed als niet mogelijk op het moment. Wine op linux kan het enigsinds, maargoed eer je zo ver bent weet je ook wat er nog meer voor nodig is om games überhaupt virtueel te kunnen laten draaien

@onder, lijkt me erg overdreven, ben er al ingeslaagd om theme hospital gevirtualiseert te draaien en dat loopt eerlijk gezegd als een tiet (Windows 7 host, met XP SP3 als VM op een E8400 op @3.6 met 8 Gb ram, maar de cpu is dan wel continue stressed, waarschijnlijk vanwege de grafische rendering die door de cpu gedaan wordt)
Ok, hartelijk dank. Maar je hebt toch ook emulators for mac? Hoe zit het dan daarme qua games?

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

loewie1984 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:11:
Wine op linux kan het enigsinds, maargoed eer je zo ver bent weet je ook wat er nog meer voor nodig is om games überhaupt virtueel te kunnen laten draaien
Wine: Wine Is Not an Emulator ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Beetje in het verlengde hiervan heb ik ook een vraag: Gaan spellen trager lopen in een gevirtualiseerde omgeving, dus Xen of KVM?

In dat geval is het namelijk de hardware die het doorsluizen doet, plus het is toch mogelijk om bepaalde hardware aan bepaalde guest OS's toe te kennen?

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:41:
[...]

Ok, hartelijk dank. Maar je hebt toch ook emulators for mac? Hoe zit het dan daarme qua games?
Je hebt Crossover Games for Mac. Raadpleeg de website van het betreffende product om te zien welke games daarop draaien.

Natuurlijk heb je een verlies, als het uberhaupt al werkt. Ik ken dan ook maar weinig mensen die echt soepel en probleemloos games spelen in een virtuele omgeving.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 22:47

M2M

medicijnman

TrekDude101 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:27:
[...]

Maar Starcraft 1 doet het bij mij prima :P

maar inderdaad, zoals Loewie zegt, als je even wat had gezocht, had je gezien dat virtuele machines (op het moment) niet geschikt zijn voor moderne 3D games.
dan moet ik toch eens gaan spelen met wat instellingen denk ik... ik had nog geen 10 FPS over en minimaal een vertraging van een halve seconde... Cosmo zou toch niet zwaarder zijn dan SC1?

-_-

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
M2M schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:53:
[...]

dan moet ik toch eens gaan spelen met wat instellingen denk ik... ik had nog geen 10 FPS over en minimaal een vertraging van een halve seconde... Cosmo zou toch niet zwaarder zijn dan SC1?
Hmm, ik weet het zo niet, ik heb het met Virtualbox gedaan, die heeft bij mij een optie (ben de naam ff kwijt) voor recente Intel en AMD processors voor extra hardwarematige ondersteuning voor virtualisatie. Misschien kun je dat nog proberen?

En nog even algemeen, voor de mensen boven mij: Het grote probleem met virtualisatie op het moment, is dat het niet ontworpen is met games in gedachten, en dus is er nauwelijks virtualisatiesoftware beschikbaar die de videokaart (volledig) beschikbaar maakt voor de virtuele machine. Virtualbox biedt wel de mogelijkheid om een deel van je videokaart beschikbaar te maken aan een virtuele machine, maar dat staat nog in de kinderschoenen en presteert bijlangena niet zo goed als een 'echte' videokaart.

Dit is ook één van de belangrijke redenen waarom virtualisatie voor het grote publiek niet bruikbaar is, want er is echt wel animo voor om binnen 3 seconden van Mac naar Windows te switchen ;)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:26
Compizfox schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:43:
[...]

Wine: Wine Is Not an Emulator ;)
Waar heb ik dat gezegd, dat Wine een emulator is of nog beter gezegd een hypervisor alla vmware esx/workstation hyper-v/virtual pc. Je kan alleen in Wine omstandigheden creeëren voor spellen/programma's zodat zij uitgevoerd kunnen worden

discogs

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

loewie1984 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:17:
[...]

Waar heb ik dat gezegd, dat Wine een emulator is of nog beter gezegd een hypervisor alla vmware esx/workstation hyper-v/virtual pc. Je kan alleen in Wine omstandigheden creeëren voor spellen/programma's zodat zij uitgevoerd kunnen worden
Ik kan het mis hebben, maar:
Slomer is niet zo zeer de issue, het zit hem meer in het doorsluizen van grafische rekenkracht naar een virtuele machine dat is zo goed als niet mogelijk op het moment. Wine op linux kan het enigsinds, maargoed eer je zo ver bent weet je ook wat er nog meer voor nodig is om games überhaupt virtueel te kunnen laten draaien
Je suggereert hier wel dat Wine een emulator/virtualmachine is.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

TrekDude101 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:03:
[...]
En nog even algemeen, voor de mensen boven mij: Het grote probleem met virtualisatie op het moment, is dat het niet ontworpen is met games in gedachten, en dus is er nauwelijks virtualisatiesoftware beschikbaar die de videokaart (volledig) beschikbaar maakt voor de virtuele machine. Virtualbox biedt wel de mogelijkheid om een deel van je videokaart beschikbaar te maken aan een virtuele machine, maar dat staat nog in de kinderschoenen en presteert bijlangena niet zo goed als een 'echte' videokaart.
[...]
Maar er is wel animo voor het direct aan een client OS ter beschikking stellen van een netwerkkaart, die net zo goed via memory mapped io of DMA werkt. Het enige "struikelblok" voor het ter beschikking stellen van videokaarten aan een guest OS zou dan zitten in de drivers voor de videokaart (i.t.t. drivers voor netwerkkaarten), dan is het dus aan Nvidia en AMD om dit te fixen. Of zie ik iets over het hoofd?
Pagina: 1