Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Een prachtige club 3d 5850 OC edition gekocht van een collega.

Geprobeerd deze aan te sluiten op mijn Zalman 600 watt modulaire voeding, al snel kwam ik erachter dat ik maar één 6 pins connector had die uit mijn voeding kwam. Deze videokaart vraagt om 2 van deze 6 pins kabels om genoeg stroom te krijgen.

Gelukkig heb ik een modulaire voeding en heb ik de mogelijkheid om een 8 pins kabel in mijn voeding te steken. (boven de aansluiting staat: PCI-E2). Nu heb ik het voor elkaar gekregen om twee keer een verkeerde kabel te kopen.

Mijn vraag/probleem, ik wil dus een 8 pins kabeltje in mijn modulaire voeding steken, het andere einde van de kabel dient een 6 pins connector te hebben die ik zo in mijn nieuwe videokaart kan steken.

(net als op dit plaatje, helemaal rechts naast de kabels die standaard uit je voeding komen: http://www.quietpcusa.com/images/zm600hpx2.jpg)

Iemand die mij kan helpen zodat ik stop met het bestellen van de verkeerde kabels? _/-\o_

--

Als leedvermaak (en hopenlijk om te laten zien dat ik, ondanks groots falen, wel degelijk eerst zelf heb geprobeerd de juiste kabels te kopen), ik heb de volgende kabels gekocht:

- 2 x molex naar 6 pins pci kabel. (deze paste gek genoeg niet in mijn nieuwe kaart, wel in mijn oude?! :'( )
- 8 naar 6 pins pci kabel, dit bleek een verlengkabel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:52

M2M

medicijnman

zou je zelf wat foto's kunnen schieten van de connectors op de oude en die nieuwe kaart? Die horen namelijk hetzelfde te zijn ...

Daarnaast, je zou als het goed is, extra kabels bij je zalman ZM600HP? moeten hebben
Eentje voor PCI-E power connector als ik me niet vergis

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

PEG past niet? for sure?

[ Voor 78% gewijzigd door neliz op 01-09-2010 17:02 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.

M2M, ik was zelf ook verbaasd, volgensmij lag het aan de kabel want de connector die standaard uit me voeding komt paste prima op oude + nieuwe kaart. Maar hij wilde er echt maar voor de helft in. Aangezien die bij me voeding zat prima paste zou het aan dat kabeltje moeten hebben gelegen, maarja lijkt me toch gewoon een standaard?

Gelukkig heb ik alle dozen bewaard van me pc dus ik ga ze nog ff allemaal open maken opzoek naar kabels. Als ik thuis ben zal ik nog ff wat foto's maken van oude videokaart, nieuwe videokaart en achterkant van me voeding voor de duidelijkheid.

Het is inderdaad de ZM600HP voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:34:
Maar hij wilde er echt maar voor de helft in.
!!! dat is makkelijk op te lossen, waarschijnlijk ziten de contactjes in de stekker van de kabel een beetje los, en als je de kabel dan een beetje buigt ofzo dan zitten ze niet goed in het midden en vallen ze niet in de passende contacten op de kaart. dus ff friemelen aan de draadjes van de kabel tijdens het insteken in de kaart, uiteindelijk moet hij dr gewoon in gaan. (ik heb datzelfde gezeur altijd met molex stekkers(-van slechte qualiteit))

hopelijk heb je dr wat aan :) succes.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, alsof tweemaal falen niet voldoende was. Ik heb alle dozen opgezocht (gelukkig alles bewaard) en ik heb de juiste kabel gevonden! Deze was inderdaad bij mijn voeding meegeleverd. :F

Lekker stom, maar ach, in ieder geval bedankt voor de hulp M2M en AlexanderB! _/-\o_

Ik kan weer lekker gamen! :9~
Pagina: 1