[DELPHI 2010] lange laadtijden, simpele acties

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,

Een collega van mij gebruikt het ontwikkelprogramma 'Delphi 2010' om een PLC te besturen/controleren.
Tijdens het programmeren heeft hij er met regelmaat last van dat het programma ongeveer 5 seconden blijft hangen, waardoor het muispijltje verandert in een zandloper en dus verder niets kan. Heel vervelend dus!
Het is opvallend dat dit altijd optreed bij het inladen van functieopties, zoals dit ook gebeurt in bijv. Visual Studio, waarbij dus suggesties worden gegeven voor gebruik van functies binnen een klas (uit de library).

- Nu heb ik de CPU en RAM activiteit en de activiteit van het virtueel geheugen gemonitord tijdens deze activiteiten en hier is niets opvallend te noemen.
- Ik heb alle gebruikersprogramma's en processen beeindigd om te kijken of dit verschil zou maken.
- Ik heb de PC gescand met Malwarebytes
- Ik heb de PC gescand met Symantec antivirus 10.x

Bovenstaande acties hebben geen oplossing geboden.

De specs van de betreffende PC (HP dc5700MT) zijn;
CPU- Pentium D 3GHz
RAM- 2GB DDR2

Heeft iemand misschien een ander idee wat ik zou kunnen proberen om het probleem te verhelpen?

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:19

mulder

ik spuug op het trottoir

Enige oplossing lijkt een 3rd party plugin:
http://stackoverflow.com/...d-improved-in-delphi-2010

oogjes open, snaveltjes dicht

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:52
Ik zou eens kijken naar de suggestie van François in bovenstaande stackoverflow link.

Dus je paden nakijken in je project options, expliciet vermelden van units in je .dpr.