B&O beosound 4 + beolab 4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:26
Wie heeft er ervaring met de B&O beosound 4 met twee Beolab 4 speakers?
Heb nu een Denon DRA700 en DCD510 set + JBL es80 speakers. Zit eraan te denken om de B&O set te kopen.
Is de B&O kwalitatief beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:16
Beter is een kwestie van smaak. Je zult wel een hoop laag missen aangezien de ES80 een flinke zuil is en de Beolab 4 een kleine boekenplank. B&O is wel een van de betere 'designmerken', maar feit blijft dat design op 1 staat en geluidskwaliteit op 2 indien ze een keuze moeten maken. Nieuw zou ik het persoonlijk de meerprijs niet waard vinden, aangezien je al een mooie set hebt. Tweedehands is het een kwestie van smaak en zul je zelf moeten gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:51

Gotez

42

Howel B&O een beter naam heeft onder audiophielen dan bose is het duidelijk dat geluidskwaliteit niet het belangrijkste is. Zelfs tweedehands vind ik het veel te duur voor de geluidskwaliteit. Toch is het qua design wel heel mooi. Ik zou zeker gaan luisteren, maar ga ook luisteren naar andere speakers en sets in dezelfde prijsklasse, alleen dan kun je een eerlijk oordeel vellen over wat jij mooi vind, en of het een duidelijke verbetering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Wie heeft het nu weer over Bose?
Vooor de kwalitieit zou ik bij Denon blijven.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:16
Omdat B&O net als Bose een merk is dat gericht is op design, met het verschil dat B&O ook probeert om met dat design een goede geluidskwaliteit te halen. Dit wordt ook tweemaal gezegd.
Qua geluidskwaliteit zal het meer uitmaken of de TS de JBL of de B&O mooier vind klinken aangezien speakers het geluid het meest beïnvloeden.
Ik sluit me trouwens aan bij de opmerking dat de TS zich niet moet beperken tot alleen B&O en JBL.

• koendio
centr1no schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:55:
Wie heeft het nu weer over Bose?
Vooor de kwalitieit zou ik bij Denon blijven.
kan je dit toelichten?

Het liefst zou ik een combi willen, maar dit gaat niet (B&O heeft actieve boxen, JBL's zijn passief)

[ Voor 19% gewijzigd door koendio op 02-09-2010 16:31 ]

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Laat me wat tegenvragen stellen.
Waarom denk je erover een B&O set te kopen?
En wat bedoel je met kwaliteit? Of het vlug kapot gaat of bedoel je geluidskwaliteit?

B&O maakt apart spul en daar is de prijs naar.
Of de klank bevalt is persoonlijk.
Ga in winkels kijken en luisteren of het doet wat je ervan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

centr1no schreef op donderdag 02 september 2010 @ 16:46:
Laat me wat tegenvragen stellen.
Waarom denk je erover een B&O set te kopen?
En wat bedoel je met kwaliteit? Of het vlug kapot gaat of bedoel je geluidskwaliteit?

B&O maakt apart spul en daar is de prijs naar.
Of de klank bevalt is persoonlijk.
Ga in winkels kijken en luisteren of het doet wat je ervan verwacht.
+1
Mijn ouders hebben ook B&O hangen, en alhoewel ik het als audiofiel het geld niet waard vind, is het dat voor mijn ouders wel... Ze hebben een beocenter + redline boxen die al 23 jaar mee gaan, de boxen hangen aan het plafond (zijn ze voor gemaakt), ideaal met stofzuigen, en het zit er na 23 jaar nogsteeds echt superstrak uit..Het geluid is overigens ook zeker niet slecht, al was B&O vroeger gewoon philips, en tegenwoordig is dat veranderd, dus daar is mijn ervaring niet op van toepassing.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2467/3825034920_38190cf44b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.beophile.com/wp-content/produits/beovoxrl45.jpg

Het ligt er dus aan wat je budget is, wat je belangrijk vind.. Als je echt design een ontzettend pluspunt vind, en audio niet, kun je (naar mijn ervaring) voor Bose gaan, wil je ook nog goed geluid (nabij high end), dan kun je voor B&O gaan.. Maar kijk ook naar merken als B&W (mijn techneut ogen vinden dit ook nog mooi design):

Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/b_w_cm7.jpg

Maar alles is smaak, dus -> winkels aflopen!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Binnenkort krijg ik de B&O set. Nu zit ik alleen of ik mijn huidige set zal houden, of de B&O. 1 v/d 2 gaat in de verkoop. De B&O zal meer opbrengen, maar ik wil wel het beste geluid/kwaliteit houden.
Vandaar dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B&W verkleurt het geluid wel heel erg, en ze kliken naar mijn smaak nogal donker en drammatisch.

Focal en Dali banadrukken meer de werkelijkheid in mijn ogen, maar het is maar net wat je persoonlijk mooi vind, dus je moet gaan luisteren voor het zelfde geld vind je B&W mooier klinken, maar als je B&W in overweging neemt, neem dan zeker ook Dali mee in de vergelijking.

Daarbij is een gewone setero versterker vaak veel beter dan een surround versterker. Wil je dus een natuurgetrouwde weergave is in mijn ogen een stereo versterker de betere keuze.
Al moet je bij een zuil een wat zwaardere versterker nemen, anders draai je heel het zooitje stuk omdat je vermogen te kort komt.
Alle merken voldoen. Is net wat je mooi vind dus combinaties gaan luisteren.
CD of DVD speler van Marantz er bij en je hebt een set voor jaren mits je een beetje vatsoenlijk met de spullen om gaat.

Vind de prijs kwalliteit van B&O heel erg krom en weet zeker dat er voor dat geld betere combinaties mogelijk zijn, alleen dat vergt wat inspanning, om te gaan luisteren en een plan op te stellen bij de locale hifi boer, je woonkamer oppervlakte, meubels en verdere inrichting beinvloeden namelijk ook het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
koendio schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:29:
Binnenkort krijg ik de B&O set. Nu zit ik alleen of ik mijn huidige set zal houden, of de B&O. 1 v/d 2 gaat in de verkoop. De B&O zal meer opbrengen, maar ik wil wel het beste geluid/kwaliteit houden.
Vandaar dit topic.
Dus je hebt een beosound4 en een beolab 4 gekocht, wordt binnenkort geïnstalleerd door je B&O dealer, en je zit er nu al aan te denken om weer te verkopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Gewoon zelf luisteren. Dan zelf beslissen.
Wat gezegd wordt is wel waar: Bij B&O heeft design een hogere prioriteit dan het geluid én daar betaal je ook nog voor.
Echter de vergelijking met Bose klopt imho niet, een B&O set klinkt eigenlijk altijd wel acceptabel. Als in, alles wat je zou moeten horen zit erin en het geluid is wel zo gemaakt dat het fijn in het gehoor ligt, ook als je er de hele dag naar luistert. Bij Bose is het vaak meer sensatiegeluid, veel boem en veel hoog maar waar je na de hele dag luisteren erg moe van wordt. Ook hier geldt: Smaken verschillen.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Dus je hebt een beosound4 en een beolab 4 gekocht, wordt binnenkort geïnstalleerd door je B&O dealer, en je zit er nu al aan te denken om weer te verkopen :?
ik heb de set niet gekocht. Ik krijg hem.

[ Voor 73% gewijzigd door koendio op 05-09-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 08:00
Nou, als het je om de geluidskwaliteit gaat, waarom dan dit topic? Je krijgt hem, en je hebt ook je andere set. Aansluiten en vergelijken. En degene die je t beste vindt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-08 10:26

mr.paaJ

generatie cmd+z

je krijgt een B&O set met een nieuwprijs van zo'n €3000 (snelle zoektocht, kan me vergissen) en hebt nog wat spul staan.
Ik zou zeggen, zet alles in de verkoop en zoek iets nieuws uit, voor zo'n bedrag haal je een heel leuk geluid in huis.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Killed-1 schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:22:
Nou, als het je om de geluidskwaliteit gaat, waarom dan dit topic? Je krijgt hem, en je hebt ook je andere set. Aansluiten en vergelijken. En degene die je t beste vindt houden.
ik vraag me af of het de moeite is om de B&O set uit de verpakking te halen. Een set in doos verkoopt m.i. toch net wat beter dan een beluisterde set.
Pagina: 1