Laptop met mogelijkheid aansluiten 2 externe monitoren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:52
Ik ben toe aan een nieuwe laptop en nu zoek ik een laptop waar ik twee externe schermen op aan kan sluiten.

Het scherm van de laptop mag dan eventueel op zwart.
Nu weet ik dat de Dell XPS 16 dit kan (volgens Dell zelf), maar zijn er andere(misschien goedkopere) laptops die dit ook kunnen zonder extra hardware.

Voorkeur heeft bijvoorbeeld 2x DVI en voor de toekomst zou het leuk zijn als hij 2x 1920*1080 aan kan?

Moet ik vooral kijken naar type videokaarten of komt er meer bij kijken?

ik kan er helaas zelf niet veel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

-ET-

Phone Home

Ik zou dan kijken voor een laptop waar ook een dockingstation voor beschikbaar is. Vaak heeft een docking namelijk een DVI en een D-Sub uitgang. Vaak kom je dan wel in de reeks van zakelijke notebooks welke over het algemeen iets duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351427

Ik denk dat je hier beter een pc voor kan kopen,

Zelf heb ik een goede laptop met 512MB videokaart, maar zodra ik een extra monitor aansluit loopt de temperatuur hoog op, ik denk dat als je 2 monitoren aansluit je laptop af en toe spontaan uit kan vallen van de temperatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Het moet sowieso wel een laptop zijn en hij wordt zakelijk gebruikt. Dus dat is geen probleem.
Weten jullie toevallig merken of types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:28

-ET-

Phone Home

Ik gebruik zelf zakelijk de HP 6730b met bijbehorende HP docking station. En 2x 19" aangesloten.

Maar er zullen ongetwijfeld veel meer zakelijke notebooks zijn met docking mogelijkheden. Even bij de grote fabrikanten langs gaan om te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
-ET- schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:20:
Ik gebruik zelf zakelijk de HP 6730b met bijbehorende HP docking station. En 2x 19" aangesloten.

Maar er zullen ongetwijfeld veel meer zakelijke notebooks zijn met docking mogelijkheden. Even bij de grote fabrikanten langs gaan om te vergelijken.
Ik moet eerlijk zeg dat ik liever geen extra dockingstation wil gebruiken, maar bedankt voor je tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

voor 3 schermen heb je nodig:

1 ingebouwd scherm (in neem aan dat je die wil gebruiken)
1 dvi/vga poort
1 displayport
HD5xxx grafische kaart (de xps heeft dit dus NIET)

kandidaten:
http://tweakers.net/price...remTJhgMG0VNN3_Aedtwdv2Aw
dat lijstje, plus de studio 17 die er op een of andere manier niet bijstaat (17") met als bijkomend voordeel dat deze voor plusminus €1000 te bestellen is met:
i7
2x 500GB hdd
full-hd scherm
hd 5650

de maximale resolutie van het ding is 2560*xxxx op de displayport, en hdmi poort weet ik niet, minimaal 1200p

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-09-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Anoniem: 351427 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:06:
Ik denk dat je hier beter een pc voor kan kopen,

Zelf heb ik een goede laptop met 512MB videokaart, maar zodra ik een extra monitor aansluit loopt de temperatuur hoog op, ik denk dat als je 2 monitoren aansluit je laptop af en toe spontaan uit kan vallen van de temperatuur.
Dan zal het wel meevallen met hoe goed die laptop is, die dingen horen dat gewoon te kunnen doen zonder uit te vallen.
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:28:
voor 3 schermen heb je nodig:

1 dvi/vga poort
1 displayport
HD5xxx grafische kaart (de xps heeft dit dus NIET)

kandidaten:
http://tweakers.net/price...remTJhgMG0VNN3_Aedtwdv2Aw
dat lijstje, plus de studio 17 die er op een of andere manier niet bijstaat (17") met als bijkomend voordeel dat deze voor plusminus €1000 te bestellen is met:
i7
2x 500GB hdd
full-hd scherm
hd 5650

de maximale resolutie van het ding is 2560*xxxx op de displayport, en hdmi poort weet ik niet, minimaal 1200p
toon volledige bericht
En als het goed is zitten er dus nog steeds maar twee RAMDAC's op die kaart, dus kun je nog steeds maar twee monitors gebruiken. Ik heb zelf een 6730b van HP, kan hem in zijn dockingstation gooien en dan heb ik twee schermen extern, maar het interne scherm is dan niet meer bruikbaar. Is alleen met analoog, beetje wakker blijven.

Meer dan twee gaat sowieso niet lukken. Of je moet van die mooie adaptertjes ertussen hangen, dan ziet je laptop 1 scherm maar je kan er 3 aansluiten (Matrox heeft zoiets gemaakt geloof ik?). En anders een USB -) VGA/DVI ding geval. Ben ook benieuwd of die hdmi en displayport tegelijkertijd kunnen worden gebruikt.

[ Voor 26% gewijzigd door Stouten op 01-09-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:28:
Nou in principe mag het laptopscherm zelf uit.

Bedankt voor je lijstje met mogelijkheden, zijn wel redelijk aan de prijs. volstaat de HD5145 ook?

btw. de studi 15 heeft de HD5470? Kan het bij deze laptop dan ook?

[ Voor 9% gewijzigd door miena21 op 01-09-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stouten schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:32:
Meer dan twee gaat sowieso niet lukken. Of je moet van die mooie adaptertjes ertussen hangen, dan ziet je laptop 1 scherm maar je kan er 3 aansluiten (Matrox heeft zoiets gemaakt geloof ik?). En anders een USB -) VGA/DVI ding geval. Ben ook benieuwd of die hdmi en displayport tegelijkertijd kunnen worden gebruikt.
displayport heeft geen RAMDAC nodig, precies de reden dat die aansluiting word gebruikt op eyeinfinity kaarten.

trouwens, die matrix dingen zijn zwaar overpriced en ondersteunen geen hoge resoluties.
miena21 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:39:
[...]
Nou in principe mag het laptopscherm zelf uit.
nu word ik toch heen benieuwd wat je precies wilt gaan doen met het ding, en waarom het perse een laptop moet zijn.
Bedankt voor je lijstje met mogelijkheden, zijn wel redelijk aan de prijs. volstaat de HD5145 ook?
nee, dat is intern namelijk een 4650/4670, hetzelfde geld voor de 565v
btw. de studi 15 heeft de HD5470? Kan het bij deze laptop dan ook?
nee, want je mist de displayport aansluiting

als het laptopscherm uitmag heb je technisch gezien genoeg aan een willekeurige laptop met zowel vga als hdmi (2x hdmi vind je nergens, en dvi is al helemaal zeldzaam)
de kans is echter groot dat het niet mogelijk is: als de VGA en hdmi port aan dezelfde DAC zitten, iets wat warschijnlijk veelal het geval is (bespaart kosten) is het niet mogelijk om ze tegelijk te gebruiken.
hoe kom je hierachter? heel simpel: testen. houd er rekening mee dat het zonder displayport sowieso onmogelijk is om 3 schermen tegelijk te gebruiken.

volgens mij heb je 3 opties:
een laptop zoeken die aan het lijstje in een paar posts terug voldoet
een desktop nemen, doet er niet toe welke, zolang er maar een 5xxx kaart met displayport aanwezig is.
een laptop zoeken waarvan je zeker weet dat de hdmi en vga poort tegelijk te gebruiken zijn.

de eerste optie lijkt mij verreweg het aantrekkelijkst, al zit je dan wel vast aan een 17"

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 01-09-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:48:

nu word ik toch heen benieuwd wat je precies wilt gaan doen met het ding, en waarom het perse een laptop moet zijn.
Als ik aan het werk ben is het belangrijk dat ik twee monitoren heb die gelijk zijn. dit werkt gewoon het fijnste. Een docking is dan niet weer niet handig, omdat ik er dan 1 thuis en 1 op mijn werk moet hebben.
Verder moet het een laptop zijn die niet te groot is 15" is prima, voor klantbezoek.
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:48:
volgens mij heb je 3 opties:
een laptop zoeken die aan het lijstje in een paar posts terug voldoet
een desktop nemen, doet er niet toe welke, zolang er maar een 5xxx kaart met displayport aanwezig is.
een laptop zoeken waarvan je zeker weet dat de hdmi en vga poort tegelijk te gebruiken zijn.

de eerste optie lijkt mij verreweg het aantrekkelijkst, al zit je dan wel vast aan een 17"
ja persoonlijk vind ik 17" te groot voor mobiel werken. De Dell studio 15 (n0055806) voldoet prima aan mijn wensen, nu alleen nog ff uitzoeken of VGA en HDMI tegelijk werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik kan morgen? kijken of dat kan met de studio 15, die heb ik namelijk in mijn bezit. (met 4570 kaart, dus geen 5xxx serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miena21
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 19:35:
ik kan morgen? kijken of dat kan met de studio 15, die heb ik namelijk in mijn bezit. (met 4570 kaart, dus geen 5xxx serie)
Ja dat zou fijn zijn, ik neem aan als het met de 4570 kan dat het met 5xxx ook kan, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeer grote kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het getest.

als je een extern scherm instelt als externe moninitor kan het het interne scherm uitzetten, het 3e scherm word daarbij beschikbaar.

case closed :>
Pagina: 1