Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Allen,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb op kantoor een klein netwerk aangelegt. Het ziet er als volgt uit:

Glasvezel lijn --> WAN poort op de router (Netgear WNR1000v2). Vervolgens 1 kabel naar onze 3com Switch (2816-SFP Plus) op poort 1. Zo zitten er vervolgens een stuk of 12 poorten gepatched.

Nu hebben wij aangesloten 3 pc's en 1 printer. De printer zit ook op de switch.

het probleem is dat het internet (netwerk blijft wel bestaan) onregelmatig wegvalt. Daarnaast is printen vrijwel onmogelijk.

Op de router staat dhcp aan. En alle pc's krijgen automatisch een ip toegewezen. 1 pc draait op win 7 x64 andere 2 op vista. (1 x64 1 x86).

De router is nieuw, de switch ook. Heb diverse dingen geprobeerd. Beetje standaard allemaal. Router resetten. Firmware upgrade op de router. kabels opnieuw aansluiten.

Hopelijk kan iemand me een beetje verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom is printen "vrijwel onmogelijk"? Werkt het soms, soms niet, nooit of slechts al dan niet vanaf specifieke pc's? Gaat printen beter zonder dat de router aan het glasvezelnetwerk hangt? Hoe is de belasting van je netwerk (volgens de switch)?

Je zegt verder dat je drie pc's hebt, wat is de derde dan? Geen dhcp-server hoop ik? En valt internet spontaan weg, juist bij bepaald gebruik (printen, mailen, bestanden delen, ik roep maar wat), of alleen na het opnieuw opstarten van twee pc's tegelijk?

Iets meer informatie is wel wenselijk, anders blijft het een beetje koffiedik kijken. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat misschien kan zijn is een duplex mismatch, ik heb meerdere malen meegemaakt dat een duplex mismatch voor heel veel ellende zorgt, zo laatst bij een klant van ons "de ftp server is zo traag en werkt niet meer"

een kleine controle op zijn interface: 86.000.000.000 CRC errors, Oplossing? Duplex settings goed zetten

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
CodeCaster schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:42:
Waarom is printen "vrijwel onmogelijk"? Werkt het soms, soms niet, nooit of slechts al dan niet vanaf specifieke pc's? Gaat printen beter zonder dat de router aan het glasvezelnetwerk hangt? Hoe is de belasting van je netwerk (volgens de switch)?

Je zegt verder dat je drie pc's hebt, wat is de derde dan? Geen dhcp-server hoop ik? En valt internet spontaan weg, juist bij bepaald gebruik (printen, mailen, bestanden delen, ik roep maar wat), of alleen na het opnieuw opstarten van twee pc's tegelijk?

Iets meer informatie is wel wenselijk, anders blijft het een beetje koffiedik kijken. :P
Nou de printer wordt wel gedetecteerd. Je kan hem ook toevoegen ana je printer lijst. Maar printen zelf doet hij niet. De printer rechtstreeks op de router hangen werkt dan wel weer. Maar dan heeft het weer vaak to gevolg dat het internet weer weg valt.

De 3e pc is gewoon een normale 32 bit pc. Geen dhcp server. Internet valt spontaan weg, maar ook bij het aanzetten van 1 pc. Bijvoorbeeld. Ik zit op PC A te werken. Uur later gaat PC B aan. Dan is het internet even weg.
Wat misschien kan zijn is een duplex mismatch, ik heb meerdere malen meegemaakt dat een duplex mismatch voor heel veel ellende zorgt, zo laatst bij een klant van ons "de ftp server is zo traag en werkt niet meer"

een kleine controle op zijn interface: 86.000.000.000 CRC errors, Oplossing? Duplex settings goed zetten
Ja daar heb ik naar gekeken. 1 probleem. Kan dat niet goed zitten in de router. Die optie is er niet. De switch kan ik niet benaderen omdat 3com de applicatie (discovery6.0.exe) niet meer op de ftp heeft staan en ook niet de CD er bij heeft geleverd. Een call aanmaken ben ik nu al ongeveer 2 dagen mee bezig.

Heb wel een oudere versie van die applicatie gevonden. Dan vind hij de switch niet en kan ik dus niet verder. Of zou je op dat moment de router er even tussen uit moeten halen? Dus de pc rechtstreeks op de switch. (Is nu ook al, alleen zit er nog een router tussen).

Kleine update: Heb ontzettend veel collisions op mijn WAN poort. De rest is prima... iemand een idee?