Toon posts:

[Excel 2003] (auto)filter op basis van kleur rij

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Voor mijn stage ben ik met een klein tussenprojectje bezig; het slimmer filteren van een excel-bestand zodat de probleemgevallen duidelijk worden. Vanuit het programma waarmee we werken kunnen we een overzicht draaien naar een excelbestand. Alle rampgevallen hebben een grijze rij.. Nu is mijn vraag; is het mogelijk om met het filter zo te filteren dat alleen de gekleurde rijen getoond worden? Ik ben aan het stoeien geweest met de 'uitgebreide filter' maar daar kom ik niet uit.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

Als er verder geen gegevens in de grijze rijen staan die je in een lookup of filter zou kunnen gebruiken, moet je denk ik met een VBA-marco aan de slag. Via .Interior.ColorIndex kan je de kleur van een cell achterhalen, als je dat in een functie doet dan kan je met het resultaat je autofilter toepassen.
Zie voor een opzetje bijvoorbeeld http://en.allexperts.com/q/Excel-1059/Cell-color-3.htm.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dit kan gewoon sinds 2007, maar ik vermoed dat je dat niet hebt omdat het niet lukt. In dat geval kun je een macro'tje/vba gebruiken. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Wat is er precies mis met het filter op die kolom loslaten en dan Filter by color?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1271943/GoT/Excel.png

[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 01-09-2010 14:58 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Alle rampgevallen hebben een grijze rij..
Op een manier is die rij grijs gemaakt. Kan je de export-actie die het grijs maakt niet aanpassen/aanvullen zodat er (ook) in een veld (kolom) een aanduiding van belang wordt gegeven? Dan is het simpelweg daar op filteren.

En inderdaad zal je even moeten aangeven over welke Office-versie(s) het gaat :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 01-09-2010 14:59 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, een versie melden was wel handig geweest. Wij maken gebruik van Excel 2003.. Ik had inderdaad gezien dat het bij 2007 standaard een mogelijkheid was, maar daar heb ik nu niet zo veel aan :)

Het programma waar wij (semi-overheid) mee werken is verouderd en wordt niet meer onderhouden. Het gaat mij niet lukken om dat aan te passen en moet helaas roeien met de riemen die ik heb.

Tot zo ver bedankt allemaal!
Pagina: 1