Toon posts:

Montagepc, vergelijkbare specs HP Elite 320 / Dell XPS 8100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een snelle pc voor multimediagebruik, niet voor te gamen, maar om naast het basis pc-werk toch ook vlot te kunnen monteren met oa Premiere van CS5.

Hiervoor ben ik op zoek gegaan naar een i7-processor (860) en 6-8GB DDR3.

2 opties die ik nu voor me heb is de HP 320 (1399,-) of een Dell XPS 8100 met gelijkwaardige componenten van dezelfde prijscategorie.

De eerste vraag is natuurlijk of de grafische kaart (waar ikzelf bijzonder weinig van ken) voldoende is.
Veel voorkomende bij deze 2 productenten zijn de NVidea GT 220 / 240 / 460 en de ATI N5770...

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een (gelijkwaardig/betere?) samenstelling om ipv bij HP/Dell te kopen voor een budget rond 1100-1200.

Sites als forcom, azerty, alternate, itware,.. al wat doorzocht, maar welk compleet systeem dat bij de bovenstaande het dichte aansluit zouden jullie samenstellen?

Alvast bedankt voor jullie visie.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• caresoul
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-08-2014
over de videokaart heb ik een tip , zorg dat je een videokaart krijgt met een Cuda-ship erop , dit versneld het renderen en exporteren
CS5 heeft een engine ingebouwd op basis van de cuda-ship

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 22:59
acer predator :D , 1500EU, i7 met volgens mij een HD5850 ;)

Verwijderd

Topicstarter
als ik de XPS8100 vegelijk met de XPS7100 kom ik uit op betere specificaties (8gb ipv 6gb ect)
maar een lagere prijs omwille van de AMD-processor

De vraag is natuurlijk welke processor het beste is, ik vind overal tegenstrijdige berichten terug over die 6-core van AMD vs de 4-core van Intel.

Het doel is voornamelijk voor montage-doeleinden, zelden of niet voor games.

bedankt voor jullie persoonlijke visies/ervaringen