Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 13:23
Ik heb momenteel dit geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G
Ik ben opzoek naar 4GB geheugen. Ik dacht aan PC3-12800 (DDR3-1600)

Het is niet voor overclocken, maar gewoon dat die lekker snel loopt.
Ik weet dat het nog sneller kan, maar heeft dit zin?

Wat raden jullie verder aan......... ?:) De prijs maakt niet veel uit.

Op dit systeem moet het komen:
Moederbord: MSI P55 GD65
Processor: Intel i7 860
Hardeschijf (voor Windows) Intel 40GB SSD
EVGA GTX 460 Superclocked
Voeding: Thermaltake Toughpower 700W
En nog verder enkele hardeschijven en andere dingetjes (Zie inventaris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Als je niet gaat overklokken waarom wil je nieuw geheugen dan? Met die 1333Mhz Kingstons zit je prima. Qua performance ga je er niet op vooruit. 1333 Mhz is volgens mij het maximale wat je processor ondersteund 'officieel' en hogere snelheden worden pas gebruikt met een overklok. Daarnaast is je geheugen die je nu hebt ook nog te overklokken, met een beetje geluk tot de 1600mhz. Ik heb verder naast goede ervaring met corsiar ook goede ervaring met OCZ. Ik laat de keus aan jou, maar ik zou er geen cent extra aan uitgeven zonder oc.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
Bedankt voor je antwoord!

Ja ik heb het gevoel dat er via het geheugen wel wat extra's is uit te halen.
Dus als ik dit geheugen laat zitten of ik koop een nieuw setje 4GB PC3-12800 maakt het voor de snelheid niks uit? (lijkt me stug)

Deze i7 ondersteunt geen triple channel maak dat voor de performance ook nog uit, 4GB of 6GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Raadzaam is om de QVL erbij te pakken en te kijken welke geheugens getest zijn. Dan weet je zeker dat je iets hebt dat werkt op je systeem.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00

RvL

Wurmpje schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:37:
Bedankt voor je antwoord!

Ja ik heb het gevoel dat er via het geheugen wel wat extra's is uit te halen.
Dus als ik dit geheugen laat zitten of ik koop een nieuw setje 4GB PC3-12800 maakt het voor de snelheid niks uit? (lijkt me stug)
En toch is het zo. Je processor ondersteunt standaard geen hogere geheugenbandbreedte dan 1333MHz. Je kan er dan wel 1600MHz geheugen in gaan zetten, maar dat gaat, zonder overclock, gewoon op 1333MHz draaien. Wellicht zijn de timings wat beter, maar dat ga je in de praktijk echt niet merken.
Deze i7 ondersteunt geen triple channel maak dat voor de performance ook nog uit, 4GB of 6GB?
Ja, dat maakt zeker uit! De i7 870 is dual channel, zoals je het al aangeeft. Het is dan sterk aan te raden om 2 (of meervouden van 2) geheugenmodules te gebruiken. Gebruik je er 1, of 3, dan werkt het geheugen niet in dual channel modes, waarmee je in principe de throughput halveert.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Terw_Dan schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:44:
Raadzaam is om de QVL erbij te pakken en te kijken welke geheugens getest zijn. Dan weet je zeker dat je iets hebt dat werkt op je systeem.
Heb ik iets gemist ofzo? tegenwoordig lijk ik steeds meer te lezen over die QVL lijsten. Ik kreeg vroeger (5 jaar geleden ofzo in het P4C800Deluxe tijdperk) niet het idee dat zich daar iemand aan hield. Ik dacht dta het gewoon een lijst was met geteste mem modules die altijd gegarandeerd horen te werken.
Het feit dat je dan ander geheugen kocht die niet op die lijst stond, wilde dan niet automatisch zeggen dat het niet werkte.
Nu lijkt het zo alsof het "strenger" geworden is wat dat betreft......Je ziet op die QVL lijsten namelijk nooit echt hyperX geheugen terugkomen of dominators. Althans, niet vaak en niet veel....en meestal bijvoorbeeld maar 1 bepaald type corsair terwijl er zoveel te krijgen is.....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je jezelf veel gezeik wil besparen is de QVL gewoon erg handig. Zeker toen er nog veel DDR3 ver buiten spec werkte (1.9V ipv de 1.5V bijv) gaf het vaak gezeik.
Vroeger was het afhankelijk van de plankjes die je had net zo erg hoor, heb hier Asusborden gehad waarbij ik pas na 7 verschillende DIMMetjes geprobeerd te hebben iets had dat geen BSOD gaf (waarbij de modules perfect werkte op mijn eigen Gigabyte met dezelfde chipset notabene).

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom haal je niet gewoon nog een keer 4GB van dat geheugen? Want van 1600Mhz geheugen ga je (zonder OC'ing) weinig van merken :S Van 8GB Geheugen echter veel meer.

Edit: Geheugen wat op de QVL staat "Werkt altijd -mits het niet hardwarematig kapot is-" wat er niet op staat is meestal nog niet getest, maar met Mainstream merken (GeIL, Kingstone, Corsair) werkt het eigenlijk altijd wel.

[ Voor 40% gewijzigd door D4NG3R op 02-09-2010 10:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
Tja, het lullige is dat 1 geheugen bankje kapot is. Gelijk al toen ik hem kocht in de winkel.
Terug gestuurd, maar je raad het al.

Dus ik kan er geen 8GB Dual channel ingooien :|
Dan neem ik gewoon 4GB 1333mhz. Als 4GB te weinig is, kan ik er altijd wat bij prikken weer.

Bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Wurmpje schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 11:49:
Tja, het lullige is dat 1 geheugen bankje kapot is. Gelijk al toen ik hem kocht in de winkel.
Terug gestuurd, maar je raad het al.

Dus ik kan er geen 8GB Dual channel ingooien :|
Dan neem ik gewoon 4GB 1333mhz. Als 4GB te weinig is, kan ik er altijd wat bij prikken weer.

Bedankt voor de antwoorden!
Wat moet ik raden? Heeft de webshop hem geweigerd? Gewoon door blijven pushen tot ze hem wel accepteren.
Edit: In de 1e 6 maanden moet de winkel bewijzen dat je hem hebt gesloopt, dus mogen ze hem ten eerste al niet weigeren...

Van: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie
Gaat het product binnen de garantie kapot? Dan moet de andere partij bewijzen dat dit uw schuld was. Bij de wettelijke garantie geldt dit alleen voor de eerste zes maanden. Daarna moet u wel zelf bewijzen dat het product ondeugdelijk is. Tijdens de extra garantieperiode hoeft dit dus niet.
Ik zou gewoon doorpushen totdat ze garantie leveren, en hierna nog een keer 4GB van dat ram halen.

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 03-09-2010 12:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmpje
D4NG3R NL schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 12:06:
[...]

Wat moet ik raden? Heeft de webshop hem geweigerd? Gewoon door blijven pushen tot ze hem wel accepteren.
Edit: In de 1e 6 maanden moet de winkel bewijzen dat je hem hebt gesloopt, dus mogen ze hem ten eerste al niet weigeren...

Van: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie

[...]

Ik zou gewoon doorpushen totdat ze garantie leveren, en hierna nog een keer 4GB van dat ram halen.
Om hier nog even op terug te komen. Ik had met inbouwen van mijn i7 860 iets te lomp gedaan. Waardoor er 2 pinnetjes van mijn moederbord socket iets waren verbogen.

Ik had hem dus opgestuurd omdat er een geheugen bankje kapot was. Ze zeiden dus dit: 'Het geheugen bankje is kapot, omdat er enkele pinnetjes verbogen zijn van je moederbord socket'

Toen vroeg ik me al af, of dat überhaupt iets met elkaar te maken had. Dus als er enkele pinnetjes krom zijn kan er een geheugen bankje kapot gaan? :o

Sorry voor off-topic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ja want via de pinnetjes communiceren de geheugen reepjes met de processor.

Ik snap ook niet helemaal wat je nou precies wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 19:38
Wurmpje schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:08:
[...]

Om hier nog even op terug te komen. Ik had met inbouwen van mijn i7 860 iets te lomp gedaan. Waardoor er 2 pinnetjes van mijn moederbord socket iets waren verbogen.

Ik had hem dus opgestuurd omdat er een geheugen bankje kapot was. Ze zeiden dus dit: 'Het geheugen bankje is kapot, omdat er enkele pinnetjes verbogen zijn van je moederbord socket'

Toen vroeg ik me al af, of dat überhaupt iets met elkaar te maken had. Dus als er enkele pinnetjes krom zijn kan er een geheugen bankje kapot gaan? :o

Sorry voor off-topic :X
Aangezien de geheugencontroller in de cpu zit kunnen enkele kromme pinnen in de cpu-socket inderdaad veroorzaken dat een geheugenslot niet goed werkt.
Pagina: 1