Mogelijk met een VGA splitter een uitgebreid bureaublad ??

Pagina: 1
Acties:

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-12 06:42
Hallo,

Ik heb een VGA splitter aangeschaft met 1 VGA in en 4 out, nu heb ik hier drie beeldschermen staan, ik was altijd in de veronderstelling dat het mogelijk was om met zo'n VGA splitter een uitgebreid bureaublad te krijgen, maar nu deze is aangesloten op mijn HP DC7600 (X3100 videokaart) krijg ik alleen drie clone's.
Dus drie keer dezelfde output op drie schermen, moet ik nog extra software installeren om een uitgebreid bureaublad over de drie monitoren te realiseren?

Mijn dank is groot.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Dat gaat niet lukken met een VGA Splitter.

Verwijderd

Dat gaat natuurlijk niet, aangezien je maar 1 signaal in de splitter stopt? Wordt een videokaart met 2 uitgangen denk ik.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, een VGA-splitter split hetzelfde signaal over meerdere monitoren. 1 in, multiple out, maar allemaal kopieën van hetzelfde signaal. Uitgebreid bureaublad kan zo niet, sorry.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Matrox triple-/dual-head2go kunnen dit, maar zijn meestal duurder dan een extra videokaart :)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:37

Rmg

Met een vga splitter kan je niet je bureaublad uitbreiden... daar voor heb je 4 videokaarten, of 2 dualhead kaarten of een quadhead videokaart nodig.. je wel kabels waar je 1 in ging en 2-4 uitkwamen maar dat waren speciale kabels en die werken alleen met specifieke videokaarten (firemv bijvoorbeeld)

[ Voor 9% gewijzigd door Rmg op 01-09-2010 14:02 ]

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-12 06:42
Jammer, bedankt voor de snelle en nuttige reacties! ;)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je hebt wel van die splitters die 1 bron over meerdere schermen verdelen, denk aan de zogenaamde 'videowalls'. Dat zijn dure apparaten en die zullen niet "splitter" worden genoemd.
Ook dan heb je overigens niet de extended desktop functionaliteit, je taakbalk loopt dan over de 2 onderste monitoren heen bijvoorbeeld.

Verwijderd

zijn hier ook geen programma's voor uitgebreid bureaublad???

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:21:
zijn hier ook geen programma's voor uitgebreid bureaublad???
Hiervoor hoef je geen apart programma te gebruiken en zit tegenwoordig al standaard bij bv CCC bij de Ati kaarten en ook in Windows zelf mogelijkheden genoeg hiervoor.
brid schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:00:
Matrox triple-/dual-head2go kunnen dit, maar zijn meestal duurder dan een extra videokaart :)
Dat was eerder wel zo maar bij de hedendaagse kaarten zitten er al standaard dubbel dvi of dvi met hdmi en displayport waarop je zonder problemen meerdere monitoren kan aansluiten en aansturen.

[ Voor 30% gewijzigd door Roel1966 op 01-09-2010 21:24 ]

Pagina: 1