• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Een vraagje in afwachting dat de onderdelen voor mijn nieuwe HTPC worden geleverd...
Het gaat over een Core i3 met de H55 chipset. Ik ben niet onmiddellijk van plan om nog een discrete kaart bij te plaatsen. Ik heb 2 latjes van 1GB DDR3 (1333MHz CL9) besteld. Het OS wordt Win7 x64.

Hoeveel van het onboard RAM moet ik reserveren voor een vlotte werking van de IGP? Ik wil uiteraard van die 2GB zoveel mogelijk overhouden voor gebruik in Windows.
Is 128MB voldoende voor HD output?

Is er een tooltje om het RAM gebruik voor 2D/3D te meten? Uiteraard, als het beeld schokt oid, dan zal het wel te weinig zijn, maar ik zou dat toch iets exacter willen vaststellen.

• Nielson
  • Laatst online: 13:27
Het beste is 'm gewoon op Auto te laten staan. In de bios wordt een gedeelte van het hoofdgeheugen gereserveerd voor de IGP, afhankelijk van hoeveel er totaal geinstalleerd is. Eenmaal in Windows wordt hier door de Intel driver dynamisch (dus naar gelang behoefte) extra geheugen aan toegevoegd.

[ Voor 76% gewijzigd door Nielson op 01-09-2010 14:12 ]

• freeco
  • Laatst online: 29-12-2025
Oh, goed om weten, wist niet dat die feature bestond.
Het is mijn eerste eigen PC waar ik een IGP mee ga gebruiken, heb telkens al een aparte kaart geplaatst. Op andere (oudere) die ik al zag kon je enkel 32/64/128/256MB instellen in de BIOS.