Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows XP installeren op Memstick/SD kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views

• Frankyie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-08-2024
Beste mensen,

Ik ben al een tijdje zoet geweest met pogingen om windows XP installeren op een SD kaart of een memstick. Maar het wil nog niet zo lukken. Ik heb het volgende gedaan:

1) Windows XP gedownload die al aangepast zou zijn voor USB (I know, niet helemaal legaal. Maar dat komt later wel. Laat ik dit eerst eens werkend krijgen).
*knip* Als je weet dat het niet helemaal legaal is, waarom plaats je dan een linkje?

2) De iso op een CD gebrand met behulp van alcohol

3) Memstick geformateerd naar NTFS met behulp van een tooltje. Bewust niet op de snel formateren gedrukt.

4) Windows XP cd erin en draaien maar. Maar het gaat fout in de installatie van windows XP. Nadat alle benodigde bestanden op de memstick zijn geplaatst, herstart de pc (dit is normaal). Na het herstarten zie ik heel even het XP opstart scherm en daarna zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://dfde4w.blu.livefilestore.com/y1pgFftzPs_3JYcfJwg-_69n1USk2E7OxTGi-idpOJihtrYWXPFGsEpFNz5ure1QQpr4abFe8IjWVCEWWGteM7ngU5Dyi8sirkZ/IMG_1736.JPG?psid=1

Ik heb de installatie geprobeerd met 3 verschillende memsticks en 1 external HDD. En bij alle 4 gebeurd hetzelfde. Wat doe ik /gaat er fout?

Het MB is een Asrock P55MPro

Extra info:
Het doel van dit alles is om uiteindelijk een kapotte laptop (HDD aansluiting is kapot) te laten draaien op SD kaart. Maar om even wat simpeler te beginnen probeer ik dit eerst met mijn eigen pc. Dit omdat de laptop ook nog eens geen DVD drive bevat.

[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 01-09-2010 15:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=install XP on USB disk]

Die BSOD is overigens vrij duidelijk. INACCESSiBLE BOOTDEVICE.
USB Storage devices worden niet als bootmedium ondersteund in XP, daarvoor moet je je USBSTOR.SYS als bootdriver enablen.

Maar goed. Ga eerst eens beter zoeken naar wat je nu echt wilt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.