Toon posts:

is ATA op SATA mobo aansluiten mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik op een of andere manier mn oude, vertrouwde Samsung Diamondmax Plus 9 80GB ATA/133 HDD in een systeem plaatsen met alleen maar SATA aansluitingen (Synology DS410j)? En zo ja, hoe?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:26
Heb je wel gezocht?
Als je met Google zoekt naar IDE to SATA krijg je genoeg informatie.

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:57
ja daar zijn genoeg verloopstukjes voor te vinden kijk even in de pricewatch

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ja, als het goed is bestaan hier wel converters voor. Ik gok dat Conrad ze in ieder geval wel op voorraad zal hebben.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:35

servies

Veni Vidi Servici

Ja, dat kan, net zoals je je been kunt amputeren en een houten poot kunt gaan gebruiken, wat ongeveer dezelfde vergelijking is...
Google maar naar een 'ATA to SATA adapter'...
Waarom zou je in ... een 80 GB disk willen gaan gebruiken in een NAS... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door servies op 01-09-2010 13:20 ]

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05-2025

ajakkes

👑

Waarschijnlijk om de data eraf te rukken. Misschien toch external doen?
Anders zou ik toch een sata schijf kopen.

👑

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Aller eerst Samsung heeft nooit een serie gemaakt met de naam Diamondmax, het is dan ook een Maxtor hardeschijf ;). Verder gaat dit waarschijnlijk niet werken. Ik vemoed dat de betreffende converters die je nodig bent te groot zijn om deze samen met de hardeschijf weg te werken in de betreffende NAS.

Als ik de TS was zou ik de NAS uitrusten met een ECO/Green S-ATA hardeschijf met een grotere capaciteit en de data van de 80GB hardeschijf via een PC overzetten naar de NAS.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1