Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Een paar maanden geleden een HD videocamera gekocht (die natuurlijk in HD opneemt) en ik loop toch nu al een beetje tegen de problemen aan van de hoge kwaliteit.
Mijn nieuwe pc heb ik doorverkocht voor een zeer schappelijke prijs, dus ben ik nu nog op mijn oude pc aan het editen.
Mijn oud pc heeft deze specs:
- Amd Athlon 3800+ dual-core (2.0ghz)
- 200 gb H.D.D. ( :'( )
- 3 gb geheugen (DDR :/ )
- En een Sapphire HD4650 (512mb), waar ik veel problemen mee heb wat betreft OpenGL.

Met deze configuratie kan ik de video gewoon bewerken (sta nog steeds versteld van de athlontjes), maar het renderen gaat nou niet om te zeggen snel. 1 uur video is ongeveer 2 uur renderen (full hd 1080p 60fps, in h.264 formaat). Nu doet de videokaart niet mee in dit proces, want het programma (pinnacle studio) ondersteunt alleen maar CUDA :( .

Ik ben dus nu bezig om een nieuw pc'tje samen te stellen, en mijn hoofdvraag is de volgende:
De AMD Phenom x6 1055t of de Intel i5-750?
Zelf ben ik meer een AMD man :) , maar de Intel blijkt in sommige benchmarks net iets sneller te zijn. Wel denk ik dat je met 6 cores over een paar jaar sneller bent dan met de vier, maar daarintegen heeft de intel weer een goede turbo.
Wat denken jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door D-TECH op 01-09-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maak gewoon 2 setups, zet de prijzen naast elkaar en bepaal zelf wat voor jou de doorslaggevende reden is (prijs versus snelheid zal het in dit geval wel worden - gemiddeld genomen zijn de intel borden nog steeds een stuk duurder dan de AMD varianten).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica