Toon posts:

surround systeem op pc aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben van plan om een surround systeem met dvd speler op mijn pc aan te sluiten.
mijn vraag is dan ook wat voor aansluiting moet de dvd speler dan hebben??

ik dacht aan deze:

digitale ingang (Optisch)
dus dan zou ik deze
http://www.wehkamp.nl/bee...x=9100&F=1,7,3,17,22&SM=1
via die digitale ingang (Optisch) kunnen aansluiten op mijn pc en dat ik dan 5.1 surround geluid voor mijn pc heb, of heb ik dat fout :P ??

deze aansluiting heb ik http://img80.imageshack.us/img80/8351/geluid.jpg

in ieder geval alvast bedankt

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Voor surround heb je meerdere opties:
  • Meerkanaals analoog
  • HDMI
  • S/PDIF
Zo te zien heeft je pc alle aansluitingen, dus het moet vast wel gaan lukken met een setje. HDMI is niet altijd in staat meerkanaals geluid mee te sturen en kant-en-klare setjes met HDMI in en HDMI Processing zie je niet veel. Meerkanaals analoog werkt altijd, maar dan heb je drie/zes kabels nodig en is dus niet echt handig. S/PDIF heeft je pc zowel de optische als de digitale coax-versie. Dus mogelijkheden genoeg...

Let wel dat het doorsturen van geluid als Dolby Digital en DTS meeste onboard chips al goed genoeg zijn. Wil je echter digitaal geluid in surround om te gamen moet de geluidschip wel beschikken over iets als Dolby Digital Live en/of DTS: Connect.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
mijn moederbord is een MSI P55-GD65 en heeft geen ondersteuning voor dolby digital live en/of DTS: Connect.
dus wat u zegt is dat ik nu niet in 5.1 surround battlefield bad company 2 kan spelen, maar wel in 5.1 muziek kan luisteren.

en zo ja (kan bc2 niet in 5.1 spelen) wat stelt u voor als ik in 5.1 surround wil gamen.

maar ik kan dus wel dat surround systeem van panasonic wel op mijn pc aansluiten zodat ik 5.1 surround heb??

sorry voor alle vragen, komt omdat ik er nieuw mee ben :P

maar bedankt voor je antwoord :)

• ik222
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:31:
mijn moederbord is een MSI P55-GD65 en heeft geen ondersteuning voor dolby digital live en/of DTS: Connect.
dus wat u zegt is dat ik nu niet in 5.1 surround battlefield bad company 2 kan spelen, maar wel in 5.1 muziek kan luisteren.

en zo ja (kan bc2 niet in 5.1 spelen) wat stelt u voor als ik in 5.1 surround wil gamen.

maar ik kan dus wel dat surround systeem van panasonic wel op mijn pc aansluiten zodat ik 5.1 surround heb??

sorry voor alle vragen, komt omdat ik er nieuw mee ben :P

maar bedankt voor je antwoord :)
Muziek is sowieso stereo dus daar heeft 5.1 in ieder geval geen zin bij. Hooguit zal je versterker er iets als Dolby Pro Logic II van maken maar de vraag is zelfs of je dat wilt.

Enige waar je dan 5.1 geluid kan halen is tijdens het kijken van films.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik222 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:13:
[...]

Muziek is sowieso stereo dus daar heeft 5.1 in ieder geval geen zin bij. Hooguit zal je versterker er iets als Dolby Pro Logic II van maken maar de vraag is zelfs of je dat wilt.

Enige waar je dan 5.1 geluid kan halen is tijdens het kijken van films.
kijk dat veel muziek stereo is ok, maar niet zowiezo altijd
doet maar een googlen

Iperf

• ik222
  • Niet online
fish schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 00:29:
[...]

kijk dat veel muziek stereo is ok, maar niet zowiezo altijd
doet maar een googlen
Oke vooruit heel misschien vind je ooit een keer een exotisch geval wat dan in DD5.1 is maar normaal gesproken is muziek gewoon stereo.

In ieder geval voor muziek te luisteren ben je beter met een goede stereo set dan met een 5.1 set voor dezelfde prijs.
Pagina: 1