• zerox123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:47
Ik heb een probleem met een mijn mail server.
Ik heb een Windows Small business server 2003 met Exchange 2003.
Nu heb ik problemen gehad met de Recipients policies. Ik ben hier tijden mee bezig geweest en de problemen opgelost.(Heeft er wel toe geleid dat ik er nu veel vanaf weet :)).
Maar ik kwam er achter dat alle public folders mail enabled zijn. Dit zijn er een kleine 8000(!!).
Dit is alleen nergens voor nodig. Dit is ook niet echt bevorderlijk voor de snelheid van de recipient policies. We hebben maar 25 gebruikers.
Ik heb de server al omgezet van Mixed mode naar Native mode. Echter worden nieuwe public folders nog steeds voorzien van een e-mail adres. Ook kan ik geen manier vinden om bestaande folders "e-mail vrij" te maken.

Wie heeft een oplossing?

Verwijderd

volgens mij is het zo dat een public folder pas mail-enabled wordt nadat een administrator dit heeft ingesteld op de server.

Een gebruiker kan rechten hebben om public folders aan te maken, maar mail-enabled moet toch echt op de server gebeuren. Het uitschakelen hiervan is volgens mij in exchange 2003 ook per folder op de server... (correct me if I'm wrong)

Wie gebruiker er trouwens 8000 public folders als er maar 25 gebruikers zijn?

• zerox123
Ik ben niet vanaf het begin systeembeheerder. Het aantal public folders komt omdat deze gebruikt worden om project mail te bewaren(per project een map inbox, outbox en interne mail).
Op dit moment wordt een nieuwe folder automatisch mail-enabled(of te wel er wordt automatisch een e-mail adres aangekoppeld). Is dit een instelling?

• zerox123
Is er nog iemand met een idee?