Spil Games gaat mobiele spellen bouwen met html 5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
nieuws: Spil Games gaat mobiele spellen bouwen met html 5
Spil Games gaat spelletjes voor smartphones maken die vanuit de browser worden gespeeld. De gamemaker gebruikt hiervoor html5, wat zijn spelletjessites geschikt moet maken voor de smartphonebesturingssystemen van Google en Apple.
HTML5 wordt met hoofdletters gespeld, zonder spatie tussen "HTML" en "5" (titel). HTML5 is een (to-be) standaard van een kleine 800 pagina's en bestaat uit honderden functies. Daarnaast zijn heel veel functies -die vaak wel HTML5 genoemd worden- losse modules, om CSS nog maar even buiten beschouwing te laten. Ondanks dat het <canvas> element in HTML5 staat wordt de weergave geregeld door een andere specificatie: de Canvas 2D API. HTML5 definieert enkel het element waarmee een 2D of 3D canvas gebruikt kan worden, niet de contexten zelf.

Welk deel van HTML5 gaat Spil Games gebruiken? Ik zou denken een canvas element, <audio> voor geluid en wellicht Application Cache om de spellen ook zonder internetverbinding werkend te krijgen, maar dat wordt niet duidelijk uit het artikel. Daarnaast zullen de spellen gemaakt worden in JavaScript, en maken ze slechts gebruik van een deel van de nieuwe functies die HTML5 definieert.
Naast iOS van Apple en Googles Android heeft versie 6 van het BlackBerry-OS ook ondersteuning voor html5. De smartphonebesturingssystemen maken gebruik van de webkit-engine voor hun browsers.
Zowel iOS, Android als het BlackBerry OS ondersteunen HTML5 niet. Ze ondersteunen wellicht delen van HTML5, maar dat is bij lange na niet de volledige standaard. Tenslotte wordt WebKit ook met twee hoofdletters gespeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Peter op 01-09-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zie geen link naar een aankondiging of persbericht.

Is het trouwens interessant als ik jullie in contact breng met de CSO van Spil?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De inhoudelijke discussie zou nog plaats kunnen vinden in WEB, maar in z'n algemeenheid is het weer een nieuwe buzzwoord.

HTML5 is de verzamelnaam geworden van alles wat nu zonder Flash zou kunnen... Jammer idd dat het artikel eigenlijk niks toevoegt*. Sterker nog... De aangehaalde voorbeelden kunnen al een tijdje met HTML4 :)

* ik vond het artikel zelf wel leuk om te lezen, maar bedoel meer dat het nu eigenlijk meer een verkapte advertentie voor de spelletjesmaker is :)

[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 01-09-2010 11:48 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Klopt, die Tetris-demo ergens in de reacties was daar een voorbeeld van als ik me niet vergis. Edit: of niet. Ah well you get the point!

[ Voor 18% gewijzigd door Jejking op 01-09-2010 11:46 ]