Toon posts:

Order probleem met nieuw systeem dat ik heb besteld

Pagina: 1
Acties:
  • 441 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer van dit topic (alvast bedankt daarvoor),

Ik heb gisternacht om 1:23 een compleet systeem inclusief beeldscherm toetsenbord en muismat besteld bij Zercom. Gistermorgen om 5:11 kreeg ik hier een bevestiging van. Gistermiddag om 12:45 heb ik het bedrag van ruim 1200 euro aan Zercom via iDEAL overgemaakt. En bekeek wederom mijn orderstatus op de site. Hier stond "Betaald: € 0,00" en "Nog te voldoen: € 1236,55" dit vond ik uiterst vreemd, omdat iDEAL zo werkt dat het direct van mijn rekening wordt afgeschreven en op de rekening van Zercom bijgeschreven. En vanwege het feit dat ik op de bevestiging na een automatisch mailtje heb gekregen begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Vooral vanwege het feit dat het nu, om 3:46 (de volgende nacht) het nog steeds zo bij de orderstatus op de site staat. Ik heb ze om 20:58 al een mailtje gestuurd waarom dit het geval is maar uiteraard(?) nog geen bericht terug.

Nu wil ik jullie graag vragen wat ik het beste kan doen? Of, of er mensen zijn die zoiets soortgelijks hebben meegemaakt bij Zercom. Graag zo snel mogelijk reageren, want ik maak me behoorlijk zorgen omdat het zo'n groot bedrag is en dit de eerste keer voor mij is dat ik een pc koop bij een onbekende webshop (voor mij althans).

Als je geïnteresseerd mocht zijn in het systeem dat ik (hopelijk) heb gekocht bij Zercom zal ik jullie hier de link geven.

Bij voorbaat echt hartstikke bedankt alvast!!!!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Ik heb ze om 20:58 al een mailtje gestuurd waarom dit het geval is maar uiteraard(?) nog geen bericht terug.
Wat doet dat vraagteken daar? Werk jij voor je baas ook elke dag om bijna 9 uur avond's? Dus ja, uiteraard heb je nog geen bericht, geef ze maar een werkdag de tijd om te reageren op je email.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst dusty, bedankt voor je reactie.

Eigenlijk, ja, werk ik meestal tot een uur of 12 's avonds bij mijn baas, dit is natuurlijk een beetje flauw, want ik werk in de horeca, maar een nuttige opmerking. Maar is het logisch dat ik na betaling van zoveel geld geen enkele bevestiging waar dan ook krijg/kan vinden? Ik word hier in het onzekere gelaten en dat vind ik in dezen uitermate onprettig. Daarom is de vraag of dit normaal is en of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Dan natuurlijk ook even aandacht voor de configuratie die ik bij hun heb besteld, voor een totaalprijs van €1236,55:
  • Intel Core i5 760
  • MSI P55-GD65
  • Corsair XMS3 4GB DDR3-1600 CL9 kit
  • Gigabyte GV-N460OC-1GI
  • 2x Samsung Spinpoint F3 1TB
  • Optiarc AD-7260S Black
  • LanCool Dragon Lord Review schrijven
  • Cooler Master GX Series 750W
  • Scythe Mugen 2 Rev. B
  • LG W2442PA-BF
  • Razer Lycosa
  • Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit NL
  • SteelSeries QcK
De computer ga ik voornamelijk gebruiken om:
  • deze te overklokken, tot hoever kan ik gaan met welke componenten?
  • te gamen, welke games kan ik wel/niet op maximum settings?
  • voor Photoshop, is dit dan wel een handige configuratie?
  • internet
  • school
Graag ook reacties hierop, wat is een slimme keuze geweest of had beter iets anders kunnen zijn?

Nogmaals bvd,

Robert

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 17:46

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 04:15:
Maar is het logisch dat ik na betaling van zoveel geld geen enkele bevestiging waar dan ook krijg/kan vinden?
Ja. Dat je het via iDeal overboekt wil zeggen dat het (vrijwel) meteen op de rekening van de ontvangende partij wordt bijgeschreven. Dat het geld is ontvangen, wil niet zeggen dat je ook automatisch een mailtje ontvangt dat het geld er is. Door de ontvanger moet het gecontroleerd en in hun eigen systeem verwerkt worden en daar kan al gauw enige tijd overheen gaan. Afhankelijk van de grootte van het bedrijf en het gebruikte administratiesysteem (wel/niet geïntegreerd met iDeal e.d.) duurt dat wat korter of langer. Je bent m.i. dan ook een kléin beetje ongeduldig. Wel enigszins begrijpelijk hoor: stevig bedrag voor een pc. Leuk speeltje. :)

Ter info: bij ons checkt de boekhouding standaard één keer per dag alle rekeningen (uitzonderingen daargelaten). Bedragen die in de loop van de dag binnenkomen, zien we dus in principe pas de volgende dag. Nu werk ik niet bij een webwinkel of iets wat daar op lijkt, maar er komen hier toch dagelijks vrij aardige bedragen binnen.

Een normale bevestigingstermijn is naar mijn ervaring 24 uur.
De computer ga ik voornamelijk gebruiken om:
  • deze te overklokken, tot hoever kan ik gaan met welke componenten?
  • te gamen, welke games kan ik wel/niet op maximum settings?
  • voor Photoshop, is dit dan wel een handige configuratie?
  • internet
  • school
Graag ook reacties hierop, wat is een slimme keuze geweest of had beter iets anders kunnen zijn?
Beetje laat om te vragen of het een goede keuze is, vind je niet? ;)

Anyway, internet & school hoef je niet te noemen. Dat kan zelfs met een pc van 250 euro. En met overklokken weet je het nooit zeker. Sommige componenten staan bekend als tolerante overklokkers, maar ook daar heb je geen enkele garantie dat het daadwerkelijk lukt. Kwestie van proberen, dus.

En aangezien ik niet into games & Photoshop ben, doe ik daar geen uitspraken over... :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Jiffy,

Je had inderdaad gelijk, want vanmorgen om 9:14 heb ik dan eindelijk mijn bevestiging binnen. Ben nu hartstikke blij natuurlijk dat dat in ieder geval goed is gekomen. Jammer dat je niet into games & Photoshop bent, maar dat laat ik dan aan andere tweakers over om er op te reageren. :)

}:O

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:24

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Welkom op GoT, imvy :)

Ik ga dit topic helaas op slot doen om twee redenen:

"Hoe is dit systeem" vragen horen op deze manier niet thuis op GoT. Niet in Complete Systemen & Laptops waar dit topic eerst stond en zeker niet in het Shopping Forum waar het nu staat. Het hoe en waarom van die regel kan je nalezen in *LET OP* - Wat moet ik kopen :)

Daarnaast mag je, zoals in sommige reacties al werd opgemerkt, best iets meer geduld hebben voordat je een topic opent. Probeer altijd eerst zelf contact met de shop te zoeken (e-mail, telefoon) en geef ze daarbij ook de tijd om te reageren. In zekere zin hangt ook dat samen met het tonen van enige eigen inzet, wat we hier graag zien.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.