Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
L.S.

Mijn 500 GB LaCie Mobile Disk Hi-Speed USB 2.0 lijkt gecrashed. Het is een mobiele HD die voeding krijgt via de USB bus. De HD wordt gebruikt onder Mac OS X (10.6.4). Op een gegeven moment wilde de HD niet 'unmounten' en moest via een 'force eject' ontkoppeld worden. Sindsdien wordt de drive niet meer herkend wanneer aangekoppeld.

Na inpluggen in de USB-poort, maakt de HD vijf series van vijf dalende tonen, gevolgd door een zachte klik. Er is geen geluid hoorbaar dat er op duidt dat de HD draait. De serie piepjes lijken een diagnostische functie te hebben, maar op de website van LaCie kan ik hier niets over vinden. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? De HD bevat mijn iTunes bibliotheek van bijna 400 GB en ik gruwel bij de gedachte dat het allemaal weg is. Tips? Adviezen? Anyone?

Veel dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:09
Voortaan gewoon je mac afsluiten en dan de disk ontkoppelen :)
Verder geen idee helaas :-(

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het ergste geval moet je de behuizing open maken en de harddisk direct op het mobo aansluiten. Daarna met een recoveryprogramma proberen je data terug te halen. Ook kan je om te beginnen een paar andere USBpoorten nemen, misschien dat daar wat mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:12
Herkent je Mac het apparaat dat aan z'n USB poort wordt gehangen wel of ziet-ie niet eens dat er wat in is gestopt?

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:26

JaltaH

meh

Kun je de disk aansluiten met een aparte voeding, en hoor je de disk dan wel gaan draaien? Tijdens het starten van de harddisk kan zo'n ding meer stroom nodig hebben dan de usb-poort kan leveren...

Careful. We don't want to learn from this.