Toon posts:

Aanschaf moederboard HP laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn HP-laptop is onlangs overleden. De videokaart werkt niet meer.
Ik heb hem zojuist helemaal uit elkaar gehaald en ben er achter dat het ding een on-board videokaart heeft (wat ik ook wel verwachtte). Nu mijn vragen:

1. is het doen zelf het moedeboard te vervangen?
2. Waar kan ik het beste zo'n board kopen? Als ik Google kom ik genoeg sites tegen in Amerika die ze voor iets meer dan 100 dollar verkopen terwijl ik hier in NL meer dan 300 euro moet betalen. Hebben jullie ervaring met aankopen van dit soort hardware.
Het betreft overigens productcode 450799-001

Bedankt voor de reacties.

Gr,
Robert

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
Aangezien je hem zelf al uit elkaar hebt gehaald kan je natuurlijk ook proberen hem weer in elkaar te zetten.. dan heb je punt 1 al gedekt..

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:23
Voor 60 (Hongkong, China) tot 90 euro (Verenigd Koninkrijk) staan ze op ebay. :)
Als je naar HP mailt ben je zeer waarschijnlijk een veelvoud hiervan kwijt.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een kleine update. Ik heb een moederbord gekocht op eBay en het zelf vervangen. Dat ging niet helemaal zonder problemen. Van maar liefs 4 apparaten heb ik de kabels doorboord met schroefjes :-( (toen ik hem weer in elkaar wilde zetten). 1 heb ik inmiddels zelf gemaakt (front audio panel), een andere maak ik niet meer (fingerprint reader) maar 2 kan ik echt niet meer maken. In elk kabeltje zit een mooi rond gaatje.

Nu mijn vraag, kun je die kabelts (plat zwart plastic kabeltje met een blauw stripje aan ieder uiteinde) ergens los kopen. De 2 kabels hebben ieder een aparte maat.

Gr,
Robert

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja hoor, op eBay zijn die dingen vast wel te krijgen. Genoeg van die eBayshops die die reserveonderdelen verkopen, grote kans dat zij ze wel voor je hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Weet je toevallig hoe je die 'kabels' noemt? Dat maakt het zoeken wat makkelijker.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:09

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

flatcable

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En er staat met een beetje geluk vast wel ergens een partnummer op.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys. Ik heb inmiddels een ebay-aanbieder gevonden. Maar de ene kabel is 4-pins, de andere 12-pins maar beiden hebben hetzelfde partnumber. Ik heb de verkoper maar even een mailtje gestuurd.
En nu maar hopen dat ik er geen schroefjes doorheen draai als ik ze weer in elkaar zet ;-)
Pagina: 1